PopJimmy skrev:Trodde du upplevde att förståelse var omöjlig? Men du kanske har ändrat uppfattning på senare tid?Avantgardet skrev:Försöker bara förstå dig. Vad menar du med social konstruktion?
Vad jag menar med social konstruktion? Jag vet inte, jag har ingen aning. Det är bara något jag säger för att bryta ner din argumentation. Jag har frågat dig och andra, väldigt många gånger, vad en social konstruktion är - men gång på gång så undviker människor att svara på min fråga. Jag har inget svar på din fråga eftersom det inte finns någon substans i det jag säger.
...
Jag har naturligtvis ett resonemang om vad "förståelse" och "social konstruktioner" är, men dessa går bara att veckla ut för någon som har viljan att kommunicera, och just nu vet jag inte om du har den viljan. På något sätt måste du övertyga mig.
Menar du att du är så här barnslig? Borde inte mitt kommunicerande på detta ställe - och att jag riktar mig till dig - vara tillräckligt i detta avseende? Det enda möjliga och nödvändiga beviset på det du avser? Vad är läpparnas bekännelser värt? Jag ger inte ett piss för politikernas löften, jag ser till handlingar.
Och återigen, angående förståelse (och vet inte att jag skulle hävdat något annat) så beror det på vad man lägger in i begreppet. Jag behöver inte någon vidskeplighet, saker och ting rullar på ändå. "Förståelse" duger gott, i synnerhet som vi inte kan bevisa något annat.