Hejsan, ny här! :)

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Otto

Hejsan, ny här! :)

Inläggav Otto » 01 jun 2005 09:21

God förmiddag alla, satt och surfade lite och hittade hit.
- Aha det är här tankeeliten hänger, tänkte jag och registrerade mig :)

Vi ses i en diskussion nära er!!!

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

hejsan Otto!

Inläggav * KYREUS * » 01 jun 2005 15:54

Jag är också ny här. Du skriver om "tanke-eliten". Har alltid undrat över det där med elit. Själv anser jag allt av intresse: det enkla ända till det kvalificerade. Men - elit?? Låter lite - eh!! - högfärdigt. Nu tror jag dock inte du menade något högfärdigt med ordet elit, kände närmast att du skrev med lite glimt i ögat. Hoppas det! Det behövs verkligen i intellektuella sammanhang, där alltför många tar alltför mycket på (blå)blodigt allvar. Vi hörs!

Nestor *Kadmos
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM

/*Dies hodiernus amicus tuus
      - dies hesternus conscientia tua *

=  Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.

(c)  KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/

Otto

Inläggav Otto » 01 jun 2005 16:38

Såklart att det var på skoj, om man på riktigt anser sig tillhöra någon slags intellektuell elit så är man inte särskilt ödmjuk och icke ödmjuka människor är ju ganska så jobbiga, eller hur?

Jag heter för övrigt johan och är intresserad av filosofi och alla angränsande områden. Jag har ingen formell utbildning eller akademiska poäng (bara naturvetenskapliga sådana) men jag gillar att läsa om filosofiska problem och särskilt politiska ideologier. Ni får ursäkta om jag skulle slänga ur mig en "korkad" fråga då och då, det är inte alltid man är helt uppdaterad som vissa av er som skriver här verkar vara (många filosofistuderande?).
Kollade runt bland dom olika trådarna här på forumet i förmiddags och det verkar som om de flesta här är väldigt vettiga och bra på att diskutera. För tillfället är jag pappaledig (kommer vara det resten av sommaren) och det ger en ganska mycket tid att skriva när grabben sover...

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

Javisst, Johan!

Inläggav * KYREUS * » 01 jun 2005 18:23

Javisst är du mycket välkommen. Själv är jag varken moderator eller mycket kunnig. Men som du, som lyser av nyfikenhet på livet, är jag lite äldre Kadmos synnerligen glad att - EH!! - få veta. Få veta vad andra anser om livet. Lycka till med pappaledigheten och "på gensyn" som våra danskar lär säga.

*Nestor* KADMOS
Tro inte; sök!

DETECTUM * VERITATUM * PAXUM

/*Dies hodiernus amicus tuus

- dies hesternus conscientia tua *

=  Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.

(c)  KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 01 jun 2005 19:03

Välkommen Johan/Otto!

Johan

Angelina

Inläggav Angelina » 01 jun 2005 22:16

Välkommen!
Eliten e liten.

Användarvisningsbild