Finns det bra ställen på nätet där man kan lägga bilder att länka till för att visa dem på olika forum, detta t.ex.
Jag har picasa och bilddagboken men de funkar inte alltid.
Finns något annat - som inte kostar?
Hilsen fra Algotezza
Var lägga bilder att länka till?
Moderator: Moderatorgruppen
Var lägga bilder att länka till?
Algotezza aka Algotezza
- Johan Ågren
- Administratör
Se vad det går att göra med det här: http://filosofiforum.com/gallery/
Om man högerklickar på bilden (när den är förstorad) och väljer "egenskaper" så får man URLn till bilden.
Fritt fram för forumets användare att regga ett konto.
/Johan
Om man högerklickar på bilden (när den är förstorad) och väljer "egenskaper" så får man URLn till bilden.
Fritt fram för forumets användare att regga ett konto.
/Johan
- Johan Ågren
- Administratör
Ja; om du länkar från miniatyrbilden (thumbnailen) så får du en liten bild. MEN om du länkar från den fullstora bilden, om du klickar dig fram, så får du den storlek på bilden som du själv lagt upp.
Och visst är det mitt kära akvarium som i detta fall fått utgöra exempelbild. :)
Man kan utöver bildformat (alla format tillåtna) också lägga upp andra filer:
Ljudfiler: mp3/midi/mid/wma/wav/ogg
Dokument: doc/txt/rtf/pdf/xls/pps/ppt/zip/gz/mdb
Max 5mb/fil. Ni kan således lägga upp egna låtar och mindre filmer också, men lägg inte upp hela album, för då finns det en risk att det blir trångt med tiden.
Och visst är det mitt kära akvarium som i detta fall fått utgöra exempelbild. :)
Man kan utöver bildformat (alla format tillåtna) också lägga upp andra filer:
Ljudfiler: mp3/midi/mid/wma/wav/ogg
Dokument: doc/txt/rtf/pdf/xls/pps/ppt/zip/gz/mdb
Max 5mb/fil. Ni kan således lägga upp egna låtar och mindre filmer också, men lägg inte upp hela album, för då finns det en risk att det blir trångt med tiden.
-
transversal
- Johan Ågren
- Administratör
- Johan Ågren
- Administratör
Algotezza skrev:Johan Ågren skrev:Algotezza skrev:Hej - hur lägger man in ljudfiler på Gallery? Gick inte trots ogg-fil o lagom storlek.
undrar Algotezza
Prova igen nu.
mp3 funkar nu, ej ogg.
Hilsen fra Algotezza
Då vet jag inte riktigt. Ändrade nu till att alla ljudformat är tillåtna, i stället för att specificera några enskilda. Ska själv prova.
Edit: Det går att ladda upp, men sedan så saknas någon plug-in i min dator, och tydligen i din också. Borde gå att lösa genom en nedladdning från den här sidan: http://www.vorbis.com/setup_windows/
Edit2: OK, jag lyckades inte fixa det i en handvändning :x . Då problemet uppstår i användarnas datorer så rekommenderar jag att inte använda ogg-formatet, utan mp3 i stället (konvertera om).