offtopic-inlägg

Här hamnar inlägg som tagits bort från andra trådar.

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Esther » 12 jun 2018 19:54

hakkapeliitta skrev: Du börjar ryckar i mina kläder knappt jag hunnit över tröskeln.


Nja - du får gärna ha kläderna på ... :lol:
Veritas vos liberabit

hakkapeliitta
Inlägg: 2351
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav hakkapeliitta » 12 jun 2018 19:59

Esther skrev:Blonderat hår :)....du förväxlar väl inte mig med den knubbiga riviga bipolära tanten :)...

Nä, hon har vackert långt mörkt hår. Vet med säkerhet.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Esther » 12 jun 2018 20:07

hakkapeliitta skrev:
Esther skrev:Blonderat hår :)....du förväxlar väl inte mig med den knubbiga riviga bipolära tanten :)...

Nä, hon har vackert långt mörkt hår. Vet med säkerhet.


--- jahaja - då har du också varit där och petat...
nåväl - har du nu slutat gnälla?
Ta dig då samman och bidra lite i tråden vetja!
:)
Veritas vos liberabit

hakkapeliitta
Inlägg: 2351
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav hakkapeliitta » 12 jun 2018 20:12

Esther skrev:
hakkapeliitta skrev:
Esther skrev:Blonderat hår :)....du förväxlar väl inte mig med den knubbiga riviga bipolära tanten :)...

Nä, hon har vackert långt mörkt hår. Vet med säkerhet.


--- jahaja - då har du också varit där och petat...
nåväl - har du nu slutat gnälla?
Ta dig då samman och bidra lite i tråden vetja!
:)

Nej har inte varit där men vi har växlat bilder. Riktigt snygg är hon.
Bidra själv med nåt vettigt vetja!

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Esther » 12 jun 2018 20:27

Det var exakt vad jag gjorde.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18563
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Algotezza » 12 jun 2018 20:41

Esther skrev:Det var exakt vad jag gjorde.



Ni diskuterar utanför trådboxen vilket måste vara i linje med ämnet.
Algotezza aka Algotezza

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Esther » 12 jun 2018 20:45

Algotezza skrev:
Esther skrev:Det var exakt vad jag gjorde.



Ni diskuterar utanför trådboxen vilket måste vara i linje med ämnet.


I linjen med boxen där tråden gick av - diskuterade vi.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18563
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Algotezza » 12 jun 2018 20:46

Esther skrev:
Algotezza skrev:
Esther skrev:Det var exakt vad jag gjorde.



Ni diskuterar utanför trådboxen vilket måste vara i linje med ämnet.


I linjen med boxen där tråden gick av - diskuterade vi.


Rynketråden?
Algotezza aka Algotezza

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Esther » 12 jun 2018 20:48

Algotezza skrev:
Esther skrev:
Algotezza skrev:

Ni diskuterar utanför trådboxen vilket måste vara i linje med ämnet.


I linjen med boxen där tråden gick av - diskuterade vi.


Rynketråden?



Bildtråden - den knubbiga bipolära skickade Hacka den här bilden på sig själv: Bild




Fast det var ju jag :shock:
Veritas vos liberabit

hakkapeliitta
Inlägg: 2351
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav hakkapeliitta » 12 jun 2018 21:07

Esther skrev:
Algotezza skrev:
Esther skrev:
I linjen med boxen där tråden gick av - diskuterade vi.


Rynketråden?



Bildtråden - den knubbiga bipolära skickade Hacka den här bilden på sig själv: Bild




Fast det var ju jag :shock:

Men lägg av för fan! Hur jävla sjuk i skallen är du?

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Esther » 12 jun 2018 21:11

hakkapeliitta skrev:Men lägg av för fan! Hur jävla sjuk i skallen är du?


För en mikrosekund, och några post sedan, trodde jag att du hade någon slags humor - det är nu konstaterat inte vara fallet.
Du har exakt lika mycket humor som Pilatus hade i tråden om evolutionsteorin - totalt befriad.
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Esther » 12 jun 2018 21:14

“There have been many definitions of hell, but for the English the best definition is that it is the place where the Germans are the police, the Swedish are the comedians, the Italians are the defense force, Frenchmen dig the roads, the Belgians are the pop singers, the Spanish run the railways, the Turks cook the food, the Irish are the waiters, the Greeks run the government, and the common language is Dutch”

– David Frost
Veritas vos liberabit

hakkapeliitta
Inlägg: 2351
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav hakkapeliitta » 12 jun 2018 22:07

Esther skrev:
hakkapeliitta skrev:Men lägg av för fan! Hur jävla sjuk i skallen är du?


För en mikrosekund, och några post sedan, trodde jag att du hade någon slags humor - det är nu konstaterat inte vara fallet.
Du har exakt lika mycket humor som Pilatus hade i tråden om evolutionsteorin - totalt befriad.

Jo, har humor men inte så kul att du skickar bilder i mitt namn.

OK, jag kanske överreagerade, sorry
Marilyn är snygg brud på bild, säkert nåt annat i verkligheten, småfet av allt pillerknaprande.
Jag kan avslöja en officiell hemlighet, rör amerikanska rikets säkerhet, därför hemligstämplat av CIA och FBI. Har läckt ut.
Båda bröderna Kennedy, John och Robert, hade ett sexförhållande med Marilyn.
Var finns bevisen?
Den notoriske kommunistjägaren, tillika FBI-bossen Hoover, avlyssnade hemligt alla makthavare och oliktänkande, anledningen var kanske en psykisk paranoia att kommunister och HAN SJÄLV blev avslöjade. Det visade sej nämligen senare att han var homosexuell och hade ett långt förhållande med sin närmaste medarbetare.
Billig figur,småväxt och såg ful ut.
Hursom, han lät bugga Marilyns lägenhet, i ett avsnitt hör man hur Robert och Marilyn pratar, strax efteråt hörs stönanden som inte kan misstolkas.
Marilyns hushållerska, som var fåordig, sa en gång att hon ibland fick byta lakan flera gånger om dagen.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18563
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Algotezza » 13 jun 2018 06:27

Nu har den här tråden skitits ner av allsköns smörja. Boxen är full med skit som rinner över utanför boxen.

Posta inte skitposter tack. Skriv skitmeddelanden till varandra i stället. Tack på förhand.
Algotezza aka Algotezza

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Tänka utanför boxen

Inläggav Esther » 13 jun 2018 06:58

Algotezza skrev:Nu har den här tråden skitits ner av allsköns smörja. Boxen är full med skit som rinner över utanför boxen.

Posta inte skitposter tack. Skriv skitmeddelanden till varandra i stället. Tack på förhand.


Godmorgon... nja - jag kan inte se det som du gör. Tvärtom. Det är tankar som triggas av något... som egentligen inte alls har med det som sagts ... som visar på förmågan hos människan att associera och tänka vidare - spinna på en tråd.
För mig var detta "experimentet" med just Hacka - reaktioner på vad andra skriver IMPLICIT möjliggör just sådana triggerpunkter.

Så vad du kallar för smörja och skit - kallar jag för ett levande bevis på människans inneboende förmåga att tänka utanför boxen och det som sägs. Detta går (som jag gjorde igår) att trigga igång hos andra. Hur kan man se detta? Jo om du orkar med - ska jag berätta vad som hände igår med det jag skrev till Hacka...

Det jag skrev är meddelanden som kan tolkas på många olika sätt. 1. jag behöver hjälp i hemmet av en stark och stor man. 2. han behöver lära sig sjunga och vara glad och jag behöver hjälp i livet av en man med allehanda göromål. 3. det var indirekta diskreta inviter till intimt umgänge mm
Inget av allt detta sades explicit - vilket lämnade ett stort tolkningsutrymme där möjligheten till olika aspekter fanns.

Förloppet: Hacka tolkade det jag sa som möjligheten 3 - samt med en slags manlig skräck inför detta - vilket han uttryckte explicit.
Jag byggde på det genom en grafisk bild för att stödja hans tankar.
Han blev arg.
Och gav en förklaring till saker som bilden gav honom inspiration till.

Allt detta är tankar utanför boxen i fråga om fria associationer - som man kan trigga igång medvetet - eller som triggas igång hos människan på ett icke uttalat sätt som hos alla friska människor finns. Det vill säga förmågan att läsa av outtalad information och undermeningar som vi tolkar.
Jag gjorde detta medvetet igår (har gjort det en gång innan i tråden om evolutionen med Pilatus) - där bilder förstärker (blir som en megafon) för det som motparten tänker.

Detta sagt kan man sammanfatta saken med: ord (vilket är det verktyg vi har till vårt förfogande i detta forum) är en slags länk mellan ordning och kaos --- och de verkar alltid psykologiskt på motparten. Därmed kan vi konstatera att vissa ord - som när jag citerat Skriften eller yttrat mig kring Trons Ord - triggar mest inom andra på det psykologiska planet.

All heder åt Hacka - som klarade sig fint - och ska ha all heder åt hur han tacklade det som hände. :)
OM du följer tråden tillbaka ser du när jag sa till honom - vad jag gjorde (utan att säga ens detta explicit) - vilket jag gjorde innan bilden.
Veritas vos liberabit


Återgå till "Övrigt / flyttade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster