jag ser gud i ögonen och brister i gråt...

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
seekeroftruth

jag ser gud i ögonen och brister av gråt...

Inläggav seekeroftruth » 01 jun 2010 10:11

inte trodde jag att du fanns där hela tiden... i mitt mörker leta jag efter dig... o så jag skäms för mig... men du älskar mig... du är fader... och jag älskar dig!

Användarvisningsbild
hermit philosopher
Kontakt:

Re: jag ser gud i ögonen och brister av gråt...

Inläggav hermit philosopher » 03 jun 2010 13:12

seekeroftruth skrev:inte trodde jag att du fanns där hela tiden... i mitt mörker leta jag efter dig... o så jag skäms för mig... men du älskar mig... du är fader... och jag älskar dig!

Okej...  8)
Tänker du elaborera strax
eller är det jag som missar något här?
Haha... tror ej jag förstår mig på dig seekeroftruth , men jag skulle nog vilja det!

Hermit

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 03 jun 2010 17:24

HAHAHHAA :-)

det kan inte förstås bara upplevas...

gud kan bara förstås med hjärtat... faktiskt. så allt det jag skrev var ur hjärtat... så det är omöjligt att försöka sig på en mental tolkning för då låter jag som någon galning isåfall.

men jag kan ge ett försök... jag fick en smak av gud (ingen fysisk person alltså)... såg gud i ögonen... och när jag såg gud och hur pass barmhärtig gud är så blev jag tårögd... jag letade efter gud i mörkret (alltså universum) men kom fram till att gud var motsatsen till mörkret. jag skämdes för mig själv eftersom jag inte kunde komma på detta tidigare. men gud älskade mig ändå. ty du är fader. så jag älskade gud också.

http://www.youtube.com/watch?v=pSWzFz-tGrM

det är ungefär som gandhi säger här... antar jag

Användarvisningsbild
hermit philosopher
Kontakt:

Inläggav hermit philosopher » 03 jun 2010 19:06

I så fall, min vän, vill jag endast gratulera! Din beskrivning är vacker och jag tror på din upplevelse.

Även om känslan är obeskrivlig och i allmänhetens skarpa kontrast, ibland svårbehållen, vårda -också i kommande stunder av tvivel- minnet av ditt möte, så att du kan erfara fler och fortsätta att berikas.

På återseende!
Hermit

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 03 jun 2010 19:10

Jag tror inte alls att gud är motsatsen till mörker. Det här mörker ljus associationerna är ren vidskepelse. Men för all del, vad hade gud för färg på ögonen i din upplevelse?

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 03 jun 2010 21:22

skogsälvan

alltså det är ingen beskrivning... jag sa att det är något jag kände med hjärtat.... inga ögon på riktig alltså... texten måste förstås med hjärtat... men visst är det så att även mörkret är en del av gud...

den ena sidan är självisk... den andra är osjälvisk... det är som ett mynt... ena sidan huvud andra något annat... ifall man vänder sig bara mot den osjälviska sidan så kan man uppleva gud såsom jag beskrev.

men det var nog bara en dum grej... skall inte skriva mer.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 03 jun 2010 23:53

Gud älskar mig trots att jag är hans värsta barn, ingen bön, ingen sorg, ingen samvetsfullhet. Rå, kall, beräknande tillber jag honom i mitt fördömande, och jag når kärlek!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

jag ser Gud iögonen och brister i gråt...

Inläggav Harald Davidsson » 06 jun 2010 09:23

men visst är det så att även mörkret är en del av gud, SKRIVER SEEKER..

till Seeker..

i Bibeln symboliserar MöRKER   det onda.

Användarvisningsbild
alladin

Inläggav alladin » 07 jun 2010 03:34

till harald...

jag försöker mig på en monotheistisk tro... eller monistic... det hela är inte så viktigt egentligen... det viktiga är att jag vet att universum är mörker... detta insåg jag tidigare... men det jag inte visste var att det fanns ljus... hur stort är ljuset i förhållande till mörkret? det kan jag bara spekulera i... men personligen tror jag det rör sig om ett 10 - 1 förhållande... för varje mörker finns det tio ljus... i kemin är det så... det leder till neutralisering... ifall jag minns rätt

/gudsfrid

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

jag ser Gud iögonen och brister i gråt...

Inläggav Harald Davidsson » 08 jun 2010 11:40

till alladin..

i Sverige är det väl bara i dina ögon som det finns ljus, algots ögon är nästan som kol,

Sigrid.K

Re: jag ser gud i ögonen och brister av gråt...

Inläggav Sigrid.K » 03 okt 2010 13:22

seekeroftruth skrev:inte trodde jag att du fanns där hela tiden... i mitt mörker leta jag efter dig... o så jag skäms för mig... men du älskar mig... du är fader... och jag älskar dig!

Jag har samma upplevelse av gud som du.

matahari

Inläggav matahari » 02 nov 2010 03:37

Har alldrig sett gud  och om jag gör det ska jag anklaga denne med orden:
Din jävel!

Återgå till "Religion och andlighet"