Tankar för dagen

Moderator: Moderatorgruppen

iris
Inlägg: 1354
Blev medlem: 09 feb 2021 19:42

Re: Tankar för dagen

Inläggav iris » 14 maj 2021 21:14

klorofyll skrev:
klorofyll skrev:Jag syftade aldrig på bekräftelse utan på att du kanske inte var så upplyst som du trodde dig vara?

Jag minns att jag spelade schack och vi prata om matte, på gymnasiet, han (min vän) sa att man får acceptera sina begränsningar, det är inte min filosofi, men jag är inte bra på matte, men om jag tränar hårt för att lära mig så lyckas jag, jag kan pressa mig själv rätt hårt.



soppätande dårarnas paradis... den ena mer luny än den andra... :lol: :lol: :lol:

natureprovide
Inlägg: 98
Blev medlem: 12 maj 2021 19:10

Re: Tankar för dagen

Inläggav natureprovide » 14 maj 2021 21:17

iris skrev:
natureprovide skrev:
iris skrev:
När jag var i den åldern var jag en extrovert tjej med mycket goda betyg - främst i idrott och naturämnen samt en blond böna som var omtyckt ---en blandning mellan bokmal och vältränad snygging (sa grabbarna) :lol: --- så långt ifrån Gandhi man kan komma - och absolut inte troende --- sekulär och på väg utomlands på studier i slutet ---


:shock: är hon singel?
:lol:


I den ålder ja...och det finns inga män som fungerar så - de är --- mer typen som faller för andra typer av kvinnor...

Ja det är ju som vanligt även i den här tråden --- allt handlar om något annat... in rider Klorofyll med sina märkliga kommentarer och sedan kvinnan Anne som är någon speciell som inte jag begriper mig på...

Hela den här kennelklubben är som dårarnas paradis... :lol:
INTE EN kan något om filosofi - dessutom --- som liksom smör på moset.


Ingen kan något förutom.... Iris?
Upplys mig.

iris
Inlägg: 1354
Blev medlem: 09 feb 2021 19:42

Re: Tankar för dagen

Inläggav iris » 14 maj 2021 21:21

natureprovide skrev:
iris skrev:
natureprovide skrev:
:shock: är hon singel?
:lol:


I den ålder ja...och det finns inga män som fungerar så - de är --- mer typen som faller för andra typer av kvinnor...

Ja det är ju som vanligt även i den här tråden --- allt handlar om något annat... in rider Klorofyll med sina märkliga kommentarer och sedan kvinnan Anne som är någon speciell som inte jag begriper mig på...

Hela den här kennelklubben är som dårarnas paradis... :lol:
INTE EN kan något om filosofi - dessutom --- som liksom smör på moset.


Ingen kan något förutom.... Iris?
Upplys mig.


Naj - inte av de som du har chattat med i dina trådar än så länge. Det finns väl tre som kan något - ingen av dem tillhör de som alltid chattar loss i trådarna. Smisk är en av dem som verkar förstå något i alla fall... :lol: och ja - någon till kanske som rekoj och eventuellt någon till... sedan är det chattandes snattrandes...
Alla som kan något ger upp.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Tankar för dagen

Inläggav Anne » 14 maj 2021 21:27

Du har aldrig funderat på om de inte orkar med ditt dryga sätt, iris? Om du inte förstår mig, mitt enkla språk osv. kan man ju undra vilken pedagogik som krävs :roll:

iris
Inlägg: 1354
Blev medlem: 09 feb 2021 19:42

Re: Tankar för dagen

Inläggav iris » 14 maj 2021 21:33

lynx skrev:Du har aldrig funderat på om de inte orkar med ditt dryga sätt, iris? Om du inte förstår mig, mitt enkla språk osv. kan man ju undra vilken pedagogik som krävs :roll:


jag tror mer det är tvärtom... jag svarar i trådar inom ämnet - sedan kommer detta eviga chattande som jag inte står för och om det är drygt att svara med filosofiska svar i ett filosofiforum är kanske de som anser det vara drygt på fel ställe?
Det är så obegripligt tröttsamt med detta chattande och de totalt out of place -eviga kommentarerna.
Har full förståelse att alla är ensamma, deprimerade och mår dåligt och har problem --- men det kan knappast vara mitt fel och varför är man på ett filosofiforum då? Varför skriver man inte privat med alla och umgås på riktigt?
Obegripligt för mig!!!

natureprovide
Inlägg: 98
Blev medlem: 12 maj 2021 19:10

Re: Tankar för dagen

Inläggav natureprovide » 14 maj 2021 21:36

iris skrev:
lynx skrev:Du har aldrig funderat på om de inte orkar med ditt dryga sätt, iris? Om du inte förstår mig, mitt enkla språk osv. kan man ju undra vilken pedagogik som krävs :roll:


jag tror mer det är tvärtom... jag svarar i trådar inom ämnet - sedan kommer detta eviga chattande som jag inte står för och om det är drygt att svara med filosofiska svar i ett filosofiforum är kanske de som anser det vara drygt på fel ställe?
Det är så obegripligt tröttsamt med detta chattande och de totalt out of place -eviga kommentarerna.
Har full förståelse att alla är ensamma, deprimerade och mår dåligt och har problem --- men det kan knappast vara mitt fel och varför är man på ett filosofiforum då? Varför skriver man inte privat med alla och umgås på riktigt?
Obegripligt för mig!!!


Jag är väldigt ny på forumet, men jag kan bara instämma.
Jag uppskattade dock våra tankeutbyten i den andra tråden.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Tankar för dagen

Inläggav Anne » 14 maj 2021 21:42

iris skrev:
lynx skrev:Du har aldrig funderat på om de inte orkar med ditt dryga sätt, iris? Om du inte förstår mig, mitt enkla språk osv. kan man ju undra vilken pedagogik som krävs :roll:


jag tror mer det är tvärtom... jag svarar i trådar inom ämnet - sedan kommer detta eviga chattande som jag inte står för och om det är drygt att svara med filosofiska svar i ett filosofiforum är kanske de som anser det vara drygt på fel ställe?
Det är så obegripligt tröttsamt med detta chattande och de totalt out of place -eviga kommentarerna.
Har full förståelse att alla är ensamma, deprimerade och mår dåligt och har problem --- men det kan knappast vara mitt fel och varför är man på ett filosofiforum då? Varför skriver man inte privat med alla och umgås på riktigt?
Obegripligt för mig!!!


Ok, jag är tyst ett tag. Fortsätter jag vara tyst dör forumet. Lycka till!

iris
Inlägg: 1354
Blev medlem: 09 feb 2021 19:42

Re: Tankar för dagen

Inläggav iris » 14 maj 2021 21:44

natureprovide skrev:
Jag uppskattade dock våra tankeutbyten i den andra tråden.



ja, det är alltid intressant när det blir intressant (dvs tema) - och man kan dela tankar och ha ett utbyte kring frågor som både tangerar filosofin och ligger mitt i. Det är något som intresserar mig och varför jag är här på forumet. Det händer till och ifrån att det går att föra en någorlunda (tills de som alltid är här och "äger" - i mening av att de varit här i ett tiotals år och chattat - detta forum då de är stammisar) ser till att det blir avbrutet och det ändrar riktning.

natureprovide
Inlägg: 98
Blev medlem: 12 maj 2021 19:10

Re: Tankar för dagen

Inläggav natureprovide » 14 maj 2021 21:53

lynx skrev:
iris skrev:
lynx skrev:Du har aldrig funderat på om de inte orkar med ditt dryga sätt, iris? Om du inte förstår mig, mitt enkla språk osv. kan man ju undra vilken pedagogik som krävs :roll:


jag tror mer det är tvärtom... jag svarar i trådar inom ämnet - sedan kommer detta eviga chattande som jag inte står för och om det är drygt att svara med filosofiska svar i ett filosofiforum är kanske de som anser det vara drygt på fel ställe?
Det är så obegripligt tröttsamt med detta chattande och de totalt out of place -eviga kommentarerna.
Har full förståelse att alla är ensamma, deprimerade och mår dåligt och har problem --- men det kan knappast vara mitt fel och varför är man på ett filosofiforum då? Varför skriver man inte privat med alla och umgås på riktigt?
Obegripligt för mig!!!


Ok, jag är tyst ett tag. Fortsätter jag vara tyst dör forumet. Lycka till!


Din tystnad verkar dock alltsomoftast ganska kortvarig

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Tankar för dagen

Inläggav Anne » 14 maj 2021 21:58

Önskar du att den är permanent? Säger du ja på det lämnar jag och ber rekoj stänga av mig. Lite tråkigt för alla som uppskattar mina inlägg, men men...

natureprovide
Inlägg: 98
Blev medlem: 12 maj 2021 19:10

Re: Tankar för dagen

Inläggav natureprovide » 14 maj 2021 22:19

lynx skrev:Önskar du att den är permanent? Säger du ja på det lämnar jag och ber rekoj stänga av mig. Lite tråkigt för alla som uppskattar mina inlägg, men men...


Det sa jag inget om, annat än att du bryter den igen.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Tankar för dagen

Inläggav klorofyll » 15 maj 2021 05:14

natureprovide skrev:
lynx skrev:Önskar du att den är permanent? Säger du ja på det lämnar jag och ber rekoj stänga av mig. Lite tråkigt för alla som uppskattar mina inlägg, men men...


Det sa jag inget om, annat än att du bryter den igen.

Är det här ditt tredje konto på filosofiforum?

Jag märker sådant...

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7811
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Tankar för dagen

Inläggav Anders » 15 maj 2021 06:45

En rasande charmerande vändning den här tråden tog...
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Tankar för dagen

Inläggav klorofyll » 15 maj 2021 07:16

iris skrev:Varför skriver man inte privat med alla och umgås på riktigt?

Men ärligt, för någon vecka sedan skrev du en intressant sak, jag förstod. Kan du inte skriva lite mer sådana "avancerade", korta och koncisa saker??

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Tankar för dagen

Inläggav klorofyll » 15 maj 2021 07:31

klorofyll skrev:
iris skrev:Varför skriver man inte privat med alla och umgås på riktigt?

Men ärligt, för någon vecka sedan skrev du en intressant sak, jag förstod. Kan du inte skriva lite mer sådana "avancerade", korta och koncisa saker??

Alla de här mastodont-texterna, decimeter.. av chat-kvalitet - är för mig ett tecken på total tanketomhet.


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster