vad är ditt uppsåt

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
tomtartroll
Inlägg: 61
Blev medlem: 06 apr 2011 14:42

vad är ditt uppsåt

Inläggav tomtartroll » 07 jul 2013 11:08

klimatet, vi kan inte göra det ogjort oavsett om vi ligger bakom det eller inte alltså en naturlig höjning. Fler kärnkraftverk, vind, vatten, elbilar, osv kan behövas
det är det mentala klimatet jag talar om, inställningen attityden vi får inte ge upp nu
uppsåtet är detta, vi måste bromsa, skriva av alla u-lands lån, en vis indianhövding sa
varje gång han vaknade -i dag är en bra dag att dö- jag menar att många i dag förlorat sitt hopp
de lever utan ett uppsåt därför att de förtränger verkligheten DE VÄGRAR ATT TA IN FAKTA därav den förlorade skönheten, Amnesty Greenpeace och många individer har släppt förnekandet de agerar i skönhet, detta skänker mening

tack.

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

vad är ditt uppsåt

Inläggav SigurdV » 07 jul 2013 12:32

tomtartroll skrev:...vi måste bromsa... .

Jag håller nog med... läget kan vara allvarligt!

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

vad är ditt uppsåt

Inläggav Zokrates » 07 jul 2013 18:53

Zokrates skrev:...poliserna räcker inte till och säkerhetsbolagen utrustas med automatvapen. De som har bunkrat
mat gör i detta läget bäst i att tiga, då de annars riskerar att mördas. Folk byter vad som helst mot ett bröd,
inget icke ätbart har något som helst större värde såvida det inte är ett dödligt vapen.

Kriminella gäng har ett kraftigt övertag mot gemene man, polis och militär är även de det
enskilt största hotet mot världens befolkningar vid sidan om det övriga kaoset, fortfarande
är säkerheten helt och hållet inriktat på att skydda dem med mycket kapital, allt vanligt folk är i det
läget nationernas fiender. Det är i det läget folk äntligen fattar att de har all anledning att oroa sig.


Underskatta aldrig våra politikers illvilja och mordiska sinne och vilka deras prioritet att skydda är.
"Att ge hemvärnet fler uppgifter än de som finns reglerat i lag är att återigen uppfinna hjulet.
Vad man bör utreda är vad samhället behöver för att fylla gapet mellan den civila och militära krisberedskapen."

"En bra krishantering behöver en resurs med polisiära befogenheter och som är fristående från polisens kärnverksamhet."
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/be ... 324764.svd

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

vad är ditt uppsåt

Inläggav SigurdV » 07 jul 2013 19:46

Zokrates skrev:Vad man bör utreda är vad samhället behöver för att fylla gapet mellan den civila och militära krisberedskapen."
Det kan vara en bra tanke...

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

vad är ditt uppsåt

Inläggav SigurdV » 07 jul 2013 19:59

tomtartroll skrev: Amnesty Greenpeace och många individer har släppt förnekandet de agerar i skönhet, detta skänker mening

DET RÄCKER INTE ATT MENA VÄL!

Användarvisningsbild
tomtartroll
Inlägg: 61
Blev medlem: 06 apr 2011 14:42

vad är ditt uppsåt

Inläggav tomtartroll » 08 jul 2013 19:33

Kosmologin samtid
katarsis= transformationen
-------------------------------------------negativitet till posetivitet

släppa förträngningen av medvetet innehåll= uppsåt
------------------------------------------------------------------------------------

katarsis är insikten utan uppsåt ingen skönhet
------------------------------------------------------------------------------------
insikten är den odelade skönheten uppsåtet är förutsättningen
för att handla i skönhet
------------------------------------------------------------------------------------
uppnåendet av det vardagliga
flödet av skönhet evighetens gud i det evigt
skapande nuet
..........................................................................................................
ingen vill bromsa några måste ta steget

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

vad är ditt uppsåt

Inläggav SigurdV » 08 jul 2013 20:26

tomtartroll skrev:Kosmologin samtid
katarsiss= transformationen
-------------------------------------------negativitet till posetivitet

släppa förträngningen av medvetet innehåll= uppsåt
------------------------------------------------------------------------------------

katarssis är insikten utan uppsåt ingen skönhet
------------------------------------------------------------------------------------
insikten är den odelade skönheten uppsåtet är förutsättningen
för att handla i skönhet
------------------------------------------------------------------------------------
uppnåendet av det vardagliga
flödet av skönhet evighetens gud i det evigt
skapande nuet
..........................................................................................................
ingen vill bromsa några måste ta steget

Nu är du lite obegriplig igen. "katarrsis" (tror jag är felstavat) betydde väl rening eller nåt sånt ursprungligen ... men idag är ordet bortglömt och praktiskt taget oanvändbart.

Användarvisningsbild
tomtartroll
Inlägg: 61
Blev medlem: 06 apr 2011 14:42

vad är ditt uppsåt

Inläggav tomtartroll » 08 jul 2013 20:56

om du slår upp Katarsis i ordlistan skall jag rätta,
har dyslexi jag tar inte positionen att utse vilka
ord som ligger på ytan, eller vilka som används

tack

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

vad är ditt uppsåt

Inläggav SigurdV » 08 jul 2013 21:34

tomtartroll skrev:om du slår upp Katarsis i ordlistan skall jag rätta,
har dyslexi jag tar inte positionen att utse vilka
ord som ligger på ytan, eller vilka som används

tack
Då så! Skriv så dyslektiskt du vill! Jag försöker förstå dig.
Ta det lugnt. Jag är ökänt envis och ger nästan aldrig upp!
(Men jag kan vara långsam... och inte så lite ...äh... det gör detsamma.)

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

vad är ditt uppsåt

Inläggav Pilatus » 10 jul 2013 01:17

reflex skrev:http://www.bjorn-lieden.se/blog/?p=8860‎
6 apr 2013 - ”Jordens medeltemperatur har legat stilla de senaste femton åren” ... The Economist's senaste nummer finns ett viktigt diagram som redovisar ...

Nej, det är inte sant. Man kan välja vilken del av skalan man vill framhålla som bevis. Men jag tycker det liknar lögn med hjälp av statistik. Betrakta nedanstående graf, jag undrar vilken del av skalan The Economist har betraktat?

Bild
Global medeltemperatur relativt medelvärdet 1951-1980. (NASA)
Moderator

reflex
Inlägg: 1261
Blev medlem: 24 nov 2012 11:10

vad är ditt uppsåt

Inläggav reflex » 10 jul 2013 06:31

Pilatus skrev:
reflex skrev:http://www.bjorn-lieden.se/blog/?p=8860‎
6 apr 2013 - ”Jordens medeltemperatur har legat stilla de senaste femton åren” ... The Economist's senaste nummer finns ett viktigt diagram som redovisar ...

Nej, det är inte sant. Man kan välja vilken del av skalan man vill framhålla som bevis. Men jag tycker det liknar lögn med hjälp av statistik. Betrakta nedanstående graf, jag undrar vilken del av skalan The Economist har betraktat?

Bild
Global medeltemperatur relativt medelvärdet 1951-1980. (NASA)

Man brukar säja att statistik är en form av lögn och detta är förvisso sant.
The Economist har betraktat en skala som innefattar de femton senaste åren. Dessa år finns inte med i den graf du hänvisar till.
filosofi är att göra det begripliga obegripligt

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

vad är ditt uppsåt

Inläggav SigurdV » 10 jul 2013 06:34

Pilatus skrev:
reflex skrev:http://www.bjorn-lieden.se/blog/?p=8860‎
6 apr 2013 - ”Jordens medeltemperatur har legat stilla de senaste femton åren” ... The Economist's senaste nummer finns ett viktigt diagram som redovisar ...

Nej, det är inte sant. Man kan välja vilken del av skalan man vill framhålla som bevis. Men jag tycker det liknar lögn med hjälp av statistik. Betrakta nedanstående graf, jag undrar vilken del av skalan The Economist har betraktat?

Bild
Global medeltemperatur relativt medelvärdet 1951-1980. (NASA)
Eftersom ordvalen så konsekvent var persuasiva var säkert även fakta förvrängda i björns uppsats.

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

vad är ditt uppsåt

Inläggav SigurdV » 10 jul 2013 06:44

reflex skrev:
Pilatus skrev:
reflex skrev:http://www.bjorn-lieden.se/blog/?p=8860‎
6 apr 2013 - ”Jordens medeltemperatur har legat stilla de senaste femton åren” ... The Economist's senaste nummer finns ett viktigt diagram som redovisar ...

Nej, det är inte sant. Man kan välja vilken del av skalan man vill framhålla som bevis. Men jag tycker det liknar lögn med hjälp av statistik. Betrakta nedanstående graf, jag undrar vilken del av skalan The Economist har betraktat?

Bild
Global medeltemperatur relativt medelvärdet 1951-1980. (NASA)

Man brukar säja att statistik är en form av lögn och detta är förvisso sant.
The Economist har betraktat en skala som innefattar de femton senaste åren. Dessa år finns inte med i den graf du hänvisar till.

Lol! Ser du rutnätet? En ruta motsvarar tio år. Efter "2000" finns en och en halv ruta ... så diagrammet fortsätter efter år 2000 fram till ... öh... lite svårt att se men säg...2010?
Hur länge har du varit sjuk? När bytte du åsikt i någon fråga sist?

reflex
Inlägg: 1261
Blev medlem: 24 nov 2012 11:10

vad är ditt uppsåt

Inläggav reflex » 10 jul 2013 06:55

SigurdV skrev:Lol! Ser du rutnätet? En ruta motsvarar tio år. Efter "2000" finns en och en halv ruta ... så diagrammet fortsätter efter år 2000 fram till ... öh... lite svårt att se men säg...2010?
Hur länge har du varit sjuk? När bytte du åsikt i någon fråga sist?

http://www.smhi.se/forskning/globala-up ... ar-1.28169
filosofi är att göra det begripliga obegripligt

reflex
Inlägg: 1261
Blev medlem: 24 nov 2012 11:10

vad är ditt uppsåt

Inläggav reflex » 10 jul 2013 07:02

filosofi är att göra det begripliga obegripligt


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster