Politiskt upprop - för en BRA politik!

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Tänker du rösta på DBP i höst?

Ja
2
67%
Ja
0
Inga röster
Ja
0
Inga röster
Ja
1
33%

Antal röster: 3

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Politiskt upprop - för en BRA politik!

Inläggav Algotezza » 26 feb 2010 14:57

Alla vill ha det bra. Jag vill att alla skall ha det bra. Håller ni inte med om det? En bra politik innebär att alla får det bra och en dålig politik att inte alla får det bra, bara några få men inte alla. Så skall det inte se ut - det är jag helt övertygad om. Det är fel - helt fel!  Därför är en bra politik bättre än en dålig. Det måste ni hålla med om. Mitt parti vill att alla skall ha det bra och att ingen skall ha det dåligt. Hur når vi dit? Genom att vi enas om att kämpa för en bra politik. Det är viktigt idag när vi globalt och lokalt står inför så många problem. Alla problem kan lösas med en bra politik för en riktigt dålig politik löser inga problem alls. Tvärtom - den förvärrar det som redan är dåligt. Alla som inte håller med om detta måste vara anhängare av en riktigt dålig - för att inte säga usel - politik. Vem kan med gott samvete ägna sig åt sådant!

Nej, fram för en bra politik där alla får det bra - det är vad alla vill ha!

Algot Hezzler (DBP - Det Bra Partiet)
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 26 feb 2010 20:52

Vilket sammanträffande!
(jag har inte läst din artikel)
Jag grundade just idag Kaospartiet.

Kolla Slogans:

Vi bara låtsas kommer överens!!

Vilka är vi?

Ur vägen! vi äro terroristfilosofer

Ät inte gul snö?

redan 1 medlem
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Plecto
Kontakt:

Inläggav Plecto » 26 feb 2010 23:05

Bra initiativ Jörgen!

Helt sammanträffande måste jag nog också påpeka, för jag startade mitt eget Det Neutrala Passiva Partiet - DNPP - i förrgår!

Vår slogan är klar, eller kanske inte, det vet vi inte faktiskt. Men den lyder så här Vi kanske, eller kanske inte, håller med dig!

Vi kommer marschera med våra gråa paroller över hela Sverige för att övertyga, eller bli övertygade av andra!

Paroll Slogans:

Vill du ha din åsikt hörd? Vi är lätt övertygade!

Vad vi tycker om mammaledigheten? Vi tycker som alla andra!

Kommer vi att kämpa för dina åsikter? Kanske, eller kanske inte.

Välkommen, eller välkommen inte, alla som vill förhålla sig passiva till allt som betyder något!

Passiva människor skapar inte krig så det så!
"I would not know what the spirit of a philosopher might wish more to be than a good dancer." - Fredrich Nietzsche

Fry

Inläggav Fry » 26 feb 2010 23:45

Vilket sammanträffande!

Igår skapade jag DTP - Det Tautologiska Partiet! Vi verkar ha en liknande politik. Våra värderingar (dessa tror vi starkt på):

Det som är bra, är bra.
Det som är dåligt, är dåligt.

Gå med redan idag. Ju fler medlemmar vi blir desto fler medlemmar blir vi ju!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 01 mar 2010 14:52

Bra, ni tar inte min tråd på allvar.

Vem av er vill bli rolighetsminister i min kommande regering?

/ Algot Hezzler (DBP)
Algotezza aka Algotezza

matahari

Inläggav matahari » 03 mar 2010 22:13

DMP!

Det mediokra partiet.
Alla ska ha det lika mediokert, lagom bra och lagom dåligt.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 06 mar 2010 17:22

Jag tar tråden på fullständigt allvar. Det är bra om det är bra. Ska fixa en partibok snarast.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 06 mar 2010 19:04

Jag såg ett roligt tävlingsprogram om stridsrobotar som slogs med varandra.
Behövs en ministerpost till det, kanske?

Nån måste ju främja utvecklingen av stridsrobotor som slåss med varandra.

Användarvisningsbild
dokido
Kontakt:

Inläggav dokido » 07 mar 2010 14:50

Jag startade också ett parti i början av seklet, tyvärr snodde några kändisar idén och det hela gick å sta. Jag gjorde ett sista desperat försök till uppmärksamhet i mitten av denna dekad och ändrade namnet från Kulturpartiet till Cultpartiet men den enda respons jag fick av mina fina affischer var att modellen (jag) var jävligt ful. Efter denna fadäs drog jag mig tillbaka och överlämnade politiken åt sådana som bättre kan utnyttja de falska bla bla bla.

Annars tror jag inte bra politiken har någon framtid dock.

[/img]

Användarvisningsbild
Ewelina

Inläggav Ewelina » 07 mar 2010 15:28

Den här tråden gillar jag! Än så länge lutar det åt DNPP. Partisymbol?:Bild
Tack

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 09 mar 2010 15:49

Vi kan väl starta PfdsevvmiePP: Partiet för dem som ej vill vara med i ett parti-partiet.

Eller så kan vi starta gemenskaper för dem som helst vill vara ensamma så kan de vara ensamma och odla sin sociala inkompetens och sina sociala fobier tillsammans.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 12 mar 2010 01:18

Nej, nu står vi i MKN visserligen nära DBP, men vi har en klar agenda. MKN står för Mot Kronvrak Nu. Kronvrak är ett gammalt ord som härstammar från den tiden då det sågs som en heder att försvara sitt land och kronvraken var de som inte uppfyllde villkoren för militärtjänstgöring.

Vi vill dock återupprätta denna fina tanke av heder i ett universiellt sammanhang där alla har möjlighet att inte bli kronvrak och känna en internaliserad önskan att stå mänskligheten till tjänst. Vi främjar humanism, samarbete och heder. Sålunda är en person erbjuder en äldre person sin sittplats på bussen inget kronvrak, ej heller gamlingen som lär unga av sin livserfarenhet, ej heller småttingen som delar sin godis med det andra barnet. Ah! Så fint vi skulle få det!  :D

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 12 mar 2010 08:34

Nu såg jag inget om stridsrobotar som slogs mot varandra i ditt partiprogram,
ett förbiseende kanske?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 12 mar 2010 08:50

Jörgen skrev:Nu såg jag inget om stridsrobotar som slogs mot varandra i ditt partiprogram,
ett förbiseende kanske?

Förvandla alla vapen till plogbildtar! Så sköljer allt krig bort i en svindlande och kluckande tolgfors!

Lär er telepatisk paralys (logikens andliga makt) som försvarsmetod!

Om vi tänker att det  blir fred på jorden blir det det även om det sker på en parallell jord vars invånare av någon konstig anledning också kallar sin jord för jorden.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 12 mar 2010 12:00

Jörgen, just nu har vi många viktiga frågor att ta upp, frågan om repressalier för kronvraken kommer att ske i ett senare skeende i valprocessen, eventuellt kanske den frågan får vänta till dess vi vunnit valet.

Jag kan dock nämna redan nu att det finns ingen anledning till oro, vi har allt under kontroll och arbetar för er skull, för ert eget bästa. Vi kommer att vrida upp värmen på sommaren med en behaglig bris. Då vi tänker på naturen och kommande generationer är vi för återanvändning. Vi kommer låta kronvraken bära de fula mössorna från vinterOS, varmfodrade med kodynga på sommaren så de får det hett om öronen.

Vårt största bekymmer är klientelet av kronvrak som egoistiskt, hänsynslöst trampat på andra för att ta sig upp i karriärstegen och som samtidigt njuter av skam och förnedring. Även detta har vi en lösning på. Humana och insiktsfulla som vi är så förstår vi att de njuter av skam för att de vet att de förtjänar den, eftersom de betett/beter sig så kronvrakigt. Sålunda ska vi hjälpas åt att främja deras moraliska utveckling; låta dem fila våra fötter osv. Individuell prövning av kränkninghetsåtgärder skall utföras.

Var lugn, det kommer att bli underbart för oss alla detta  :)

Återgå till "Politik och samhälle"