Kadmos - inifrån!

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

Kadmos - inifrån!

Inläggav * KYREUS * » 27 maj 2005 15:52

Jag är gammal. Har alltid undrat hur det kan, skall och bör - EH!! - märkas, främst utåt. Någon som vet??
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM

/*Dies hodiernus amicus tuus
      - dies hesternus conscientia tua *

=  Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.

(c)  KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 27 maj 2005 17:28

En sak har jag märkt och det är att jag inte förvandlas och blir gammal som mina föräldrar eller deras föräldrar. Vad som mest utmärker mitt åldrande är att jag blir säkrare på saker som jag ägnat mycket tid åt. Desto äldre man blir desto mer sådant har man samlat på sig. Samtidigt så pinkar man in vanerevir, och strular inte omkring och undersöker en massa saker. Det sistnämnda tror jag är hämmande. Jag känner mig inte gammal jämt (är bara 32); då jag ibland provar nya vingar, och då blir jag barnslig igen. En vilsam blick tror jag är ett bra kännetecken på att man i en viss situation har åldrats bra. I många situationer kan jag umgås med betydligt äldre människor än mig och det uppstår inte alls någon åldersseparation. I andra situationer är jag yngre respektive äldre. Det har just inte med de faktiska åren som passerat att göra. Jag märker väldigt snabbt om jag är yngre eller äldre - innehållsmässigt - när jag träffar människor. Det är intuitiva signaler - kroppsspråk - något djuriskt - flockbeteende. Man kan sedan stiga och sjunka i rang. Mellan män så handlar det mycket om ledarskap. Det är ganska tydligt när en grupp träffas och ska utföra någon uppgift. Jag vet med mig min potentiella dominans och tar ofta ett steg tillbaka för att slippa fäktas med ungtupparna. Jag erkänner gärna en god ledare, och tar själv också ledarskap när jag upplever att det är av vikt att jag gör det - när det blir allvar.

Johan

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

Varmt Tack!

Inläggav * KYREUS * » 27 maj 2005 20:09

Så fint Bäste Johan! Du vill - och vågar - se den Verkliga Verkligheten.

* Nestor * KADMOS
Tro inte; sök!

Lisen

Om Kadmos

Inläggav Lisen » 13 jul 2005 21:34

Hej Kadmos!

Bara en liten upptäckt som inte har något som helst med något av alla trådar här på ff att göra (och därför kastar jag in den här eftersom det här är "Mötesplatsen" och en tråd du har startat):
Är bilden (som jag gissar föreställer dig) spegelvänd?
Eller är du vänsterhänt?
Eller brukar du bara ha klockan på "fel" arm för att du tycker om det?

Inte för att det spelar någon som helst roll egentligen, men plötsligt (när jag läste på något helt annat ämne) upptäckte jag att klockan (om det nu är en klocka - det kanske är ett armband och då är jag ju helt ute och cyklar :? ) sitter på höger arm. Inte så vanlig syn, och då måste jag ju förstås påpeka vilken otroligt observant människa jag är som reflekterade över detta :roll:
Fast nu är du på semester (om jag inte minns fel så skrev du det i en annan tråd häromdagen) så du lär väl inte svara på ett tag, men jag är tålmodig...

/Lisen

Användarvisningsbild
* KYREUS *

- till Lisen!

Inläggav * KYREUS * » 14 jul 2005 12:19

Eftersom familjen är och badar och jag inte känner för det idag, smet jag in en kort stund på ortens internet-cafe, och råkade se din kuliga fundering. Hinner besvara den men inte mycket annat.
Jo, bilden är rättvänd. Jag har alltid klockan på höger hand och "gay-länkarna" på vänster hand. Är högerhänt. Är öppet bi-sexuell men lever med en kvinna och är lycklig med henne. Förr jagade jag bara unga män som dom gamla grekerna, men det gav mig ingenting. Mer än förstås en massa vänner i gay-världen och en del "homo-vanor" sen förr. Bla detta av gay-armband på vänster hand + en snygg tatoo. Psst! Detta var "familje-hemlisar", så berätta inget för någon. Ifall du ser andra läsa det här, håll för bildskärmen :wink: */o-utgrundlige -hehe!! - *KADMOZ
Tro inte; sök!

Återgå till "Mötesplatsen"