Jag är en vetenskaplig personlighet, inte en social

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Jag är en vetenskaplig personlighet, inte en social

Inläggav Harald Davidsson » 01 nov 2011 11:08

Jag använder inte bara mitt intellekt då jag undersöker världen,

men OCKSÅ min känslor,
som är som en extrem strålkastare ut ur mina ögon i det svartaste mörkret,

jag ser
vad som är falskt och vad som är sant,

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 01 nov 2011 17:25

Visst Harald,
Du är vetenskaplig och gör bra analyser.
Jag kommer lägga din vetenskapliga blogg i mina favoriter när jag ska söka kunskap.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 01 nov 2011 17:52

Harald har ju klart och övertydligt för mig bevisat att han inte kan avgöra skillnaden mellan sant och falskt,
kunde han det skulle han vare sig kalla mig för lögnare eller mytoman.

Jag hade ett samtal med syskonen igår om vissa händelser som vi bevittnat tillsammans, frågan jag
ställde dem var om vi kunde ha inbillat oss det, samt om vi ljög om våra minnen.
Det som står klart är att vi inför varandra inte har något behov av att göra oss till, ljuga eller
på annat sätt försöka ställa oss i bättre dager, vi har våra åsikter om varandra fastspikade,
därefter kommer pengamotiv, en vanlig morot bland mytomaner, ingen av oss har ens försökt
att slå mynt eller lura av pengar av någon på grund av dessa erfarenheter, det faller.
Det tredje gäller mytomani, en mytoman vill inte ha svar på sina frågor, alla vi vill verkligen
ha just förklaringar på varför och hur det varit möjligt med vissa till synes logiskt oförklarliga
händelser då vi är väldigt rationella.

Alltså, om jag ljuger så ljuger mina syskon, om jag är en mytoman så är mina syskon det med,
visst vi kanske är sinnesjuka hela bunten men det innebär ju inte att vi ljuger, för lögner
skall vara medvetna, tror man på en lögn så är det ju en sanning så länge man själv tror på det.

Därmed, om jag ljuger så sker det omedvetet och är då ingen lögn, däremot så skulle det inte
vara objektivt sant, men det är inte detsamma som att ljuga. Det är som när harald påstår att jag ljuger,
för honom är det sant, jag kan då inte hävda att harald ljuger, men rent objektivt har han fel likväl.

Jag tror verkligen på mina minnesbilder, jag får bekräftelse av mina syskon på att de stämmer väl
med det som jag upplevt, jag har ingen vetskap om att mitt minne skulle vara dysfunktionellt, tvärtom
funkar det bättre än hos många andra, på minnestester ligger jag klart över genomsnittet, jag har alltid
haft ett bra minne, mina syskon har även de utomordentliga minnen, en bror är t.ex en av de få som har
haft alla rätt på högskoleprovet två tester i rad, faktiskt enormt sällsynt.

Min sammanfattning av harald är han är en medioker, han har ingen bra intuition och är extremt subjektiv,
tillika saknar han empatisk förmåga vilket gör att jag om jag hade varit en psykolog utan tvekan hade satt
en diagnos på honom, vilken är nog inte alltför svår att gissa. Att tro att man med känslor kan avgöra
skillnaden mellan sanning och lögn är befängt!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 01 nov 2011 18:14

Beundransvärd inställning harald, tyvärr har jag ju sett dig flera gånger betrakta det falska som sant med en ihärdig övertygelse. Det vetenskapliga i det... ja, jag vet inte hur du definierar vetenskap riktigt?
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 02 nov 2011 00:35

Skogsälvan skrev:Beundransvärd inställning harald, tyvärr har jag ju sett dig flera gånger betrakta det falska som sant med en ihärdig övertygelse. Det vetenskapliga i det... ja, jag vet inte hur du definierar vetenskap riktigt?

Han har inga hållbara definitioner, den saken är klar.

Exempel på hur haralds logiska sinne fungerar, i exemplet är han Åsa, en riktig
kärring!

Läraren Åsa har ett äpple på katedern,
efter rasten är äpplet borta.

Hon frågar eleven Kalle om han har tagit äpplet,
han svarar nej.

Hon frågar om någon har sett Kalle ta äpplet,
ingen har sett Kalle ta Äpplet.

Hon ber att få undersöka Kalles mun, luktar till och med i gapet på honom,
det finns inga skalrester och han luktar inte heller äpple.

Om Kalle tidigare hade tagit frökens äpplen och ertappats, så har hon rätt
att misstänka honom, det är alltså berättigat.

Kalle har dock aldrig ertappats med det tidigare.

Åsa kan nu släppa saken, vilket vilken människa med sunt förnuft och
ett fungerande logiskt sinne skulle göra, eller också kan hon kalla
Kalle för tjuv för att därigenom kanske kunna bryta ned honom mentalt
så att han erkänner.

Hon prövar den senare metoden, hon kallar Kalle för en tjuv inför hela klassen,
han nekar kategoriskt till att ha tagit äpplet, då kallar Åsa Kalle för att vara en
lögnare.

Åsa har inget sunt förnuft och hennes logiska sinne brister, istället är det hennes
känslor som har tagit överhanden, hon vill ha en skyldig och har bestämt sig för
att Kalle är den skyldige. Resten av terminen mobbar Åsa Kalle titt som tätt med
att kalla honom för ömsom din lille tjuv, eller lögnare. Några andra elever faller
med in i mobbningen av Kalle, dem lyfter hon då upp och kallar för ärliga, raka i
ryggen, till skillnad från den ryggradslöse lögnaren Kalletjuven.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Det tråkiga med harald är att han inte kan utvecklas, exempel ser han som lögner och han kan
inte applicera budskapet i dem på verkligheten, Har Kalle stulit äpplet, skulle han fråga,
eller finns Åsa, Kalle, en påhittad berättelse är en lögn, punkt slut!!! Ett exempel är alltså
en lögn och ingen verklighet, en abstraktion som inte går in i hans sinne, det är bland annat
där det brister hejdlöst bland mycket annat som fallerar, tyvärr.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 02 nov 2011 09:19

Skogsälvan skrev:Beundransvärd inställning harald, tyvärr har jag ju sett dig flera gånger betrakta det falska som sant med en ihärdig övertygelse. Det vetenskapliga i det... ja, jag vet inte hur du definierar vetenskap riktigt?

jag är auktoriserad vetenskapsman på svenskt universitet då jag antogs till forskarutbildningen.

är du också en auktoriserad forskare av svenska staten?

du har ju många gånger hävdat att du själv är psykotisk,
eller hur

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 02 nov 2011 09:24

Marko skrev:Visst Harald,
Jag kommer lägga din vetenskapliga blogg i mina favoriter när jag ska söka kunskap.

du får skynda dig för snart är din tid ute,

det är bara två månader kvar nu till 2012, och innan sista december 2012 måste du söka din kunskap,

jag har gett en fantastisk kärlek till FF
och talat om att alla som permanent når det fjärde chakrat kommer att överleva.
och i detalj förklart hur detta chakrat kan nås

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 02 nov 2011 09:28

Zokrates skrev:

Han har inga hållbara definitioner, den saken är klar.

Exempel på hur haralds logiska sinne fungerar, i exemplet är han Åsa, en riktig
kärring!

Läraren Åsa har ett äpple på katedern,
efter rasten är äpplet borta.

Hon frågar eleven Kalle om han har tagit äpplet,
han svarar nej.

Hon frågar om någon har sett Kalle ta äpplet,
ingen har sett Kalle ta Äpplet.

Hon ber att få undersöka Kalles mun, luktar till och med i gapet på honom,
det finns inga skalrester och han luktar inte heller äpple.

Om Kalle tidigare hade tagit frökens äpplen och ertappats, så har hon rätt
att misstänka honom, det är alltså berättigat.

Kalle har dock aldrig ertappats med det tidigare.

Åsa kan nu släppa saken, vilket vilken människa med sunt förnuft och
ett fungerande logiskt sinne skulle göra, eller också kan hon kalla
Kalle för tjuv för att därigenom kanske kunna bryta ned honom mentalt
så att han erkänner.

Hon prövar den senare metoden, hon kallar Kalle för en tjuv inför hela klassen,
han nekar kategoriskt till att ha tagit äpplet, då kallar Åsa Kalle för att vara en
lögnare.

Åsa har inget sunt förnuft och hennes logiska sinne brister, istället är det hennes
känslor som har tagit överhanden, hon vill ha en skyldig och har bestämt sig för
att Kalle är den skyldige. Resten av terminen mobbar Åsa Kalle titt som tätt med
att kalla honom för ömsom din lille tjuv, eller lögnare. Några andra elever faller
med in i mobbningen av Kalle, dem lyfter hon då upp och kallar för ärliga, raka i
ryggen, till skillnad från den ryggradslöse lögnaren Kalletjuven.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Det tråkiga med harald är att han inte kan utvecklas, exempel ser han som lögner och han kan
inte applicera budskapet i dem på verkligheten, Har Kalle stulit äpplet, skulle han fråga,
eller finns Åsa, Kalle, en påhittad berättelse är en lögn, punkt slut!!! Ett exempel är alltså
en lögn och ingen verklighet, en abstraktion som inte går in i hans sinne, det är bland annat
där det brister hejdlöst bland mycket annat som fallerar, tyvärr.

det här är bara ett utspel av din vilda mytomani pressad genom din sjuka paranoida psykopati som en million Präster har förklarat- för dig

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 02 nov 2011 09:33

Zokrates skrev:Harald har ju klart och övertydligt för mig bevisat att han inte kan avgöra skillnaden mellan sant och falskt,
kunde han det skulle han vare sig kalla mig för lögnare eller mytoman.

Jag hade ett samtal med syskonen igår om vissa händelser som vi bevittnat tillsammans, frågan jag
ställde dem var om vi kunde ha inbillat oss det, samt om vi ljög om våra minnen.
Det som står klart är att vi inför varandra inte har något behov av att göra oss till, ljuga eller
på annat sätt försöka ställa oss i bättre dager, vi har våra åsikter om varandra fastspikade,
därefter kommer pengamotiv, en vanlig morot bland mytomaner, ingen av oss har ens försökt
att slå mynt eller lura av pengar av någon på grund av dessa erfarenheter, det faller.
Det tredje gäller mytomani, en mytoman vill inte ha svar på sina frågor, alla vi vill verkligen
ha just förklaringar på varför och hur det varit möjligt med vissa till synes logiskt oförklarliga
händelser då vi är väldigt rationella.

Alltså, om jag ljuger så ljuger mina syskon, om jag är en mytoman så är mina syskon det med,
visst vi kanske är sinnesjuka hela bunten men det innebär ju inte att vi ljuger, för lögner
skall vara medvetna, tror man på en lögn så är det ju en sanning så länge man själv tror på det.

Därmed, om jag ljuger så sker det omedvetet och är då ingen lögn, däremot så skulle det inte
vara objektivt sant, men det är inte detsamma som att ljuga. Det är som när harald påstår att jag ljuger,
för honom är det sant, jag kan då inte hävda att harald ljuger, men rent objektivt har han fel likväl.

Jag tror verkligen på mina minnesbilder, jag får bekräftelse av mina syskon på att de stämmer väl
med det som jag upplevt, jag har ingen vetskap om att mitt minne skulle vara dysfunktionellt, tvärtom
funkar det bättre än hos många andra, på minnestester ligger jag klart över genomsnittet, jag har alltid
haft ett bra minne, mina syskon har även de utomordentliga minnen, en bror är t.ex en av de få som har
haft alla rätt på högskoleprovet två tester i rad, faktiskt enormt sällsynt.

Min sammanfattning av harald är han är en medioker, han har ingen bra intuition och är extremt subjektiv,
tillika saknar han empatisk förmåga vilket gör att jag om jag hade varit en psykolog utan tvekan hade satt
en diagnos på honom, vilken är nog inte alltför svår att gissa. Att tro att man med känslor kan avgöra
skillnaden mellan sanning och lögn är befängt!

detta är en sådanhär charmig Svartenbrant eller Clark Olofsson historia för att komma på rätt sköl igen
och i samklang med det sociala samhället, precis så här skriver varje full-blods psykpat genom sin sjuka paranoia framkallad av bottenfrusna känslor men med ett fritt glidande intellekt som kan manipulera till hudraprocent sin omgivning,

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 02 nov 2011 13:45

Harald Davidsson skrev:
Marko skrev:Visst Harald,

du får skynda dig för snart är din tid ute,

det är bara två månader kvar nu till 2012, och innan sista december 2012 måste du söka din kunskap,

jag har gett en fantastisk kärlek till FF
och talat om att alla som permanent når det fjärde chakrat kommer att överleva.
och i detalj förklart hur detta chakrat kan nås

Det är ingen vetenskap du kommer med här, det är new age och ocultism

Morningstar

Inläggav Morningstar » 02 nov 2011 13:59

---

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 03 nov 2011 00:18

Harald...du är allt... :)
Hedersmedlem inom den svenska forskareliten,naturligtvis.
Inget storhetsvansinne där...inte alls.

Beckis och Långbro är nedlagda och du är ute ,  och har obegränsat med tid och resurser att kladda ned hela det här forumet med massor av inlägg varje dag och natt.

Tom i Indien tyckte de att du var för knasig och det säger det mesta , tycker jag ... :D

I ett land där man tror på flygande krokodiler med guldtänder som har dubbla hästsnoppar ...var du för knasig...och lyckades hamna i fängelset för inget brott alls...beundransvärd merit...!

Jag har hört att indierna är välhängda ...det kan väl inte ha undgått dig i fängelset där... :wink:

Är det kanske därför du söker din tillflykt i fantasivärldar bortom den här styva världen....? :D

...Eller har du alltid varit så här knasig ?

Är du en vetenskapsman Harald ..?

Är ditt mål att hjälpa mänskligheten ?

Undersök då hur du kan göra dig själv mindre skadlig för mänskligheten , på ett vetenskapligt sätt...

Gå till en läkare , kräv remiss till psykiatern och ta dina mediciner enligt ordinationen...

Jag har sagt det till dig förut också .

Det är aldrig för sent ...du kan få många någorlunda bra år framöver med hjälp av Haldol tex.

Slå vad med dig själv eller , i ditt fall , med några av  dina underbara och speciella personligheter  ...gå till en psykiater ...och om han inte skulle ordinera Haldol , kan du komma tillbaka och säga att jag cyklar och seglar...men gå dit först !!!!

Vad har du fördjupat dig i , Harald ?

Flygande gorillor som förvandlas till myror innan de blir maskar på det 5011e extra chakrat uppepå...!!!

Tänk på det , Harald...vad har du gjort ?

Hur kunde det gå så här för dig ?

Varför blev det så fel?

Har du styrkan att ta dig ur det här , eller är det sedan länge för sent ?

Orkar du kämpa ?

Kämpa , Harald , ge inte upp...

ps jag vet att du uppskattar mig för att jag sätter gränser för dig ...gör som jag ber dig att göra också ...det finns en väg tillbaka , du måste tro det ....

mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Teofil

Inläggav Teofil » 03 nov 2011 01:06

//

Gustaf

Re: Jag är en vetenskaplig personlighet, inte en social

Inläggav Gustaf » 03 nov 2011 01:18

Harald Davidsson skrev:Jag använder inte bara mitt intellekt då jag undersöker världen,

men OCKSÅ min känslor,
som är som en extrem strålkastare ut ur mina ögon i det svartaste mörkret,

jag ser
vad som är falskt och vad som är sant,

Du använder ditt intellekt och dina känslor, ja. Inte märkvärdigt alls. Du ser inte vad som är falskt och vad som är sant, du har många gånger fel, fler fel än rätt. Du använder dig utav någon diffus mänsklig psykologi för att förklara andra handlingar och du är ofta själv i dina "vetenskapliga" belägg.

En vetenskapsman som ingen tror på är inte någon vidare bra vetenskapsman, om man ska uttrycka sig milt.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 03 nov 2011 17:33

harald har inte fel ur sitt perspektiv, men fel från mitt perspektiv och från många andras perspektiv.

När jag själv upplever att man kan hitta svar genom att plocka dem från tomma intet,
så är det nog mer ett tillstånd där man inte förstår hur man kunde komma på svaret och lösningen på ett problem utan att behöva tänka rationellt eller intellektuellt, svaret finns bara där, lite som att man plockar det från intet. men svaret fans antagligen lagrat i erfarenheter och inte i tomma intet. en illusion.

Det jag är osäker på idag, är ifall människor synkront kan dela erfarenheter. Det skulle kunna innebära att tex harald kan känna en vetenskapsmans erfarenheter och utefter hans kunskapsförmåga göra det till sin kunskap. men det är också en illusion, för iden är då föd ur någon annans tänkande, och i det här fallet kanske en vetenskapsman som tänkt ut svaret åt honom.

Jag tror det finns en synkronitet i rummet som man kan uppfatta.

Återgå till "Psykologi"