psykologisk uppmärksamhet

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
tomtartroll

psykologisk uppmärksamhet

Inläggav tomtartroll » 11 apr 2011 14:05

Psykologisk uppmärksamhet

Glöm inte din omgivning, träna dig i att koncentrera dig mer på din omgivning än på dig själv, många av oss går runt i en bubbla av självfixering, detta stärker inte uppmärksamheten.
Tänk dig att du vaktar ett barn i sandlådan från den ena sekunden kan allt vara bra men i nästa katastrof, detta att du träna din uppmärksamhet, gör att du blir naturligt pigg, orkar mer och visst är det roliogare att vara med i en social gemenskap än att vara isolerad.
Viktigt är det inre drivkraften, medvetandet är under utveckling. Detta är evolution, visst kan man tvivla men i grunden bör jag ransaka mig själv när jag kommer in i ett rum med människor är där vissa regler gällersom   jag bör
följa , mitt psyke har en tendens att projicera material på en människa som inte stämmer in på  underförstodda överenskommelser och som är generella . allt detta händer med gruppens godkännande.
En person får bära min skugga och desto mer jag fokuserar mitt missnöje som givetvis är delar av mig själv som jag ogillar(projicerar), det är vad Ljung kallar överföring av skuggan. Detta skedde under nazismens krigståg, detta för att underlätta för framstegsdriften. Det är detta som kapitalet tjänar sig en hacka på i massmedia och reklam. Detta visar att något ligger o det osagdas område. Vi är allstå beredda att offra det som sticker ut  från det allmänt vedertagna med självrannsakan bör menas en akt i den inre uppmärksamhetens konst, Om vi kan erkänna oss själva och acceptera våra tillkortakommande får andra en chans att acceptera vår individuallitet och lyfter oss då in i gemenskapen, det är en fråga om den inre friheten, folk lägger märke till när du inte är dig själv utan spelar bakom någon annans mask, för att du tror att det förväntas av dig. Det hela rör sig om falsk självkänsla. Det finns gott om psykiska vampyrer, till sådana ger du och ger men får inget tillbaks. Tyranner kan också hålla dig sysselsatt. Dessa håller dig fixerad genom att ta din energi i anspråk, dessa typer opererar genom manipulation, om du visste deras gentliga syft så skulle du inte ta så lätt på det. Allt detta kan du se igenom med din uppmärksamhet.
Ta din kraft och sätt dina mål oavsätt vad dessa tycker. De kommer aldrig bli nöjda vad du än gör. Fyll din dag med denna öppna medvetenhet, se till att följa just din väg, dina tankar är avgörande. Fyll inte din dag med negativt tankegods, det du fokuserar på växer i ditt medvetande. Du möter kanske någon som fokuserar sina negativa energier mot dig, se upp, sänk dig inte till samma nivå. Var nyskapande, allt du ser är i rörelse, om någon stannar vet detta, håll dig i rörelse, sätt dina gränser, du vet vad den andre ropar i sitt innersta. Hjälp mig att utvecklas! Gör dig medveten om detta genom att stanna upp fastnar båda i illusionen, låt dig istället lyftas till högre vindar, till högre instikter. Uppmärksamheten kan tränas i olika grader och du utgår just ifrån din uppmärksamhet. Låt glädje färga denna uppmärksamhet, ta inte dig själv på så stort allvar. Le åt dig själv i en anda där du inte styrs ifrån mindervärdighetskomplex, sikta då lite högre, ditt mål är ju att njuta i hela ditt liv genom att först se vad du står för , för att sedan prova din obegränsade förmåga, djupt rotad inom dig själv.

Återgå till "Psykologi"