Ok! Då e jag meAndreas skrev:Min 'rolling eyes' syftade mer på mig själv. Men ville också locka ur dig lite kunskap så här på köpet. Ser det som nyttig kuriosa, mest för att få en glimt av begreppen. Dvs för min egen del, ös gärna på med kunskap, ska läsa allt i denna tråden
Psilocybins terapeutiska värde
Moderator: Moderatorgruppen
- freddemalte
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.