Texter om grova sexuella övergrepp i Mellolåtar 2024

Debattinlägg och texter utan öppen frågeställning. Trådar där rubriken är en åsikt eller vinklat påstående flyttas hit.

Moderator: Moderatorgruppen

EnVuxen
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 dec 2023 23:09

Texter om grova sexuella övergrepp i Mellolåtar 2024

Inläggav EnVuxen » 04 dec 2023 23:34

Mello-deltagarna för 2024 har tillkännagivits och bland dessa är artisten Fröken Snusk. För den som inte känner till artisten så handlar många av hennes låtar direkt om sex och alkohol i rätt grova ordalag. Det är illa nog, men värre blir det då hon samarbetar med artisten Rasmus Gozzi som producerat mycket av hennes material. Han är så förknippad med Fr Snusk att från hennes sida på Spotify dyker han direkt upp som fortsatt lyssningstips.

Gozzis låtar går inte att skriva ut i det här forumet. Det handlar om riktigt grova texter om övergrepp, våldtäkter, utnyttjande av tjejer, incest, droger, och ren förnedring. Undantagslöst i alla sina ca 140 låtar. Flera av största låtarna är gjorda med Fröken Snusk.

För den som vill läsa själv finns Gozzis texter samlade här - det handlar som man snabbt ser inte om någon överdriven religiös moralpanik:
https://lyrics.lol/artist/1318924-rasmus-gozzi

Som alla vet är det många miljoner barn och unga som tittar på Mello. Nu kommer Fröken Snusk finnas med på alla spellistor och promotas av SVT. Ett klick bort finns otaliga låtar om sexuella övergrepp i olika slag.

Jag kan bara hoppas att kritiken mot att SVT hjälper artister som tjänar pengar på kvinnoförnedring och i stort sett kriminella anspelningar växer så stor att de avbokar Fröken Snusk. Gangster-rapen ledde till stor debatt, inte minst när Einar dog. Behöver vi våldtäkter innan vi börjar diskutera den grova sexmusiken?

Vänd er gärna till SVT på kontakt@svt.se om ni inte heller önskar att era barn ska höra låtar om vad som händer med flickors könsorgan i kombination med alkohol och strypningar.

xion
Inlägg: 3212
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Texter om grova sexuella övergrepp i Mellolåtar 2024

Inläggav xion » 06 dec 2023 11:46

Länge sen jag tittade på Mello.
Nu för tiden är det bara en massa "rapjävlar" plus docklika ynglingar som står och krafsar sig i skrevet.
Sånt kan jag vara utan.


Återgå till "Opinionstexter"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster