J R Auk skrev:Din värdering. Peka på den "osunda kulturen". Vem är du att sätta dig till doms över vad detta resulterar i. Har du sett framtiden, vet vad som att föredra?
Visst är det min värdering att skolinspektionens utvärdering är något att ta på allvar, vem är du att sätta dig över MIG vad min värdering är, tror jag känner mig själv BÄTTRE än vad du gör, så kom inte och prata om MINA värderingar, fokusera på att diskutera sakfrågan istället.
J R Auk skrev:Det här är inte en skola, det här ett forum. Det här är inte en institution för lärande, det här är en institution utan lärande, för samtal.
Jasså, jag som trodde detta var en sandlåda?
Samtal och lärande är alltid en gradfråga för mig, Skolan och Forum likaså, jag ser ingen skillnad på att lära sig saker på ett forum eller i en skola, samtala i en skola eller på ett forum. Det enda som intresserar mig är kvaliten i samtalet, för att nå den "ideella talar situationen".
Men om vi tillåter oss att släppa min tråd och följa upp din, varför är det öht viktigt att prata om skola och forum som skillda arter?
...
J R Auk skrev:Det finns inte något fix och färdigt här. Lär dig uppskatta det istället. Lär dig att se hur samvaron, vår dagliga kamp för att realisera våra känsloströmningars kraft på önskningar och beteende, speglas i detta.
J R Auk skrev:Det är du som inte får vad du vill ha här. Projicera inte det. Om du vill ha en skola, där du kan lära ut, så måste du upprätta en tradition och inte söka snylta in här och ta över en tradition.
För att citera vad du själv precis nyss sa:
"Det finns inte något fix och färdigt här." Så min fråga till dig blir då: HUR kan jag komma in och, enligt dig, "SNYLTA" och "TA ÖVER" en tradition som du samtidigt säger inte finns? För att, återige använda vad du själv nyss sagt:
Lär dig uppskatta MITT BIDRAG istället. "Lär dig att se samvaron" istället för att skriva motsägelsefulla inlägg.
Så får du fan bestämma dig, finns det en tradition här eller inte?
...
J R Auk skrev:Om du ser efter så är det oerhörda utvecklingar som sker här. Eller sker och sker, men de ges uttryck här. Oavsett om det är en utveckling till det bättre eller sämre i ditt värderande så är det en rörelse.
Så varför skulle jag bry mig om någon "oerhörd utveckling" sker här, detta är ju inte något skola? Är det möjligtvis för att du inte kan uppskatta samvaron här?
J R Auk skrev:Och tills du kan peka på vart vi skall röra oss så är dessa värderingar bara dina omdömen och inte något "objektivt sant".
Varför börjar du påstå att jag gör anspråk på vad som är "objektiva sant"? Det har jag inte gjort, jag har försökt prata om vilken kultur jag själv trivs i och vilka värden jag ser som sunda, och som stöd för detta så tog jag skolinspektionens utvärdering, men detta betyder inte att jag gör anspråk på "objektiva sanningar" i sin anarkistiska ordning.
J R Auk skrev:Får säga till dig som till Harald. Ge utrymme, sök inte ta det ifrån folk.
Ge utrymme? Jag ger ju folk hur mycket utrymme som helst, är nästan aldrig här nuförtiden, så folk får härja bäst fan dom vill här. Men när jag väl är här så vill jag bara passa på att försöka, förklara varför detta ställa är skit, och att detta hänger ihop med skolan och samhället i övrigt, sorgligt att du ska stöta ut oliktänkare som mig för att värna om din inavdlade kultur.
J R Auk skrev:Acceptera dem istället för att värdera dem.
Så hur ska du ha det, är detta din privata lilla moralskola eller är det ett offentligt forum?
Aldrig läst ett så motsägelsefullt inlägg av dig Auk, nytt bottenrekord!
...
För att återgå till ämnet: Jag försöker peka på skolinspektionens utvärdering och ge en förklaring till varför explicit kulturutövande (om det är på rätt nivå) kan skapa en väldigt sund kultur.