Kaffe

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 31 mar 2010 18:47

Ja verkligen skogsälvan, vilka konstiga drömmar du har!  :wink:

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 31 mar 2010 19:24

Men jag är ju lite konstig och därför drömmer jag kanske lite konstigt, dessutom är jag så konstig att jag för det mesta inte tycker att mina drömmar är så konstiga att tolka  :wink: . Det konstigaste tycker jag är att jag drömde att jag blev attraherad av den där Ullared-mannen, men han heter visst Boris och det gör det betydligt mer begripligt för mig, om än inte helt och hållet.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 03 apr 2010 15:42

Fast inatt drömde jag något som jag inte förstår riktigt. Jag skulle resa bort och hittade inte mina strumpor så jag lånade några par av barnens, fast de är lite för små. Sedan var jag i ett rum. Där stod en hörnsoffa som var placerad så armstöden mötte väggarna mot hörnet och bildade liksom en fyrkant i hörnet, så jag var tvungen att klättra över ryggstödet för att kunna sätta mig i den. Kanske handlar om att titta inåt? Eller... nä, jag vet inte.

SeekingSerenity
Kontakt:

Inläggav SeekingSerenity » 03 apr 2010 20:36

Jag har en ständigt återkommande mardröm;

Jag befinner mig i mörker, ett space som sträcker sina armar ut i det eviga.

Vandrar på en tunn, naggad tråd.
Mot mig, från vänster sida kommer det ett 'riv-klot' - Ett sådant dom använder i byggbranschen när dom river hus, ni vet.
Jag fattar händerna runt denna tråd och hänger där medans
klotet svischar förbi, ovanför mig.

Klättrar upp på tråden igen, framför mig ser jag en svagt lysande
punkt framför mig, långt fram, ser den otroligt svagt.

Kan välja att hålla på så i all evighet och vandra långsamt, men säkert mot denna punkt - eller krossar av kulan.. Eller HOPPA och falla i all evighet.

Den återkommer ständigt.
Väldigt obehaglig.
Ångest är det pris vi betalar för sinnets rörlighet. Växter och stenar känner ingen ångest.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 06 apr 2010 20:06

Min dröm imorse, intressant: Jag och Angelina Jolie lever under samma tak, hon har ett gift i sig som kommer från ett reptildjur, och kan döda med det, samtidigt som hon är "allergisk" av ett annat, som finns hemma. Tror hon hade en dotter.. det kommer en hel del människor på besök, gamla kändisar och livliga människor med hög integritet som beskyddar Angelina. Hon och jag hamnar i en smal gränd, eller slutet av en trappa, konfronterande en orm (som verkar vara en del av mig, eller jag) och hon måste döda, med sitt gift (och hon är också ett djur nu) för att komma undan detta, och till min rädsla vinner hon. Senare när jag som är bakrunden stött på hennes vänner, i den ruffiga lägenheten, använder jag det gift hon inte tål och applicerar på henne när hon sover men jag gör det i vansinne utan att inse att hon kommer dö, vilket hon gör som katastrof. Jag blir upplyst om att "djuret dödar djuret", alltså, att existensens dödsprocesser inte är något annat, i perfektion, och att vi är friare väsen när vi likt jag i drömmen lärt oss detta genuint. I desperation använder jag en säck med strösocker jag bokstaverar en hjälp till gud på köksgolvet, enorm ånger, och snart är vår livscykel återfödd.

Jag tror verkligen på gud, även om det inte behöver vara en gud.
Jag är inte lika naiv som förut, jag laborerar lite med andra bilder.. jag vet att jag inte är lämnad, för av vem skulle jag vara det, jag är ganska säker på att ett liv som det jag lever nu är en själsubstans av exempelvis bortträngda känslor, och slutgiltiga processer min livsform inte tagit ansvar för men som behövs manifesteras genuint, att allting existerar mycket mer parallellelt och "själviskt" än vi tror..

Har haft väldigt mycket "substans" i mina drömmar senaste tiden.

Sen en vecka tillbaka, jag har inte mått så här bra på över 5 år, mer.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 09 apr 2010 16:25

--

SheepDolphin

Inläggav SheepDolphin » 09 apr 2010 22:54

Jag brukar alltid drömma om det som är aktuellt i mitt liv just nu..

Morningstar

Inläggav Morningstar » 11 apr 2010 18:18

---

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 apr 2010 19:17

---

Morningstar

Inläggav Morningstar » 13 apr 2010 13:35

---

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 14 apr 2010 00:43

.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 14 apr 2010 09:02

Det var nåt jag skulle ha gjort, men det var krångligt. Vaknade med obehagskänslor. Hade ätit ett par mackor vid midnatt, får skylla mig själv.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Advocate

Inläggav Advocate » 14 apr 2010 21:56

Att vakna med obehagskänslor är för jävligt, speciellt när de följer med en på något sätt halva förmiddagen.

Jag drömde här om dan att en massa ungar höll på med fyrverkerier i vår trädgård. De kom närmare och närmare huset, och snart började det komma fyrverkerier in i farstun. Jag blev chockad men sen tänkte jag att "det är ju materiella ting de förstör, det är inte så farligt". Men sedan såg jag ett fint gammalt porslin gå sönder, något slags arvegods från min excentriske morfars bror som var konstnär, och sprang fram och började treva i skärvorna. Jag var helt ifrån mig, och mamma kom dit också. Sedan märkte jag dock att det inte var ett så fint porslin som jag trodde, men jag fortsatte att våndas på något skenheligt vis.

Känner att jag måste fundera på den där drömmen.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 apr 2010 22:26

sailaways skrev:Anna Sara skrev Jul 2009

Drömde en dröm om dig inatt.. ganska konstig. Orkar inte skriva ner hela, men jag skriver stödord så kan jag utveckla sen så jag inte glömmer..

På ett psyke. Ett råddjur i trä du tog, satte det i ett fönster och skrev "Its mine".. jag rev ner det..

Vi kom till ett enormt skelett, ute i natten. Kanske 30-40 meter långt. Vi satte oss vid dess ryggrad, något med "emotionalkroppen" ömsesidigt.

Hmm. Äcklades över vad jag egentligen varit tänd på i min (sjuka) expojkvän sista gången vi hade sex. Han tog mig på golvet och sa med psykopatiskt leende tonläge "-mitt lilla rådjur, mitt vackra rådjur som jag hämtat hem och ska spätta"..

En kompis skickade den här bilden till mig på facebook för några dagar sen:

Konstig? Vacker?

Godnatt.

Usch.
Bild

Var i och för sig en hund, eller?

Tittade precis på en film, stoppade för 10 minuter sen i en scen där en bil störtade och en kvinna dog.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 apr 2010 22:41

27 mars 10:

Har haft drömmar de senaste nätterna om min praktiska omgivning och har tvingats kolla upp om det var verkligt, och inser först då att drömde detta, utan att innan inse att jag var paranoid.. Men min nya livsstil är djupare centraliserad, konfrontationen med bedömningarna går in i en kollektiv komplexitet, som makten.

28 mars 10:

Drömde en helt annan dröm inatt om att jag färdades i rymden till solen och massa stjärnors färger, genom en hinna, där en moder sa till mig att "ta ner himlen på jorden".. sen drömde jag hur en cobraorm dödade sitt offer med sin långa tungas gift genom förnedring där en svart invalid man (lurad "programledare") transformerades i extas till en grön groda..

1 april 10:

Alltså.. saken är jag inatt "drömde" om rymden igen, dock kändes det typ 50% autentiskt, som om jag var ute i rymden. Färdades mot jorden och svängde av.. och upplevde då att jag tillhörde något annat, färdades mot en fraktalliknande klunga med vita och lila bubblor och kände att det var där jag "kom ifrån". Insåg att jag drömde och ville ur detta av rädsla, vaknade med ett ryck ropande "-mamma" och kände en energi runt huvudet.

Återgå till "Tankar och känslor"