Presentation

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Christian
Kontakt:

Inläggav Christian » 29 sep 2003 17:49

Hej! Härligt med ett forum för stora frågeställningar. Jag har sett flera andra forum som börjat bra men som urartat :roll: så jag hoppas detta forum bryter trenden och blir ett utrymme för tankespröt med kvalité... :wink:

Min väg till självförverkligande är genom musiken och filosofin. Dessa två uttryck är som hörnstenar i min personlighet. Kreativitet, för mig, är att ge. Som kärlek. Det känns bra, på ett fundamentalt plan. Jag älskar musik som öppnar sinnet. Psykedelisk musik? Man kan ofta se mig dansandes eller spelandes på trancefester i Sverige. Jag har inte så mycket att tillägga just nu, så jag citerar en vän...
...han går alltid barfota på festerna, så hans fötter är alldeles smutsiga och så där somriga - han är en sån som verkligen tagit idas sommarvisa på allvar.

Cristian
Kontakt:

Inläggav Cristian » 09 okt 2003 06:21

hej Christian och alla andra. Nu är jag också här. Jag skiver inte så mycket denna gången då fingrarna krampar sig när jag ska beskriva mig själv. Idag känns det komplext, imorgon eller sen är det kanske annorlunda. Jag mår bra när jag har hoppat ett steg uppåt/inåt. Svejs.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 10 okt 2003 18:02

Fina bilder på din sida Cristian. Välkommen hit.

Johan

MrTambourineMan

Inläggav MrTambourineMan » 29 okt 2003 21:59

Tänkte lägga in en presentation också. Funderade ett tag på att skapa en egen tråd men kom fram till att det skulle verka allt för egocentrerat :). Jag är en 18-årig kille som läser naturvetenskapliga programmet med extra franska. Är kanske inte så värst filosofiskt bevandrad, men tyckte forumet såg så ensamt ut att jag bestämde mig för att bli medlem. Ett väldigt fint initiativ av Johan tycker jag.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 30 okt 2003 16:52

MrTambourineMan skrev:Tänkte lägga in en presentation också. Funderade ett tag på att skapa en egen tråd men kom fram till att det skulle verka allt för egocentrerat :). Jag är en 18-årig kille som läser naturvetenskapliga programmet med extra franska. Är kanske inte så värst filosofiskt bevandrad, men tyckte forumet såg så ensamt ut att jag bestämde mig för att bli medlem. Ett väldigt fint initiativ av Johan tycker jag.

Tror jag stött på dig tidigare i andra sammanhang MrTambourineMan... Välkommen hit. Du har redan skrivit flera substansfyllda inlägg, så jag tycker i alla fall att du verkar "bevandrad". Själv vill jag mer än jag kan. Så mycket har jag i alla fall lyckats klura ut i livet att inget är så självklart som det först verkade.

Johan

latarmig
Kontakt:

Inläggav latarmig » 09 aug 2005 15:12

Ett aktivt svenskt filosofiforum är svårt att motstå. Massor att läsa och fundera över. En timmes gluttande i olika trådar gjorde att jag fastnade och registrerade mig.

Jakob

Inläggav Jakob » 10 aug 2005 19:34

Bild

Hej!

Bilden är gammal nu är jag ännu snyggare och ännu mer av en hjälte.

Jag är kung och jag är bäst.

Lars

Inläggav Lars » 09 dec 2005 11:44

Hej och hallå!

Jag tänkte att det började bli dags att introducera sig. Har ändå hängt här ett tag nu. Tror att jag började spana in sidan för sisådär ett år sedan, men det är bara på senare tid jag har börjat skriva lite här och där. Jag heter i alla fall Frans och är 19 år. Ska, om jag kommer in, börja studera praktisk filosofi på stockholms universitet nu till vårterminen 2006.

Har alltid varit intresserad av filosofi omedvetet till och från, och jag gillar verkligen det här forumet. Har väl en hel del känslomässiga projiceringar anknytna till sidan.

Vid sidan av filosofiintresset, spelar jag en del musik. Lyssnar en hel del också. Sen spelar jag innebandy och på helgerna ägnar jag mig åt att ta del av den destruktiva ungdomskulturen.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 22 aug 2010 20:53

Hej jag är en 49 årig liten liten gube i en liten liten inbyggd stugga.

Egentligen var jag nyfiken över vad jag skrev för saker i början av min tid här,
men sökfunktionen medger tyvärr inte en sån sökning,
så då försökte jag leta reda på den äldste tråden av de alla -
här är den :)    t=2 vilket är den andre tråden...

Nur grubblar jag över:  vart tog den allra första tråden  t=1 vägen,
och vad handlade den om???

Någon som minns?

Tack på förhand.
Det här kanske är viktig!

Återgå till "Mötesplatsen"