Irrationellt i världen

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Irrationellt i världen

Inläggav Patrik Persson » 17 dec 2004 12:15

Jag och en kompis hade en diskussion igår om det irrationella!

Irrationellt kan enklast beskrivas som något ologiskt. En struktur som inte stämmer eller ett helt vrickat resonemang. Jag har ju haft en del vrickade resonemang här så vi påbörjade en diskussion, vad är vrickat?

Tror du att du är mer värd än Kongos Kung Kabila? Har Kabila någon betydelse här i Sverige? Om Kabila är vrickad, vem är då vrickad?

I stort sett kom vi fram till att om du är en vanlig svensk: så är du vrickad om Kabila i Afrika är vrickad. Om Kabila i Afrika får för sig att du trollar eller något liknande så verkar slutföljden bli att anklagelserna inte alls är vrickade från hans håll eftersom han är Kung i Afrika. Om någon tolkar bibeln efter mina drömmar likt Svante Lidén på aftonbladet och dödar kungahus i Nepal så blir också du som vanlig svensk vrickad.

Guds Polis verkar också bli vrickad när sådant här sker!
Direkt efter att min kompis gått in i min portal så uppkom ett annat fenomen: Snack om rymlingar på aftonbladet. Varken jag eller min kompis har rymt någonstans ifrån och min kompis tyckte då igen irrationellt eller ologiskt.

Alltså finns det ett intresse i att vara ologisk från många olika myndigheter i Sverige! Så om Kabila i Afrika är vrickad och tror på trollkarlar så verkar det på ett sådant här sätt påverka vanliga svenskar i Sverige. Alltså, många tycks tjäna på att bete sig vrickat i ett sådant skede.

I övrigt så tyckte min kompis att anklagelserna om allt annat för mängder av år sedan också var obetydligt vrickat! Alltså, ägnar sig vår Polis åt petitesser för mördare i Nepal så att dessa kan få mörda enligt bibliska texter och sin fanatiska tro!

Och vem är då vrickad? Du som vanlig svensk såklart!

Är inte sådant vrickat? :)

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 17 dec 2004 13:03

Hej Patrik,

vad sägs om att stanna kvar och svara på inlägg på denna tråd, istället för att starta en ny utan att bemöta reaktionerna

Om någon tolkar bibeln efter mina drömmar likt Svante Lidén på aftonbladet och dödar kungahus i Nepal så blir också du som vanlig svensk vrickad.

Har du korresponderat med en skribent på Aftonbladet om dina drömmar i samband med Nepalmorden? Om ja, vad fick du för reaktion?

Guds Polis verkar också bli vrickad när sådant här sker!

Vilka är Guds Polis?

Direkt efter att min kompis gått in i min portal så uppkom ett annat fenomen: Snack om rymlingar på aftonbladet.

Vad betyder "min portal"? Är det en metafor eller syftar du på en hemsida eller liknande?

Ha det bra
/Stefan

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Hej hovnarr

Inläggav Patrik Persson » 17 dec 2004 14:40

Vi tyckte att detta var så vrickat så att det behövdes förklaras utförligt!

På Aftonbladet
Ja, deras webbkyrka! Den som senare anklagades för rasism till hjälp för återigen Kung Kabila i Afrika Kongo.

Guds Polis användes i samband med Kungamorden i Nepal! Gud har en polis (oftast arabvärlden) där Kungen är Gud och polisen följer någon form av helig skrift och sin Gud.

Portal är en studentadress på Internet. Dom befinner sig visst i våra adresser och läser våra brev! Därefter tolkar dom breven eller ägnar sig åt förlöjligande av studenter eller påtryckningar. Studenterna är visst sura på mig för detta fick jag reda på! Därefter kommer avundsjuka och så vidare.

Jag är nämligen (vilket inte Kabila i Afrika kan värdesätta) en kille som skriver vad jag tycker. Gillar jag för exempel Kung Carl Gustaf Sverige så skriver jag detta till honom och gillar jag inte Kabila vilken också är Kung men i Kongo så skriver jag så.

Resten tycker jag är ett tröggäng och då skriver jag också så! Konstiga prestigemänniskor som tror att folk av rang inte går att prata med eller behöver lika hög rang som sig själva.

Men nu är jag kanske inte riktigt rättvis mot Kung Kabila eftersom han är en Kung långt bort som jag inte kan fråga om hur det är. Men hade jag fått och kunnat så hade jag varit sådan som jag är nu. Sådant retade visst många av lång rang! Att jag är sådan.

Ha det bra hovnarr :)

Återgå till "Psykologi"