J R Auk skrev:Så varför obalansen? Alltid fysiskt trauma? Eller kan psykiskt trauma ställa till det? Och hur gör vi för att förändra det? Kan man genom sitt psyke påverka det fysiska?
Ja allt det hänger väl på om det är vi som gör det eller inte. Håller man psyket som epifenomenalt det fysiska så blir det svårt att säga vi gör det. Men då förstår jag faktiskt inte hur man kan gå ut med ord och tal och mena sig ha en sanning. Så mycket ställs på ända av det perspektivet.
Människor är ingen maskin och vi föds alla med fysiska svagheter. Dålig miljö är skadlig och förvärrar de fysiska skadorna.
J R Auk skrev:Har en intressant text angående neurovetenskapliga experiment och den fria viljan jag tänkte presentera för dig någon gång, håll utkik efter en tråd för det. Jag tror att vi där kan få lite substantiellt materiell att utgå från.
Jag kan däri peka på allt det som jag har angivit som kritik mot neurologer. (och det rör ju inte neurologi).
Ser fram mot din text. :)
Hoppas den inkl handsvetten inför Mamma. För det var fysisk bekräftelse på somatiska markörer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Somatic_marker_hypothesis