För nu har jag syndat igen, jag har TALAT. Och dessutom så vägrar jag sitta på kontor och spilla bort min tid på ovesäntligheter, eller likt många av mina nedbrutna vänner som knappt vågar gå ut längre, gömma mig hemma med droger som enda sällskap. För det får man i Sverige. Man får göra nästan vad som helst. Det enda man inte får är att tala sanning. Jävligt lustigt det där.
Förstår inte hur man tänkte när man skulle göra mig stark. Måste ju vara det dummaste påfundet någonsin för den som vill ha totalitär kontroll
Jag påpekade ändå det här tidigt också. Men det är ju aldrig någon som lyssnar.
Tycker Wotan vart ganska soft. Men han har fan ingen vidare smak i hantlangare. Appropå gråa sossar och folkhemmets undandstuvande av "kroppar" till något slags förvaringsenheter. Fast vem vet de som är kuvade kanske har satt fel namn på den de böjer sig för? Mycket som alltid får stå kvar oklart.
Måste säga att det där med stöld tycker jag är ett intressant begrepp. För, är det verkligen så fel att stjäla pengar, eller mat? Det är lätt att säga att man aldrig skulle. Men då kanske man inte vart på flykt.
Det värsta för mig framstår ändå vara stölden av tid. Eller att stjäla någons glädje och livsgnista. Dvs med andra ord, det där att döda någons fria uttryck. Om vi inte får uttrycka oss så kan vi inte veta om att vi har fel. Kanske är det inte några iranier som jävlas med mig till exempel. Kanske är det normalt att man mår dåligt av medicin eller förvägras det som är lagenligt
Saker är alltid komplexa på det sättet. Lurifaxar gör ju sånt just för att man inte ska veta vem som är vem haha.