Vem är den bästa - ledarnas Ledare?

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher

Vem är den bästa - ledarnas Ledare?

Inläggav Cosmic philosopher » 12 jun 2010 13:16

Vilken "självhjälspguru" tycker ni är bäst - förutom Jesus eller Martinus?  Det finns ju många att välja mellan - t ex Tony Robbins,Steve Pavlina, Doctor Phil, Wayne Dyer, Louise Hay,etc,..vem tycker ni är bäst?  Vilken är psykologernas Psykolog eler ledarnas Ledare?

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 13 jun 2010 20:52

Jag.

Jag är den enda allenarådande.

Inget kom före mig, och inget kommer efter mig.

Endast du väljer.

Spring inte iväg, jag ska hjälpa dig, jag är din vän.
Följ mina råd annars går det nog illa.

Ris eller ros, valet är ditt.

---

Det finns alternativer till en unik ledargestalt att se upp till, beundra,
försöka följa eller likna. Exempelvis så tuttade ihop denne sin föreställning
inte i vakuumet eller från gud, utan tillhör(de) en kulturgrupp eller flera,
och ett flertal personliga nätverk, där de flesta individerna som bidrog inte ens finns nämnda
i dokumentationen, men ända genomsyrar deras tankarss skuggor ikonens verk.

De mest kända hade kanske ett bra PR-team bakom sig,
som krossade konkurenterna,
de minst kända -  liksom dövstumma analfabeter?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

vem är den bästa, -ledarnas ledare?

Inläggav Harald Davidsson » 14 jun 2010 14:49

Sanningen är ledarnas ledare

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 14 jun 2010 21:49

Beror på var man är och vad man vill uppnå/åstadkomma... idrott, andlighet, terapi, sex, karriär/mål osv.

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher

Inläggav Cosmic philosopher » 14 jun 2010 21:56

Fication skrev:Beror på var man är och vad man vill uppnå/åstadkomma... idrott, andlighet, terapi, sex, karriär/mål osv.

Fication, vilken är din ledares ledare utifrån det du vill uppnå/åstadkomma?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 14 jun 2010 22:21

Margaret Thatcher är den bästa ledaren om man vill lära sig hur man driver ett land rakt in i bankrutten.
Efter att ha sålt ut nära på all statlig verksamhet, fick England ett kort uppsving som därefter förbyttes i det värsta tänkbara katastrofscenariot ett europeiskt land kan tänka sig. Visst, de rika blev rikare och färre, men de fattiga blev fattigare och fler. Margaret är skräckexemplet på hur politiska ledare för sitt folk bakom ljuset, närmast henne vad gäller Sverige är moderaternas Reinfeldt och eftersom vi ligger lite politiskt efter har vi några svåra decennier framför oss, måtte de inte vinna igen, för då går vårt land i konkurs.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 14 jun 2010 22:51

Cosmic philosopher skrev:
Fication skrev:Beror på var man är och vad man vill uppnå/åstadkomma... idrott, andlighet, terapi, sex, karriär/mål osv.

Fication, vilken är din ledares ledare utifrån det du vill uppnå/åstadkomma?

Just nu jobbar jag mest själv, jag har vad jag behöver för ett tag framöver. Tidigare har jag bollat (och blivit bollad med) med olika människor i närheten. Istället för att se det som olika människor med olika och varierande skicklighet ser jag det hellre som olika domäner man försöker behärska.

När det gäller sex tycker jag David Deida är ganska cool: http://www.youtube.com/watch?v=BHhbuQMkHb0

En klassiker är Tim Gallway.

Genpo Roshi gör fräcka grejer med blandning av zen och jungiansk psykologi.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 15 jun 2010 09:53

Ett minimum för varje ledare är att han inte ska diskriminera andra människor, som du gör Cosmic. Ph.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 15 jun 2010 11:40

Petrarca, mannen som utgjorde starten på renässansen. Hans text här http://www.fordham.edu/halsall/source/p ... ntoux.html är fenomenal tycker jag. Vad svarar du själv på din egen fråga, Cosmic philosopher?

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher

Inläggav Cosmic philosopher » 15 jun 2010 21:33

Skogsälvan skrev:Petrarca, mannen som utgjorde starten på renässansen. Hans text här http://www.fordham.edu/halsall/source/p ... ntoux.html är fenomenal tycker jag. Vad svarar du själv på din egen fråga, Cosmic philosopher?

Förutom Martinus: http://tredjetestamentet.se/web/Forfatt ... entet.html   http://www.youtube.com/watch?v=aOua6OBL ... 1&index=52
(här Peter Wahlbeck som sjunger om att "Martinus är bäst")eller Jesus, så tycker jag Steve Pavlina är en frisk fläkt: http://www.stevepavlina.com/articles/co ... iously.htm  

Det finns givetvis flera : t ex Nick Vujcic :
http://blogg.maklarjouren.nu/nick-vujic ... ldrig-upp/

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 15 jun 2010 21:47

Ok. Ja, visst finns det många. Har läst lite Martinus pga Algotezza och cogito och lite Wilber pga Fication och jimmy. Solen har många strålar.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 15 jun 2010 22:00

---

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 15 jun 2010 22:10

Japp... och så får vi bara vänta på halshuggningen av Harald.

Användarvisningsbild
Loke

Inläggav Loke » 16 jun 2010 08:57

Haralddavidsson har inte varit på tal. Han har jag ingen anledning att tro är något annat än en egen person med bara ett användarkonto. Det är 'seekeroftruth' som vi tror har reggat fyra konton på kort tid, bland dem ett med namnet 'haraldarvidsson' (ej haralddavidsson).

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 16 jun 2010 10:42

Japp... och så får vi bara vänta på halshuggningen av Harald...skriver Skogsälvan,

haraldsvarar
Jag har mer än 20 millioner Brahmins här i Indien som inte bara tror på mig, men vet att jag alltid pratar sanning, Brahmins har sagt flera gånger att folket på FF är galna av avundsjuka på dig, harald, de hatar dig så att de skakar i knävecken.. Men det är en objektiv process att jag skriver på FF, för att introjicera den befintliga ondskan, och i den processen är mitt subjekt ödmjuk för att genomgå
den slutgiltiga processen av att kontrollera ondskan trots det personliga lidandet jag måste utstå.

Sailaways upplever Dalai Lama positivt. Det är okej. Men Martinus är en riktig humbug

Återgå till "Psykologi"