Lev gräns-existentialistiskt

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 11 okt 2010 19:56

Harald Davidsson skrev:Maktens nycklar skramlar inte.

Men den goda makten
var är den

den onda makten kan vi känna
och då avslöja dess ansikten
även om den gömmer sig
och kanske håller tyst

eller duperar oss som om den vore god

den goda makten är den immatereilla anda som kan finnas i relationerna mellan vissa människor... den lever och verkar så länge relationen finns... sedan verkar den osynligt bortom relationerna...

/algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 11 okt 2010 19:58

Harald Davidsson skrev:kan du säga mig en enda ond maktmänniska i Sverige
eller opererar den onda makten
oerhört kamoflerad i Sverige

den onda makten är den som medvetet gör det orätta för att bevara sin makt att göra det orätta...

ondskans cirklar...

den är sin egen kalla allt uppslukande eld...

finns? finns inte?

syns? syns inte?

/algoteza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 11 okt 2010 20:56

Den goda makten är den hand som hjälper en att bära väskan, då man inte orkar ensam

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 11 okt 2010 20:59

Algot

är du så rädd för att se det onda i ögonen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 11 okt 2010 22:56

Harald Davidsson skrev:Algot

är du så rädd för att se det onda i ögonen

har den ögon någon kan möta? ondkan vill inte möta någons blick...

/algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 11 okt 2010 22:57

Harald Davidsson skrev:Den goda makten är den hand som hjälper en att bära väskan, då man inte orkar ensam

den makt som bär dig när dina ben inte orkar...

/algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 okt 2010 04:20

har den ögon någon kan möta? ondkan vill inte möta någons blick... skrivr du..

enligt all information jag fått är Dalai Lama en riktigt grym djävul, demon,  de onda får ut sin ondska ut ur kroppen som en vibration eller utstrålning och den strömmar då in i de andras kroppar, alla de som är precis i omedelbar närhet till den onda människa får dennes onda utsrålning in i sin kropp, denna ondska bildar spänningar i andras kroppar, förgiftande spänningar alltså sådana som väcker upp vårt adrenalin men som då inte får någit ut lopp, vi fångas, arresteras, förstenas av denna onda människa, och på grund av att den ondes spänningar kommer ut ur hennes kropp är hennes ansikte mjukt och flexibelt, hon ler och ser mycket charmerande ut, detta är PSYKOPATENS  ansikte, samtidigt ger hon oss lögner, hon säger fred, fred, fred, då hon samtidigt slår alla under bältet, men en människa som blir förbannad, hon kan inte få ut sin ilska ur sin kropp, den hopar sig, stockar sig, hon är alltså inte en ond människa, därför att hennes ondska inte kommer ut ur hennes kropp, men vi dömmer den som blir ilsken, den maktlöse, medan den store demonen, Dalai Lama kan gå fritt med sin ondska, därför att vi inte kan se den med ögonen

Mr.M

Inläggav Mr.M » 12 okt 2010 05:10

"enligt all information jag fått är Dalai Lama en riktigt grym djävul, demon"
"enligt all information jag fått "

Jag tror inta att ALL information du hört säger att han är djävulen och en demon.
och vill höra din personliga åsikt varför han är djävulen.

Att en religiös ledare blir kritiserad är väl inget nytt direkt.
(undrar varför denna konflikt med munkarna har uppstått. kan Kina vara inblandad i detta ?)
Detta nyhetsreportage var av mer intresse ände andra sidorna som var mer en ren propaganda.
media är inte heller kända för att ge en komplett bild. så berätta gärna mer.

det jag själv fått fram är att reportaget är gjord av Al Jazeera och är riktad mot arab världen,
jag veti nte dess politiska och religiösa agenda, men har sett att den fått kritik för att en islamistisk agenda och stödjer hamas. en av Al Jazeera reprtar hade samarbete med al Qaida.

Att stämpla en kanal för propaganda känns hårt, men det känns som om den kan vara nyanserad och vinklad.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/G1ODc7rh6HY?fs=1&amp;hl=en_GB&amp;rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/G1ODc7rh6HY?fs=1&amp;hl=en_GB&amp;rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 okt 2010 05:44

Mr M

De som styr vÅra värderingar i bakgrunden är Påven, Sai BABA, Dalai Lama, Saraswati samy i Kanchypuram Tamil,
de använder mantra puja för att influera. Dalai LAMA hade 5000 kinesiska mantra puja utformare här i södra Indien i går, 500 i Pondry och i Kerela, de gör mantra puja emot mig, hur kan Dalai LAMA ha kineser, han är från Tibet, Han bor i darmasala i norra Indien som är en ort för flyktingar från Tibet.

Jo, han har lyckats gjort en stor del av kina till buddister under hans informella ledning. Och allt han gör när han inte flinar i teve och säger fred, fred, fred är ond makt.

jag får information hur många kineser som är här från folk som sett dem med egna ögon, varför kommer kineser hit, till denna avlägsna plats, jo, de får 25 ooo rs om dagen, alltså 4000 svkr, men varje natt dör dom, Gud dödar dessa människor för att de är totalt hängivna ondskan

Mr.M

Inläggav Mr.M » 12 okt 2010 06:01

Harald Davidsson skrev:Mr M

De som styr vÅra värderingar i bakgrunden är Påven, Sai BABA, Dalai Lama, Saraswati samy i Kanchypuram Tamil,
de använder mantra puja för att influera. Dalai LAMA hade 5000 kinesiska mantra puja utformare här i södra Indien i går, 500 i Pondry och i Kerela, de gör mantra puja emot mig, hur kan Dalai LAMA ha kineser, han är från Tibet, Han bor i darmasala i norra Indien som är en ort för flyktingar från Tibet.

Jo, han har lyckats gjort en stor del av kina till buddister under hans informella ledning. Och allt han gör när han inte flinar i teve och säger fred, fred, fred är ond makt.

jag får information hur många kineser som är här från folk som sett dem med egna ögon, varför kommer kineser hit, till denna avlägsna plats, jo, de får 25 ooo rs om dagen, alltså 4000 svkr, men varje natt dör dom, Gud dödar dessa människor för att de är totalt hängivna ondskan

vad menas med att man gör en mantra puja ?
Jag har sett att han blivit kritiserad för att för hårt driva sin religion.
Att folk känner sig tvingade att göra det som är rätt enligt dalai. om inte så är dom inte välkomna in i templet.

har jag uppfattat det rätt ?

han kritiserar visst beteende som han inte anser vara korrekt.

Hur kopplar du ihop detta med djävulen ?

att ha fått kineser att bli buddister är det att vara djävulen ?

jag förstår inte riktigt..

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 okt 2010 06:35

Mr M

kolla på nätet om puja och mantra

det verkar som att många kineser blivit buddhister...de var ju tidigare moaister..är Mao död som deras ande????
Men ingen skriver om detta att kineser blivit buddhister, det betyder då som du tar upp att deras värde-system ändras, i Dalai Lamas riktning, men det är ej ondska,

ondska sitter i hans vänskap med Sai BABA  som handlar om att influera världen genom evil mantra puja

du har ett glas,
fyll det med fantasi och tro, till 50 procent kanske
och med objektiv verklighet och vetande med 50 procent
skaka om några timmar eller några dagar
och tänka på en speciell hypotes..t.ex. att kanske
Dalai Lama är ond
och demonisk

Mr.M

Inläggav Mr.M » 12 okt 2010 07:12

hur vet vi att deras mantra är elak ?

Jag tycker att situationen är lite småkomisk.
en person som tror att han är gud umgås med en som folket/religionen tror är gud.

Djävulen är att vara vän med Sai Baba.. och då borde det finnas ett antal miljoner djävular som via meditation försöker hjärntvätta världen med ondskefulla tankar. (vilket jag i sig  tror är en möjlig teknik)
men nu är ju saj gud och inte en djävul, så mantrat borde vara mer av god karaktär.
Dalai är ju ingen gud, han har nått nirvana men valt att stanna på jorden som människa för att hjälpa andra.
Så även en Dalai är av god karaktär.

Jag ska berätta vad jag tror är sant, bara via en litet underlag.

Dalai är inte omtyckt av alla, de som ogillar honom har tagit tillfället i akt där man kan kritisera hans beteende.
jag själv var lite förvånad över den påstådda strängheten i hans religions.

vi har inte hört hans mot argument så jag fyller inte glaset med 1% ens.. resten får ligga i bägaren utanför.

Dalai har kinesiska makten emot sig. Han är samtidigt en politiker som vill undvika konflikter med tex Kina,
diplomati ligger någonstans i bakgrunden i denna historia.
Islamister gör slag i sak, kristna medier boostar upp detta...

Men som sagt, jag vet för lite så vi fortsätter att fylla på bägaren en stund till med fakta.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 okt 2010 08:36

Vad vi behöver mera fakta om är hur situationen egentligen ser ut i Kina,
hur mycket av maos ideer är kvar i deras tänkande
är de på väg att bli buddhister allihopa
som Japan, som kambodja osv..

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 okt 2010 09:44

---

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 okt 2010 09:46