the game

Moderator: Moderatorgruppen

haes
Kontakt:

the game

Inläggav haes » 09 aug 2006 20:48

the game är en bok där dom manupilerer olika personer (tjejer/kvinnor)
och jag undrar om det är så lätt som det ser ut?
är vi så jävla lätt påverkad?

gunsmoker
Kontakt:

Inläggav gunsmoker » 09 aug 2006 20:57

Jag har nyligen läst ut den boken. Min kompis snackade så mycket om den och framförallt hur bra metoderna beskrivna i den fungerade för honom, så jag tänkte, varför inte...

Jag tror absolut att den fungerar i stor utsträckning. "Spelar" man bra så är det dessutom väldigt svårt att "avslöja" spelaren eftersom metoderna i princip bara beskriver det perfekta samtalet med en tjej.

Den har dock genomgående dålig (hemsk) kvinnosyn och innehåller mer dubiösa tips som hypnos/trans m.m. Finns mycket att säga om boken, men fungerar det? Absolut!
Skepticism är grunden till all kunskap

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 09 aug 2006 21:00

Så roligt du tar upp det! Boken diskuteras på underforumet Litteratur, tråden Filosofiforums bokklubb (eller något liknande, kommer inte ihåg så noga vad den heter, men något liknande) och det vore verkligen välbehövligt med lite nya andetag i tråden.

gunsmoker
Kontakt:

Inläggav gunsmoker » 09 aug 2006 22:50

Läser just nu igenom den tråden, är inne på din, jimmys och fications debatt om ytlighet/djup. Intressant, men återknyter den diskussionen till boken igen senare eller kan man bara slänga in ett helt nytt inlägg om boken?
Skepticism är grunden till all kunskap

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 09 aug 2006 23:04

Japp, du fortsätter gärna med inlägg i den aktuella tråden. Kan förstås vara ur vilken vinkel och på vilken nivå du vill.

Kiifen

Inläggav Kiifen » 09 aug 2006 23:23

Jag tycker nog snarare att boken har en läbbig syn på manlighet. Kall, beräknande, troféjagande och maskinell. Den beskriver en samvetslös man som är som en öken eller ett svart hål där det inte finns någon grund för varken empati, kärlek eller självrespekt.

Varför skulle den vara kvinnoföraktande? Det är ju männen som degraderas, kvinnorna är sig själva.

haes
Kontakt:

Inläggav haes » 10 aug 2006 11:25

men om ma kan behärska den "tekniken" borde man kunna manupilera ganska många.
kan det funka på män också?
boken tar upp den dåliga synen på både män och kvinnor tycker jag.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 10 aug 2006 11:38

Alltså... ibland undrar jag om någon lyssnar på vad jag säger, eller om jag är helt inkompetent när det gäller att uttrycka mig. Det finns redan en tråd som berör boken. Skriv i den tråden :!:

Återgå till "Psykologi"