Psykopatiska kvinnor

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 03 dec 2018 21:18

En skolkamrat har en kusin som råkat mycket illa ut - genom en psykopatisk kvinna. Detta är ett rättsfall som många andra numera i Sverige, det har ju funnits Arbogakvinnan och många andra likande fall. Såg en serie nyss - på tre avsnitt - om en kvinnlig arkitekt som blev med barn och fick en ersättarna som var - även hon - totalt psykopatisk. Förtalade, ställde sig in, ljög ohämmat, tog livet av en kvinna och ville ta livet av henne filmen handlande om. Men innan ställde hon sig som offer... anklagade den hon själv förföljde för att förfölja.

OM satan är något - är hon kvinna. En kvinna med 100% säkerhet som förföljer andra kvinnor, tar deras män, hem och barn, anklagar och mördar inte bara med sin tunga som är len som honung när hon vill något och bitter som ättika mot allt som är gott, kärleksfullt och fint. Hemskt...eller?

:)
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 04 dec 2018 23:38

Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 05 dec 2018 09:17

Esther skrev:OM satan är något - är hon kvinna.

Det tror jag inte. Jag tror att det stora problemet är män och droger.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 05 dec 2018 10:26

klorofyll skrev:
Esther skrev:OM satan är något - är hon kvinna.

Det tror jag inte. Jag tror att det stora problemet är män och droger.



intressant... --- kul att konstatera att någon vågar ta i tråden och säga något.
Min personliga teori är att människan lever i ett mörker och oavsett kön så har vi olika läggningar som gör att vi tenderar åt ena eller andra hållet - det som är nyttigt och gott för oss, det vi tror är nyttigt och gott men är motsatsen och direkt vetande det som är dåligt och fel - men lockar oss.
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 05 dec 2018 14:49

Esther skrev:
klorofyll skrev:
Esther skrev:OM satan är något - är hon kvinna.

Det tror jag inte. Jag tror att det stora problemet är män och droger.



intressant... --- kul att konstatera att någon vågar ta i tråden och säga något.
Min personliga teori är att människan lever i ett mörker och oavsett kön så har vi olika läggningar som gör att vi tenderar åt ena eller andra hållet - det som är nyttigt och gott för oss, det vi tror är nyttigt och gott men är motsatsen och direkt vetande det som är dåligt och fel - men lockar oss.

Ja, exv så testade jag en medicin och jag älskade den, jag behövde inte tänka, jag blev klar, men snart fick jag konstant huvudvärk och jag blev korkad (för jag tänkte inte), fick problem med ögonen. När jag slutade så blev allt bättre.

En sak som är naturlig är att man strävar efter att må bra, mot smärta kan man ta smärtstillande, förutom att smärtan försvinner så blir man beroende och behöver högre dos tills det tar stopp.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 05 dec 2018 23:46

klorofyll skrev:
Esther skrev:
klorofyll skrev:Det tror jag inte. Jag tror att det stora problemet är män och droger.



intressant... --- kul att konstatera att någon vågar ta i tråden och säga något.
Min personliga teori är att människan lever i ett mörker och oavsett kön så har vi olika läggningar som gör att vi tenderar åt ena eller andra hållet - det som är nyttigt och gott för oss, det vi tror är nyttigt och gott men är motsatsen och direkt vetande det som är dåligt och fel - men lockar oss.

Ja, exv så testade jag en medicin och jag älskade den, jag behövde inte tänka, jag blev klar, men snart fick jag konstant huvudvärk och jag blev korkad (för jag tänkte inte), fick problem med ögonen. När jag slutade så blev allt bättre.

En sak som är naturlig är att man strävar efter att må bra, mot smärta kan man ta smärtstillande, förutom att smärtan försvinner så blir man beroende och behöver högre dos tills det tar stopp.


Har aldrig i hela mitt liv tagit någon medicin överhuvudtaget. Förutom när jag blev biten av en liten fästing och fick borrelia - fick kåvepenin... ingen hit. Men den har jag inte ätit någonsin förutom för också 20 år sedan och tålde den dåligt. Äter inga magnecyl eller något som sagt.
Begriper inte detta - vad jag ska med det till... har inte ens hål i tänderna.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Anders » 06 dec 2018 01:09

Satan finns i oss alla. Vissa bara släpper på hämningarna, for whatever reason. Möjligen är det mer tabu för kvinnor att släppa fram sitt, så då det kommer loss flödar det friskt. Eller sjukt. Jag har och ni har alla begått fruktansvärda brott i tanken, men släpper aldrig fram. Det är det som är kultur. Att vi ändå inte gör det.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 06 dec 2018 11:00

Anders skrev:Satan finns i oss alla. Vissa bara släpper på hämningarna, for whatever reason. Möjligen är det mer tabu för kvinnor att släppa fram sitt, så då det kommer loss flödar det friskt. Eller sjukt. Jag har och ni har alla begått fruktansvärda brott i tanken, men släpper aldrig fram. Det är det som är kultur. Att vi ändå inte gör det.


"Vissa bara släpper på hämningarna"....Kvinnan är speciellt intressant i detta hänseende - för hon föder. Hon kan föda nytt liv.
Detta är diskussioner man inte kan föra med människor i allmänhet och på ett forum i synnerhet - så jag avstår.
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 06 dec 2018 12:30

Esther skrev:
klorofyll skrev:
Esther skrev:

intressant... --- kul att konstatera att någon vågar ta i tråden och säga något.
Min personliga teori är att människan lever i ett mörker och oavsett kön så har vi olika läggningar som gör att vi tenderar åt ena eller andra hållet - det som är nyttigt och gott för oss, det vi tror är nyttigt och gott men är motsatsen och direkt vetande det som är dåligt och fel - men lockar oss.

Ja, exv så testade jag en medicin och jag älskade den, jag behövde inte tänka, jag blev klar, men snart fick jag konstant huvudvärk och jag blev korkad (för jag tänkte inte), fick problem med ögonen. När jag slutade så blev allt bättre.

En sak som är naturlig är att man strävar efter att må bra, mot smärta kan man ta smärtstillande, förutom att smärtan försvinner så blir man beroende och behöver högre dos tills det tar stopp.


Har aldrig i hela mitt liv tagit någon medicin överhuvudtaget. Förutom när jag blev biten av en liten fästing och fick borrelia - fick kåvepenin... ingen hit. Men den har jag inte ätit någonsin förutom för också 20 år sedan och tålde den dåligt. Äter inga magnecyl eller något som sagt.
Begriper inte detta - vad jag ska med det till... har inte ens hål i tänderna.

Faktiskt tror jag att det är ett friskhetstecken att bli sjuk. Man blir väl sjuk av kroppens ansträngning över att rensa ut viruset. Den som absolut inte vill bli sjuk måste oftast vara väldigt försiktig.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 06 dec 2018 12:34

Anders skrev:Satan finns i oss alla.

Jag tror faktiskt inte det, det stämmer säkert på mig, men inte på alla... Bara vad jag tror.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 06 dec 2018 12:38

Esther skrev:
Anders skrev:Satan finns i oss alla. Vissa bara släpper på hämningarna, for whatever reason. Möjligen är det mer tabu för kvinnor att släppa fram sitt, så då det kommer loss flödar det friskt. Eller sjukt. Jag har och ni har alla begått fruktansvärda brott i tanken, men släpper aldrig fram. Det är det som är kultur. Att vi ändå inte gör det.


"Vissa bara släpper på hämningarna"....Kvinnan är speciellt intressant i detta hänseende - för hon föder. Hon kan föda nytt liv.
Detta är diskussioner man inte kan föra med människor i allmänhet och på ett forum i synnerhet - så jag avstår.

Ja det är lite tabu med skillnaden på män och kvinnor.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 06 dec 2018 14:58

klorofyll skrev:
Esther skrev:
klorofyll skrev:Ja, exv så testade jag en medicin och jag älskade den, jag behövde inte tänka, jag blev klar, men snart fick jag konstant huvudvärk och jag blev korkad (för jag tänkte inte), fick problem med ögonen. När jag slutade så blev allt bättre.

En sak som är naturlig är att man strävar efter att må bra, mot smärta kan man ta smärtstillande, förutom att smärtan försvinner så blir man beroende och behöver högre dos tills det tar stopp.


Har aldrig i hela mitt liv tagit någon medicin överhuvudtaget. Förutom när jag blev biten av en liten fästing och fick borrelia - fick kåvepenin... ingen hit. Men den har jag inte ätit någonsin förutom för också 20 år sedan och tålde den dåligt. Äter inga magnecyl eller något som sagt.
Begriper inte detta - vad jag ska med det till... har inte ens hål i tänderna.

Faktiskt tror jag att det är ett friskhetstecken att bli sjuk. Man blir väl sjuk av kroppens ansträngning över att rensa ut viruset. Den som absolut inte vill bli sjuk måste oftast vara väldigt försiktig.


Du menar förkylningar och sådant? Det har väl alla.... jag med. Det var inte vad jag menade med sjuk...
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 06 dec 2018 16:13

Esther

Nej. Kroppen reagerar, eller inte, på problem. Det går inte att lösa ett problem utan att må dålig. Hur tror du att det kommer sig att du aldrig varit allvarligt sjuk? Jag tror dig och det är mycket intressant!

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 06 dec 2018 17:00

klorofyll skrev:Esther

Nej. Kroppen reagerar, eller inte, på problem. Det går inte att lösa ett problem utan att må dålig. Hur tror du att det kommer sig att du aldrig varit allvarligt sjuk? Jag tror dig och det är mycket intressant!


Tror det är genetiskt delvis samt en mycket sund livsföring.
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 06 dec 2018 18:08

Esther skrev:
klorofyll skrev:Esther

Nej. Kroppen reagerar, eller inte, på problem. Det går inte att lösa ett problem utan att må dålig. Hur tror du att det kommer sig att du aldrig varit allvarligt sjuk? Jag tror dig och det är mycket intressant!


Tror det är genetiskt delvis samt en mycket sund livsföring.

Kan man säga att du har varit ungefär samma person i hela livet, eller har ditt psyke genomgått stora förändringar, exempelvis som när du blev religiös?


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster