Då Avantgardet lämnade FF dog det kvalitativa.
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
Tankenivån på FF sjunker varje dag, snart befinner den sig på sandlådans höjd, utan att vara det geniala i barnet, men mörkret.
- Harald Davidsson
Och han sa till Sailaways,
Du mörkrets son,
vad har du gjort med dina vingar,
nu har du bara stenens tyngd kvar.
Kan du höra spadarna jobba
de gräver en grav
i hatets torra sand
Du mörkrets son,
vad har du gjort med dina vingar,
nu har du bara stenens tyngd kvar.
Kan du höra spadarna jobba
de gräver en grav
i hatets torra sand
Re: Då Avantgardet lämnade FF dog det kvalitativa.
haralddavidsson skrev:Tankenivån på FF sjunker varje dag, snart befinner den sig på sandlådans höjd, utan att vara det geniala i barnet, men mörkret.
Vad tänker du göra åt det, förslag?
- Harald Davidsson
Vad tänker du göra åt det, förslag? skriver Zokrates
Folk är rädda för att tänka, det varkar vara en ny folksjukdom i Sverige, fullt så illa var det inte då jag lämna gamla svedala, det fanns en snickare som var medium för en egyptisk ande,,är han stenad till döds.
jag påpekade för Johan Ågren att ha en speciell main rubrik där brain-storming kunde få utlösas,,,där varje ny ide betraktades som ett guldkorn och testades fram, men fick inget svar...har du läst Johans artikel om materialism kontra idealism..den är helt obegripligt grötig.
Folk är rädda för att tänka, det varkar vara en ny folksjukdom i Sverige, fullt så illa var det inte då jag lämna gamla svedala, det fanns en snickare som var medium för en egyptisk ande,,är han stenad till döds.
jag påpekade för Johan Ågren att ha en speciell main rubrik där brain-storming kunde få utlösas,,,där varje ny ide betraktades som ett guldkorn och testades fram, men fick inget svar...har du läst Johans artikel om materialism kontra idealism..den är helt obegripligt grötig.
- Harald Davidsson
Jaget (vilja) måste ha ett minne (moral/lag) som upprätthålls i en enhet/ande... Medel av vetenhet i enhet/ande skriver Sailaways 2008 31 mars.
Där försöker du tänka, naturen och en skön kvinna kan skapa liv i detta tänkande...men minnet...det verkar som det finns en slags minnes-bank i en annan dimension utanför oss, som vi har trådlös kontakt med genom vår minnesfuktion i hjärnan
ta.till exempel..sorgen som en människa gömmer inom sig..vad händer med den då hon dör, den rymmer ju massor med ouppklarade situationer och att bära på den utan att få den ventilerad..det är en börda..men den löser ej upp sig vid döden..så denna såkallade kollektiva minnesbanken rymmer också oförlösta känslor...vår själ
Där försöker du tänka, naturen och en skön kvinna kan skapa liv i detta tänkande...men minnet...det verkar som det finns en slags minnes-bank i en annan dimension utanför oss, som vi har trådlös kontakt med genom vår minnesfuktion i hjärnan
ta.till exempel..sorgen som en människa gömmer inom sig..vad händer med den då hon dör, den rymmer ju massor med ouppklarade situationer och att bära på den utan att få den ventilerad..det är en börda..men den löser ej upp sig vid döden..så denna såkallade kollektiva minnesbanken rymmer också oförlösta känslor...vår själ
- seekeroftruth
haralddavidsson skrev:Jaget (vilja) måste ha ett minne (moral/lag) som upprätthålls i en enhet/ande... Medel av vetenhet i enhet/ande skriver Sailaways 2008 31 mars.
Jag vet att du anser allt jag skriver sörja... men det du skrev nu är intressant.
Om du har en sjukdom och dör av en annan... vad säger det om den första sjukdomen.
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!
- Harald Davidsson
Om du har en sjukdom och dör av en annan... vad säger det om den första sjukdomen.
den första sjukdomen säger att den inte är den förste men kanske den siste.
den första sjukdomen säger att den inte är den förste men kanske den siste.
Han har dragit, inte bara pausat?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
haralddavidsson skrev:Tankenivån på FF sjunker varje dag, snart befinner den sig på sandlådans höjd, utan att vara det geniala i barnet, men mörkret.
Och så sade Avanten när Biggen fick foten och han hade ju ochså hög kvalitet på sina uttalanden ja.