När en känd person ska hedras efter sin död så återkommer ofta vännernas uppfattning av klassiska citat som den avlidne sagt om livet. Den här personen var väldigt karismatisk och klok. En speciell person så att säga. Några av alla citat går till historien och bygger myten om den personen till allmänheten om en person alá extra.
Är detta något unikt för de personer som blir framgångsrika, att lämna efter sig en myt om att de visste mer om världen än andra?
Den andra frågan är om du har en karismatisk person i ditt umgänge som är som alla andra när det gäller arbete, fritid och relationer, men som ger dig citat som förändrat ditt liv?
Vet framgångsrika personer mer om livet?
Moderator: Moderatorgruppen
Vet framgångsrika personer mer om livet?
Jag tror många framgångsrika personer skapar hierarkier runt sig, vilket bara tyder på deras inkompetens, men som gör att de som är på mellannivå i hierarkin får en helt förvrängd bild av sin överordnade, de liksom sugs med i virveln.
Sedan tror jag att det finns människor som är oerhört framgångsrika av den anledningen de är bra, men då ligger framgången nog oftare på andra plan än de vi brukar uppmärksamma mest. Detta är ju människor som har "hög moral" eller vad man ska säga. Jag tycker att det är fint för människor med andra värderingar tänker ofta på ett annat sätt vilket gör att de kan uttrycka sig bra. Ofta tror jag att det är mer rösten och sammanhanget som gör att ett citat får vingar.
Sedan tror jag att det finns människor som är oerhört framgångsrika av den anledningen de är bra, men då ligger framgången nog oftare på andra plan än de vi brukar uppmärksamma mest. Detta är ju människor som har "hög moral" eller vad man ska säga. Jag tycker att det är fint för människor med andra värderingar tänker ofta på ett annat sätt vilket gör att de kan uttrycka sig bra. Ofta tror jag att det är mer rösten och sammanhanget som gör att ett citat får vingar.