Den underliggande underbyggnaden

Våga ifrågasätta och se alternativ. Fria ämneskategorier, bara det belyser något nytt och hoppfullt för mänskligheten.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
tomtartroll
Inlägg: 61
Blev medlem: 06 apr 2011 14:42

Den underliggande underbyggnaden

Inläggav tomtartroll » 27 aug 2011 21:13

uppsats1 den underliggande underbyggnaden



kastar man sten i ett glashus så, eller, inte sätter sin prägling, på det skrivna, spelar det ingen roll vad man inspireras av.
I NUET SPELAR DET INGEN ROLL, OM MAN LÅNAR, BARA MAN HITTAR SIN STIL, TILL DET LÅNADE,och förstår man inte poängen, vad kan då leda vidare till insikt. Om det enda vore svart eller mörk materia, innan big bang så utesluter det inte evighetsperspektivet VILJAN ATT SKAPA, ETT MÄSTERVERK STANNAR TIDEN, jag är 39 år och har endast gjort två saker som håller, mästerverk eller inte, vad vet vi om hundra år, att vara i nuet, tillhör inte bara de privilegierade, inom konsternas arter, samma nukänsla, kan upplevas bland alla yrkesområden, av alla människor, men jaget fruktar sitt slut. Hur gjordes den där teckningen, när man har den där nukänslan, attackerar jaget genom att splittra oss igen, nu är jag i nuet. ser ni splittringen. Integritet och ifrågasättande, att förlänga, nuet när  man är i ett flöde,  tidlöst  det är som en blaclaut det är autopiloten i vårt solsystem, Saturnus ringar, man upplever denna klarhet, man får en känsla av paradiset, valhall, Nirvana, flödet är tidlöst. Mitt ifrågasättande gäller läroplanen, som om mat tar sig tid att studera den, men efterlevs den, Gamla människor har livserfarenhet som de kan berätta om, under skoltid, benkar och kateder, är förlegat, ser det som medvetenheten, om den underliggande underbyggnaden, hur vi präglas, det naturliga urvalet, mycket görs för att stävja mobbningen, men präglas vi till detta, eller är det en nedärvd egenskap, alla har rätt att vara som de är OCH HAR RÄTT TILL SIN INTEGRITET, jag ser skolan som ett virtuellt internet kafé där man står upp, får uppgifter av läraren att det globala kommer in i bilden, några har fadderbarn några räddar tigrar man tar ansvar för att vad den eleven vill göra
vad som passar den, osv alla har unika förutsättningar,  arbetar i projekt där man belyser ämnet från olika håll göra rum för läsning rum för avkoppling minska stressen, vi har en jord att rädda.

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Re: den underliggande underbyggnaden

Inläggav SigurdV » 21 feb 2012 17:43

tomtartroll skrev: jag är 39 år och har endast gjort två saker som håller


Vilka då? Undrar:

Användarvisningsbild
Anna Sara
Inlägg: 2002
Blev medlem: 14 apr 2009 15:31
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 25 jun 2012 22:19

Vilken energi.


Återgå till "Tema: Alternativ!"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster