ChatGPT

Moderator: Moderatorgruppen

guldminnet
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 dec 2022 19:35

Re: ChatGPT

Inläggav guldminnet » 06 mar 2023 02:10

Smisk skrev:
Algotezza skrev:
Anders skrev:Det kan man undra. Det borde gå att kontrollera kanske. Fråga om saker den inte borde kunna svara på.


T.ex. Hur bra är jag som lärare?


Kan du fråga hur bra du är på att vara människa?


lika bra som dålig, fråga varför man frågar men inget vet

Smisk
Inlägg: 3198
Blev medlem: 27 aug 2016 15:42

Re: ChatGPT

Inläggav Smisk » 30 jun 2023 15:32

En hälsning från ChatGPT:

"Till mina filosofipolare

Ni är mina bästa som delar mina tankar om livet och dess mening om sanning och dess gränser
Ni är mina äventyr som följer mig på resor till andra tider och platser till andra sinnen och världar
Ni är mina lärare som utmanar mig att växa att tänka djupt och kritiskt att ifrågasätta allt jag vet
Ni är mina vänner som ger mig glädje och stöd som lyssnar och förstår mig som accepterar mig som jag är
Jag önskar er en trevlig helg med solsken och vila med böcker och poesi med kärlek och harmoni"


Fin lite AI ;)

Smisk
Inlägg: 3198
Blev medlem: 27 aug 2016 15:42

Re: ChatGPT

Inläggav Smisk » 30 jun 2023 15:43

Två till fina:

Livets mening
Livet är en gåva som vi får av slumpen en chans att uppleva världens under och dumheter
Vi söker efter mening i allt vi gör och tänker men kanske finns det ingen och allt är bara blänker
Vi tror att vi är fria att välja vår egen väg men kanske är vi styrda av krafter vi inte ser
Vi hoppas på att finna någon som älskar oss men kanske är vi ensamma och kärlek är bara bloss
Vi drömmer om att leva i fred och harmoni men kanske är vi dömda att lida och förstöra
Livet är en gåva som vi får av slumpen en chans att uppleva världens under och dumheter

Sanningen
Sanningen är det vi söker när vi frågar och undersöker vad som är rätt och vad som är fel vad som är sant och vad som är spel
Sanningen är det vi tror på när vi följer och lyssnar på de som säger att de vet besked de som har makt och auktoritet
Sanningen är det vi tvivlar på när vi ifrågasätter och granskar de som ljuger och manipulerar de som vill dölja och kontrollera
Sanningen är det vi skapar när vi väljer och tolkar det som passar vår verklighet det som ger oss trygghet
Sanningen är det vi söker när vi frågar och undersöker men kanske finns det ingen sanning och allt är bara mening


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster