Svärföräldrar

Moderator: Moderatorgruppen

Anne

Svärföräldrar

Inläggav Anne » 05 sep 2013 11:14

Jag tycker att den här killen är så fin och begriplig för mig, påminner starkt om någon jag känner :) Han tror att han ska träffa sin flickväns familj... tror han. http://www.kanal5play.se/#!/play/progra ... deo/280076
Jag tjöt av skratt flera gånger, men alltså ett sånt där medskrattade inte åtskrattande. Det är skillnad det.

Har ni några komiska (åtminstone i efterhand) verkliga beskrivningar av ert samröre med någon pojkvän/flickväns familj?
En gång bilade jag genom Europa med en pojkväns familj. Föräldrarna råkade ofta i bråk. Jag satt i baksätet mellan deras söner. Sönerna ägnade sig åt att lyssna på musik eller läsa. Föräldrarna drog in mig i deras diskussioner. Pappan sa saker som "nn (jag alltså) du förstår säkert vad jag menar, eller hur? Inte fasiken kan man blablabla - inte tycker du att det är rätt?" Mamman kontrar " Finns det ingen hejd på hur galet du resonerar? nn (dvs jag då) lyssnar ju! Du har aldrig lärt dig lyssna! Du bara pladdrar och pladdrar. Visst är det så nn?!" OSV. Totalt wacko :) Mamman yrkade upprört, bestämt på att få kliva ur bilen mitt i ingenstans i Ungern. Pappan tvärnitade. Jag spärrade upp ögonen, tittade åt sidorna där sönerna helt oberörda läste/lyssnade vidare. Jag försökte prata med föräldrarna. Nej, hon drämde upp dörren, gick ut med enbart sin handväska och han rivstartade med henne kvar på vägrenen :shock: Fick honom efter en stund att köra tillbaka. Sicken pärs det var :lol: (inte ett dugg roligt just då förstås)

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Svärföräldrar

Inläggav Pilatus » 07 okt 2013 03:00

lynx skrev:Jag tycker att den här killen är så fin och begriplig för mig, påminner starkt om någon jag känner :)

Dusan verkar vara en person med stor integritet och samtidigt ha förmåga ett anpassa sig efter situationen. Vi fick se hur han klarade mötet med svärföräldrarna. På sätt och vis var han storartad och lät sig inte pressas över en viss gräns. Jag är inte helt klar över hur han lyckades med bedriften att inte lacka ur ordentligt. Någonting fick honom att stanna kvar trots att han inte alls kände sig väl tillrätta. Kanske anpassade sig "svärföräldrarna" efter Dusan och aktade sig för att vara mer utmanande än vad situationen tålde.
Moderator

Återgå till "Psykologi"