Sexuella avvikelser

Moderator: Moderatorgruppen

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Sexuella avvikelser

Inläggav Antic » 18 okt 2014 14:23

Sex behöver inte ens handla om samlag eftersom det är till stor del en psykisk tillfredsställelse och mycket av sex innehåller inga samlag alls. Det som är fel för den ene är rätt för den andra och sexuell läggning skiljer sig som natt och dag mellan olika människor.

I så fall kan man lika gärna fråga sig vad som är normalt eller avvikande inom musik, är fusionjazz mer normal än dansband eller klassisk musik?

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Sexuella avvikelser

Inläggav Anders » 19 okt 2014 15:54

Antic skrev:Sex behöver inte ens handla om samlag eftersom det är till stor del en psykisk tillfredsställelse och mycket av sex innehåller inga samlag alls. Det som är fel för den ene är rätt för den andra och sexuell läggning skiljer sig som natt och dag mellan olika människor.

I så fall kan man lika gärna fråga sig vad som är normalt eller avvikande inom musik, är fusionjazz mer normal än dansband eller klassisk musik?

Men det blir ungefär detsamma för musik som för sex här, eller vadsomhelst. Vad är upp till var och en, och vad är något som bör inordnas kollektivt för att upprätthålla en kultur?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Sexuella avvikelser

Inläggav Antic » 19 okt 2014 17:42

Jag tror att mycket av det där med kultur går automatiskt från generation till generation. Bra kultur som håller kommer alltid locka utövare och användare. ;)

Julmust är gott och svensk folkmusik låter bra medan dålig kultur kommer begrava sig själv på ganska kort tid.


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster