LJUSUPPLEVELSE skrev:LJUSUPPLEVELSE skrev:
...det känns bra att ens för en liten stund kunna nöja en kronrasse .
mvh
kron=svenska kronan=staten=sverige + rasse=rasist ==svensk rasist
Jaså, du tycker att Frommen är en svensk rasist?
...det vet jag inte ,han verkar humorbefriad iaf , och utifrån det som han sade på tråden här är han en sådan som gillar att anmärka på om folk är invandrare ...så min snabba slutsats är att han är någon skinheadswannabe alt någon missförstådd jackiearklövtyp...![]()
...varför frågar du?![]()
mvh
Undrar om du tycker att det är ok för invandrare att kalla svenskar för rasister i betydelsen, sämre människa för att dessa är humorbefriade alternativt och eller är missförstådda?
Du vet väl om att rasism inte är en svensk uppfinning, att alla folkslag har rasism, ta bara Grekland, oerhört mycket rasism där. Är det ok att kalla en svensk för nasse, rasse eller svenne i nedsättande avsikt bara för att man själv är invandrare, blir det inte det detsamma som att du är rasistisk mot svenskar, alltså rasist själv? Nu vet ju du att jag har rätt i min kritik mot ditt ordval, men varför är det ok för invandrare att vara rasister mot just svenskar, rasism har ju inget med minoritet att göra, det är inte synonym till en minoritet i förhållandet till en annan majoritet, utan betyder helt enkelt att man indelar folk utifrån en hierarki bättre, sämre. Vi kanske borde införa ett bättre grundlagsskydd för etniska svenskar mot etnisk diskriminering av svenskar, eftersom just invandrarna växer förbi oss i antal och allt som oftast kastar ut sig dylika epiteringar som du själv nyss gjort.