Med livet som insats

Moderator: Moderatorgruppen

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Med livet som insats

Inläggav förstår mig själv » 15 maj 2013 23:06

Vi har i varje situation livet som insats. Om vi förstår detta kan vi förhålla oss till andra kroppar så att vi kan få kontroll och styra dem. Inget ont kan hända oss. Om vi inte förstår detta följer vi annat än känslorna och då kan vi råka illa ut.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17428
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Med livet som insats

Inläggav Pilatus » 02 jul 2013 00:01

förstår mig själv skrev:Vi har i varje situation livet som insats. Om vi förstår detta kan vi förhålla oss till andra kroppar så att vi kan få kontroll och styra dem. Inget ont kan hända oss. Om vi inte förstår detta följer vi annat än känslorna och då kan vi råka illa ut.

Ser du på dina medmänniskor som om de vore "andra kroppar" att förhålla sig till "så att vi kan få kontroll och styra dem"?

Hur är det fatt med dig, egentligen?
Moderator

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Med livet som insats

Inläggav förstår mig själv » 03 jul 2013 00:55

Pilatus skrev:
förstår mig själv skrev:Vi har i varje situation livet som insats. Om vi förstår detta kan vi förhålla oss till andra kroppar så att vi kan få kontroll och styra dem. Inget ont kan hända oss. Om vi inte förstår detta följer vi annat än känslorna och då kan vi råka illa ut.

Ser du på dina medmänniskor som om de vore "andra kroppar" att förhålla sig till "så att vi kan få kontroll och styra dem"?

Hur är det fatt med dig, egentligen?

Ja såklart. Bäst är att "göra det goda" släppa någon fri. Att betrakta vad som sker när man har följt det goda. Orsaken till det som sker.


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster