Mänskligt beteende

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Mänskligt beteende

Inläggav Patrik Persson » 26 nov 2004 15:13

Jag har haft den tråkiga erfarenheten att få ha upplevt hur människor är och på vilket sätt dom beter sig ( och om det inte var mig det drabbade hela tiden så skulle detta vara intressant).

Vi befinner oss hela tiden (vad det gäller mig) i ett fnoskigt spel!

Kan man låna andras datorer? Kan man skriva som andra? Kan man luras? Kan man tala sanning och inte bli trodd? Kan man vinna över mig som person?

Det låter så här: Och då och då och då och då men jag men jag! Och så är det en massa folk som inte förstår. Folk som inte vill förstå, folk som tycker att detta är kul eller en politisk seger djävulens (då mig) förlust och så vidare.

Jag gick runt och kontrollerade på Universitetet. Kan man låna andras datorer? Ja, vilken idiot som helst kan finna offentliga datorer. Jag och Tariq brukar ibland lämna våra datorer och då kan man också låna dator. Man kan låna dator av kompis och dessutom säkert fler alternativ.

Så kan ni då till 100 % veta att detta är jag som skriver här! Nej, naturligtvis inte. Om det inte var jag så kunde ni till 99 % tänka er att det var jag som skriver här.

Det har sedan 1998 varit extremt oempatiskt och kärlekslöst mot mig och det finns visst flera människor som tycker att sådant är ett roligt spel (om det gäller andra än sig själv). Fan va kul eller ska vi börja skriva Patrik va kul (när vi verkar vara fanatiska religiösa hela bunten).

Får jag reda på något? Hur får många andra reda på en massa strunt?

Tröttsamt med folk som tror på en massa strunt! Tro på bibeln istället för den är i vilket fall allmänbildande och förklarar vår kultur. Behöver vi alltid personifiera detta på något sätt eller ha en massa konspiratoriska kuliga spel?

Hur är det med folk? Ni är ju folk och då kanske ni kan förklara.

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 26 nov 2004 17:01

Jag är helt övertygad om att det är samma Patrik som skrivit de andra inläggen som även skrivit detta inlägg, då ingen annan jag tidigare stött på skriver så osammanhängande och lösryckta inlägg. Jag brukar alltid lyckas bilda mig en uppfattning om vad personen som skrivit inlägget vill ha sagt, utom i dina inlägg, och jag ber återigen om ursäkt, men jag vill verkligen kunna tyda vad du skriver.

Användarvisningsbild
Druiden
Kontakt:

Inläggav Druiden » 26 nov 2004 19:58

Själv tenderar jag att läsa Patriks inlägg som en sorts poesi.

.

Jag får intrycket att det här inlägget handlar om när ett gäng individer enas om samma värderingar och går ihop och bildar en kollektiv människa och sedan finner det angenämt att klanka ner på de som tänker annorlunda.

Detta beteende är intressant. Dock överhängande jobbigt då det är en själv som ständigt utsätts för det.

Vidare tolkar jag att Patrik menar att folk letar efter saker som går att göra och sedan gör det samt letar efter vetande och finner vetande men i slutändan verkar det hela rätt meningslöst och förvirrande då man aldrig når fram till några egentliga svar. Dessutom verkar de flesta andra tro på rent idiotiska saker som inte verkar överhuvudtaget vettiga.

Har jag förstått det hela rätt så är jag beredd att säga att jag delar Patriks synsätt på folk.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 27 nov 2004 01:14

Jag måste säga att jag håller med er allihop: Patrik, archaxe och Druiden.

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Dumheter

Inläggav Patrik Persson » 29 nov 2004 15:31

Hej

Osammanhängande? Jag har fått både 4: or och 5: or på tentamen Luleå Universitetet på sådan här skrift. Skärp er!

Nu ska ni sluta med att vara jag eller sluta med att vara Kofi Annan och alla andra dumheter. Jag vill ha information av er och ni tycks för mig psykotiska.

Detta var en enkel fråga!
Hur är det med er vanliga människor?

Jag kom på en psykosavvänjning när jag bodde på Smålands Nation Lund 1998. Två personer kom då hem till mig och påstod att jag var Satan (Islam). Därefter ville dessa ha information om helvetet av mig var vid dessa höll mig i benen från 7 vån (natten morgonen klockan halv fyra) från mitt studenthem vintern 1998. Man kunde i vilket fall som helst inte vara psykotisk när man hängde upp och ner från 7 vån Smålands nation. Mycket bra psykosavvänjning tänkte jag!

Jag har studerat på psykologprogrammet Lunds Universitet 1998 och vidare.
På vår praktik har vi nu följande: Praktiken finns på andra våningen och det finns en grässlänt nedanför praktiken. När ni tror att ni är jag eller dillar massa psykotiskt (vinna eller djävulen eller Jesus): Då kastar vi ut er från andra våningen.

Ni ligger där nere och ojar er och tror fortfarande en massa dumheter. Då tar vi upp er och kastar ut er en gång till! Tills er psykos har lättat! Då får ni en upplevelse av er kropp och börjar kanske tänka.

Frågan igen!

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 29 nov 2004 18:39

Jag börjar med ditt senaste inlägg, och tar ditt tidigare efteråt.

Patrik Persson skrev:Hej

Hej.

Osammanhängande? Jag har fått både 4: or och 5: or på tentamen Luleå Universitetet på sådan här skrift. Skärp er!

Min förståelse underlättas inte av att du fått bra betyg på andra texter skrivna på liknande sätt, för mig skriver du lika konstigt ändå.

Nu ska ni sluta med att vara jag

Jag vet inte om det gått dig förbi, men jag har aldrig försökt vara du, än mindre VARIT du. Ok, då var det klargjort.

eller sluta med att vara Kofi Annan och alla andra dumheter.

Vidare har jag aldrig försökt vara Kofi Annan (eller någon Annan över huvud taget), så jag vet inte vad det är för dumheter du menar.

Jag vill ha information av er och ni tycks för mig psykotiska.

Vilken information är det du vill ha?

Detta var en enkel fråga!

Jo, tack, bara bra. Hur är det med dig? Att tyda av ditt inlägg verkar du frustrerad över något som rör personlig identitet?

Jag kom på en psykosavvänjning [...] Då får ni en upplevelse av er kropp och börjar kanske tänka.

Här börjar det bli luddigt igen. Vad vill du ha sagt? Tänker du kasta ut mig från andra våningen? Verkar jag behöva det, och isåfall: Varför?
Varför kom dessa personer hem till dig? Jag har fått uppfattningen att du har varit någon slags andlig ledare i något vi psykotiska människor skulle kalla en "sekt", och att folk inte gillade vad du höll på med. Stämmer det?

Angående vad, exakt?

Nåväl, vidare till ditt första inlägg.

Kan man låna andras datorer?

Ja. Jag ser inga svårigheter i det.

Kan man skriva som andra?

Ja, om du med "skriva" menar använda samma sammansättning bokstäver som andra gör när de bildar ord. I så fall är det väldigt vanligt att vi skriver som andra. Om du menar "personlig stil" går det nog att imitera andras stil väldigt bra.

Kan man luras?

Ja, uppenbarligen. Du kan fälla påståenden som inte är sanna, samtidigt som du har intensionen att få mig att tro att det du säger är sant. En lögn förutsätter att den som blir "utsatt" för lögnen inte är medveten om att det är en lögn utan tror att påståendet som görs är sanningsenligt.

Kan man tala sanning och inte bli trodd?

Ja, uppenbarligen, om den du berättar något för tror att du ljuger även fast du talar sanning.

Kan man vinna över mig som person?

I de flesta fall; ja, men det beror på i vilket sammanhang. Ett parti schack? Ja, säkerligen. Vad menar du med "kan man vinna över mig som person?"?

Det låter så här: Och då och då och då och då men jag men jag!

Vilka låter så? När låter det så? Vad har det för koppling till det du tidigare skrev? Det fnoskiga spelet? Låter det så när du lånar andras datorer? När du luras? De som kastade ut dig från andra våningen, lät de så?

Och så är det en massa folk som inte förstår. Folk som inte vill förstå, folk som tycker att detta är kul eller en politisk seger djävulens (då mig) förlust och så vidare.

Vad är det de inte förstår? Folk som tycker vad är kul? Att låna andras datorer? Folk som finner nöje i att låtsas vara du och skriva en massa konstiga saker i ditt namn?

Jag gick runt och kontrollerade på Universitetet. [...] Fan va kul eller ska vi börja skriva Patrik va kul (när vi verkar vara fanatiska religiösa hela bunten).

Ja, på universitet brukar det väl finnas många offentliga datorer, och uppenbarligen (att döma av många inlägg på forumet, mina t ex) kan vilken idiot som helst låna en dator.
Personen Patrik Persson har jag aldrig sett skymten av, allt du är för mig är lite text på ett forum. För mig är du ingen person, jag ser bara vad som skrivs i ditt namn, och så länge det inte sker några större avvikelser från normalt beteende ser jag ingen orsak/anledning att börja ifrågasätta om det är samma person som skriver (jag förutsätter att det är en person som skriver detta och inte bara en chatter-bot, även om det verkar så ibland).

Får jag reda på något? Hur får många andra reda på en massa strunt? [...] Behöver vi alltid personifiera detta på något sätt eller ha en massa konspiratoriska kuliga spel?

Är det här ens seriöst formulerad fråga? Hur folk får reda på något? Jag förstår inte vad du vill ha sagt, ärligt talat.

Ni är ju folk och då kanske ni kan förklara.

Jag förklarar gärna, när jag förstår vad jag ska förklara. Än har jag inte gjort det.

Vill du ha någonting förmedlat, eller vill du bara skriva av dig lite? Vill du ha respons på det du skriver?

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Ni mår dåligt eller hur?

Inläggav Patrik Persson » 29 nov 2004 20:26

Hej

Jo, tack jag mår bra och min fråga till er var snäll.

Så här snäll:
http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

Kan ni göra det testet där eftersom det var så farligt med att jag frågade er om ert välbefinnande. Jag tycker nog att ni beter er genant sjukt mot mig! Och mycket riktigt: Ni mår nog dåligt.

Försök att dela upp terapeutens frågor i obegripliga meningar! Jag frågade er inte om innehållet i texten eftersom världen är större än vad ni kan förstå och det då inte finns mening i att fråga er om innehållet.

Fråga Carl Bildt om hur det var i Bosnien! Jag föraktar inte honom så varför skulle jag förakta er om ni mår dåligt?

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 30 nov 2004 04:04

Förresten, det var ingenting. Vi verkar inte kunna kommunicera, varken du eller jag, och speciellt inte med varandra.
Vi glömmer det här nu, va?

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Visst

Inläggav Patrik Persson » 30 nov 2004 12:21

Hej

Frågan var ställd till vem som helst!

Hur är det med er vanliga folk?

Jag tyckte att det var onödigt av dig att svara eftersom frågan var på basis av en massa som du kanske inte kan förstå. Man ställer nämligen inga sådana frågor och på ett sådant sätt utan att ha en mängd grunder för sådant. Den jag frågar vet bäst själv vem den är.

Dessutom så brydde jag mig föga om att du blev sur eller att du tyckte att vi hade kommunikationsproblem. Jag blir inte sur på sådant och du har all rätt i Sverige att ställa mig frågor, om du vill. Detta är ett forum!

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 30 nov 2004 18:21

Frågan var ställd till vem som helst!

Bra. Mig, till exempel. Jag förstod den inte, vilket var varför jag sökte ett förtydligande.

Menar du hur vanligt folk mår i allmänhet? Det tycks mig vara en väldigt bred fråga, och om det var den frågan du ämnade ställa vill jag be dig avgränsa området lite.

Jag tyckte att det var onödigt av dig att svara eftersom frågan var på basis av en massa som du kanske inte kan förstå.

Jag vore väldigt glad om någon ville hjälpa mig förstå vad du skriver, du själv t ex, eftersom jag uppenbarligen inte förstår. Hjälp mig, alltså. Druiden har antytt att man kanske skall läsa inläggen som poesi, och jag har övervägt många olika alternativ, men ändå hittar jag inget vettigt tolkningssätt.

Man ställer nämligen inga sådana frågor och på ett sådant sätt utan att ha en mängd grunder för sådant.

Här är jag osäker på om "sådana frågor" avser de frågor jag ställde i mitt tidigare inlägg, eller om "sådana frågor" avser de frågor du ställde i något av dina inlägg.
Om du avser de frågor jag ställde anser jag mig ha en tillräcklig grund för att ställa dem; nämligen att jag finner ditt inlägg luddigt och svårförståeligt. Att man inte förstår något anser jag vara tillräcklig grund för att fråga efter ett förtydligande. Om du med orden "på ett sådant sätt" antyder att jag varit otrevlig när jag ställde frågorna så ber jag om ursäkt, och ber om förslag på hur jag skall kunna ställa mina frågor på ett sätt som du inte tar anstöt av.

Jag blir inte sur på sådant och du har all rätt i Sverige att ställa mig frågor, om du vill.

Jag har ställt frågor, men tycker inte att jag fått tillfredsställande svar. Det är bra att du inte blir sur, jag har inte avsikten att göra dig sur.

Detta är ett forum!

Jippi, där är vi i alla fall överens. (Om vi inte skall vara Stefan-petiga, och det ska vi inte. Det försvårar bara förståelsen ytterligare, något jag helst vill undvika. )

Användarvisningsbild
Patrik Persson

någon tror på sommaren?

Inläggav Patrik Persson » 30 nov 2004 20:13

Hej archaxe

Har du funderat på följande archaxe:
Man kan inte förstå allt.

Kan du förstå Judeutrotningen? Kan du förstå fattiga? Kan du förstå människor med mycket pengar?

Du hänger upp dig på en fråga som kanske inte var ställd till en mastermind som du. Frågan var enkel och jag förstår inte vad det har blivit med dig archaxe! Jag gav dig en del ord om att mycket varit fel mot mig sedan vintern 1998 (Lunds fina domkyrka), men jag har aldrig krävt att du archaxe ska kunna förstå sådant.

Det är nämligen så här: min pappa är sådant som Svenskar oftast inte är: Nordkoreansk tapperhetshjälte! Tror du archaxe att den kristna högern i USA och Sverige gillar sådant? Tror du arcax att den kristna högern med Pinochet och andra fascister är som den Nordkoreanska vänstern på 1970 talet? Tror du archaxe att sådant som att mina föräldrar fick Nordkoreanska välgångsönskningar vid nyår är fint enligt högern?

Men nu har jag förstått att det inte är så många sådana gubbar som håller på mot mig utan mer vanliga svenskar som vill befinna sig i makten och härligheten. Dom skulle aldrig vara omtyckta av dessa ledare för så dom beter sig mot mig, men i politik.

Frågan var enkel och du snackar en massa goja archaxe! Ibland så mycket archaxe och på ett sådant sätt så att jag kan tänka mig att du är en sådan som dummar dig mot mig. Sådant får jag alltid tänka på att det kan vara för så har mitt liv varit sedan vintern 1998.

Jag är inte direkt vänster men kristen, men om ens föräldrar är sådant som vänster (och dessutom välkända vänsterfolk) då blir det på ett sådant här sätt.

Frågan är fortfarande: Hur är det med er vanliga folk?

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 01 dec 2004 02:01

Ok, vi avslutar det här:

Jotack, med mig är det bara bra.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 01 dec 2004 12:25

Med mig är det fint också.

Jag tycker verkligen att du verkar ha levt ett intressant liv Patrik, och din bakgrund verkar jättespännande. Jag minns inte allt du har skrivit (och har nog inte läst alla dina inlägg heller) men, jag har för mig att:

*Du varit ledare för ett andligt sällskap och du är själv kristen
*Du utbildat dig på psykologprogrammet i Lund. Har för mig att du inte gick klart utbildningen (?)
*Du har hängt i vristerna från 7:e våningen på Smålands Nation medan du pluggade i Lund
*Din far har fått tapperhetsmedalj efter att ha tjänat i militären i Nordkorea

Har jag missuppfattat något? Rätta mig gärna om jag har fel. Själv har jag pluggat bioteknik på KTH och har idag ett alldeles vanligt kontorsjobb. På fritiden sjunger jag i kör och träffar kompisar. Har aldrig testat droger, hoppat fallskärm, haft gruppsex eller något annat coolt (fast jag hade en mingris i sju år). Middag och bio OCH utekväll är mer spänning än vad jag pallar med oftast.

Vad gör du idag, Patrik? Jobbar/pluggar? Vore kul att höra mer om dina erfarenheter - du verkar ha varit med om mycket som "vanligt" folk inte får inblick i så ofta.

Så är det med mig i alla fall. Lev väl!

Återgå till "Psykologi"