Eländet har börjat
Moderator: Moderatorgruppen
Os är en förströelse, precis som när jag spelar cod multiplayer. En viss skillnad är ju förstås att mina bravader inte basuneras ut i media. Ändå kan jag inte fatta vitsen med att ett land måste ta till sig äran av dess medborgares medaljvinster. Veterligen skidar inte Finland t.ex väldigt bra,däremot hemohessande finnar kan skida bra.
Och varför fuska i idrott eller överhuvudtaget var är vitsen i det? För att vinna OS?
Och varför fuska i idrott eller överhuvudtaget var är vitsen i det? För att vinna OS?
http://www.youtube.com/watch?v=6FsmYwcbNeM&feature=player_embedded
En otrogen rör facklan...tydligt bevis på människors irrationella religiösa övertygelser.
En otrogen rör facklan...tydligt bevis på människors irrationella religiösa övertygelser.
kWee skrev:Os är en förströelse, precis som när jag spelar cod multiplayer. En viss skillnad är ju förstås att mina bravader inte basuneras ut i media. Ändå kan jag inte fatta vitsen med att ett land måste ta till sig äran av dess medborgares medaljvinster. Veterligen skidar inte Finland t.ex väldigt bra,däremot hemohessande finnar kan skida bra.
OS är framförallt big business och inte bara något slags oförarglig förströelse.
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
kWee skrev:Yes det har du rätt i Algot, och den trycks ned i våra halsar. Vinner en medborgare vinner landet, men som här om dagen hade någon misslyckats,Hon hade brutit ihop!...inte landet?
Ja, lyckas och det är VI som lyckas. Misslyckas och du står ensam, då är det DU som förlorar. Ingen är ensammare än den som misslyckas i OS.
Bryt samman, amigos!
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Intressant är ju också att om man inte är så brydd i tex arbete, blir ens medmänniskor helt hypno....hur skall du klara dig då?
För mig ett bevis på hjärntvättningen till att vara en "duktig" arbetare. Men att ta till diskussion med en sådan funkar inte, du är en slacker om du inte tjänar pengar. Jag menar man kan ju klara sig på mindre pengar.
Cash - livets allvar
För mig ett bevis på hjärntvättningen till att vara en "duktig" arbetare. Men att ta till diskussion med en sådan funkar inte, du är en slacker om du inte tjänar pengar. Jag menar man kan ju klara sig på mindre pengar.
Cash - livets allvar
-
Justin Case
Re: Eländet har börjat
Algotezza skrev:Sport har bara två berättiganden, om man får bättre sex om man tränar, om sport och idrott får folk att döda varandra mindre i krig, om det alltså gör oss mer fredliga. Fan tro't!
Utilitaristen Torbjörn Tännsjö tror att lagsporter odlar en krigsmentalitet som ökar mängden våld och krig i världen. En "vi mot dom"-känsla som lär människor att ha siktet inställt på att ge sig på människor utanför dem egna gemenskapen och krossa dem. Sporter som inte är lagsporter har inte samma otäcka mobb-funktion och är därmed inte lika farliga för samhället, även om också dessa odlar mentaliteten att man ska krossa en motståndare. Vi skulle behöva fler sporter som bara går ut på samarbete, och som inte alls går ut på att besegra någon människa eller några människor. Sporter där antingen alla eller ingen vinner (beroende på hur bra deltagarna presterar), inte bara vissa. Sporter där samarbete och endast samarbete lönar sig. Då skulle vi nog få mindre krig och våldsamheter i samhället i övrigt också.
Algotezza skrev:Fan, jag har hamnat i helvetet!
/Algotezza
Det tror jag inte. Helvetet är nog miljarder gånger värre än du kan föreställa dig. Människohjärnans materias potentiella förmåga att lida utnyttjas inte tillnärmelsevis till fullo så som människohjärnan nu är konstruerad. Genom att förändra din hjärna kan en framtida övermänskligt intelligent varelse göra så att du lider miljarder gånger värre än vad du hittills någonsin gjort. Inget av det människor idag kallar helvete är i närheten av ett riktigt helvete, då ordet "helvete" rimligen bör sparas till hur plågsamt livet skulle kunna vara som allra värst.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jaha, Justin, ska Tännsjö prata om en "vi mot dem-pryl" och menar du att han vill främja samarbete? Alltså den mannen vill ju utrota de svaga och det är i mitt tycke inte humant och i sig ett efterblivet tänk. Hade han fått bestämma hade jag aldrig fötts. Att han ska förknippas med begreppet etik är ju skrämmande. Han ser ju ner på människor. Och, ja, jag vet att du har dina utiliaristiska ideér, vilka jag delvis håller med om, men det Tännsjö pratar om kan få katastrofala följder för mänskligheten.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Återgå till "Tankar och känslor"