Man blir upprörd! Texttv!
En väldig massa!
Vanligast först: Ålder: Helenemördaren är betydligt äldre än mig.
Nästa: Helenemördaren har fått en rättegång i vilken han behandlats väl och hörts många gånger (Jag har aldrig varit på någon rättegång om sådant). Jag har mest varit hotad till livet av sådana som Helenemördaren.
Om jag hade varit på en rättegång eller skulle till en rättegång så skulle jag ha talat med Helena Masson! Hon och jag vet om en dröm och ett mördat kungahus i Nepal (Dipendra). Vi har sparat papper och andra handlingar och hon och jag har svurit på att om….. Resten är hemligt!
Men jag har inte varit på några sådana rättegångar! Och vilken rättegång det än skulle vara så skulle vi…
Kungafamiljen mördades lite efter en text jag skrivit till henne via mejl! (Här vet jag att nästan allt skiljer sig från Helenemördaren).
Så efter mitt besök Lunds domkyrka hösten 1998 så har mycket sådant här skett (mord på betydelsefulla personer) och sådant skiljer mig från andra! Vilket jag givetvis skulle ha med och få rätt av i en rättegång!
Vad skiljer mig från Helene mördaren?
Moderator: Moderatorgruppen
Dom är väldigt underliga dina inlägg måste jag säga.
Eller är det en rubrik på texttv som du syftar på?
Har någon blivit mördad i Nepal?
Och var inte du kristen? Varför din relation till Nepal då?
Eller är det en rubrik på texttv som du syftar på?
Har någon blivit mördad i Nepal?
Och var inte du kristen? Varför din relation till Nepal då?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Re: Vad skiljer mig från Helene mördaren?
HEJ
Jag tror inte att det är mycket som skiljer oss från en mördare.
Om vi skulle ha samma utgångspunkter som mördaren så hade vi kanske gjort likadant. Detta tar inte bort ansvaret i handlingen men jag tror att alla människor föds goda och att det är samhället (bland annat) som skadar och förstör människor.
Jag tror att många människor som är mördare, eller andra socialt missanpassade i samhället har ett stort hjärta (naturligtvis inte övergående, utan vissa är ju psykiskt sjuka från början) och klarar helt enkelt inte av att leva i den bittra verkligheten. Mord och elände känns för mig som en verklighetsflykt.
Men det är mycket möjligt att jag är ute och seglar, har ju hänt förr.....
BTW Fin kyrka i Lund.
Jag tror inte att det är mycket som skiljer oss från en mördare.
Om vi skulle ha samma utgångspunkter som mördaren så hade vi kanske gjort likadant. Detta tar inte bort ansvaret i handlingen men jag tror att alla människor föds goda och att det är samhället (bland annat) som skadar och förstör människor.
Jag tror att många människor som är mördare, eller andra socialt missanpassade i samhället har ett stort hjärta (naturligtvis inte övergående, utan vissa är ju psykiskt sjuka från början) och klarar helt enkelt inte av att leva i den bittra verkligheten. Mord och elände känns för mig som en verklighetsflykt.
Men det är mycket möjligt att jag är ute och seglar, har ju hänt förr.....
BTW Fin kyrka i Lund.
Innan ni går: För till från knappen från till till från. Tänk på miljön....
Hej Patrik!
Vad var det som hände där i Lunds domkyrka hösten '98? Eller var det så att något hände därefter? Du pluggade psykologi i lund då, men vad gör du nu - pluggar du fortfarande?
För de som inte är insatta, ett utdrag från svt.se, juni 2001:
Menar du att du hade en dröm där du såg kungahuset i Nepal mördas, skrev om detta till din vän Helena Masson och därför drar slutsatsen att din dröm eller detta brev på något sätt orsakade mordet? Eller drar du bara slutsatsen att du hade en sanndröm?
Patrik Persson skrev:Så efter mitt besök Lunds domkyrka hösten 1998 så har mycket sådant här skett
Vad var det som hände där i Lunds domkyrka hösten '98? Eller var det så att något hände därefter? Du pluggade psykologi i lund då, men vad gör du nu - pluggar du fortfarande?
Patrik Persson skrev:Kungafamiljen mördades lite efter en text jag skrivit till henne via mejl!
För de som inte är insatta, ett utdrag från svt.se, juni 2001:
I Nepal skjuts kungaparet och nio andra personer ihjäl i sitt residens. Enligt den första officiella versionen rör det sig om en "olycka", ett automatvapen ska ha exploderat.
Våldsamma demonstrationer hålls i huvudstaden Katmandu där folk kräver att få veta sanningen. En utredning visar att kronprins Dipendra sköt familjen i samband med ett gräl. Dipendra avlider själv av skottskador.
Menar du att du hade en dröm där du såg kungahuset i Nepal mördas, skrev om detta till din vän Helena Masson och därför drar slutsatsen att din dröm eller detta brev på något sätt orsakade mordet? Eller drar du bara slutsatsen att du hade en sanndröm?