Man kan göra bra pengar på beroende, det är simpla saker som meningslösa spel,
Ett spel som jag spelar just nu på tagged, heter pets.. man köper och säljer varandra för att få virtuella pengar.
mer meningslöst spel får man leta efter, men det är kul !

för att man lätt fastnar i det. och många skriver i sina kommentarer Addicted .. Budskapet är ironiskt och samtidigt sant (oftast).. man skrattar lite åt sitt eget beteende samtidigt som man får bekräftat av omgivningen att andra också lätt fastnar i dessa lekar.
tror det är nyfikenheten som driver en, vad har hänt.
Det är den sociala gemenskap som man är nyfiken på med.
det är ganska lätt att bryta ett sådant beroende,
man struntar helt enkelt i att besöka sidan ett par dagar.
då sjunker beroendet snabbt. så det är ju knappast något kemiskt eller fysiskt beroende som skapas i hjärnan.
facebook, skiljer väl inte så mycket från annat.
det är viljan att få träffa andra människor.
jag förstod tidigt att tex hi5 skulle gå under, trenden var tydlig,
jag försvinner, och drar med mig några vänner som drar med sig sina vänner.
dessutom var hi5 dumma med att visa dessa inaktiva profiler i sina grupper,
man såg snart mer folk som var inaktiva än aktiva.. och med 200 miljoner inaktiva medlemmar och ett par tio tusen aktiva, så upplevde alla att det var dött.
facebook kommer gå samma öde till möte när folk börjar försvinna, (om dom smart inte kan dölja inaktiva konton)
det finns konkurrerande nätverk, och tagged (300 miljoner konton) är en av dessa och google växer sakta men stabilt då dom kan bjuda på en helhetsbild.
vad jag vill säga med detta, är att beroendet antagligen har sociala komponenter i sig.
vi är beroende av varandra
lågutbildade eller arbetslösa, har mer tid att göra saker som att vara på facebook