Besökarantal går upp.

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Besökarantal går upp.

Inläggav Johan Ågren » 27 jan 2004 16:32

Så här är trenden sedan formet öppnades:

Bild

Och om det inte syns en bild med ett diagram ovan så får jag fixa det...

Vi får hoppas kurvan fortsätter i sin bana.

Skriver man in "filosofiforum" i en sökmotor - vilken som helst - så dyker det här forumet upp #1. Söker man på "filosofi" i Altavista så ligger vi #3. Forumet är listat under "filosofi" i "Open directory project".

Prestigefyllda länkar till forumet från olika instutitioner kan nämnas Filosofienheten på KTH, Filosofiska instutitionen vid Göteborgs universitet, och flera stadsbiblioteks länksamlingar över filosofi. De flesta av de länkar som leder till forumet är ämnesinriktade och av bra kvalitet vilket har medfört att vi har - vad jag tycker - fått en bra start och nivå på forumet. Visst önskar jag att det var lite mer aktivitet, men det tror jag kommer med tiden. Både akademiker och gymnasieelever har gjort inlägg på forumet, och det tycker jag är bra och skulle inte vilja ha det annorlunda. För mycket av det ena eller andra tror jag skulle skämma anrättningen. Keep up the good work.

Johan

MrTambourineMan
Inlägg: 545
Blev medlem: 29 okt 2003 21:02
Ort: Göteborg

Inläggav MrTambourineMan » 02 feb 2004 22:07

Peppar peppar ta i trä.

Verkar som om besökarantalet har gått ner nu igen :(. Till råga på allt precis efter det att du meddelade den glada nyheten om den uppåtgående trenden.

Användarvisningsbild
archaxe
Inlägg: 1353
Blev medlem: 15 nov 2003 01:35

Inläggav archaxe » 08 feb 2004 21:15

Å andra sidan är vi ju i början av februari, och jag kan tänka mig (?) att diagrammet visar besökare/månad?

MrTambourineMan
Inlägg: 545
Blev medlem: 29 okt 2003 21:02
Ort: Göteborg

Inläggav MrTambourineMan » 08 feb 2004 21:21

Det har du rätt i. När jag tänker efter nu så är det bara en rak trendlinje mellan månadsskiftena utifrån månadsdata sammanställd i slutet av varje månad. Trenden under januari månad har dock inte varit alltför lovande.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 09 feb 2004 01:16

Trenden under Jan var bra som diagrammet visar. Februari har varit långsammare hitils. Diagrammet är förvirrande. Se det som staplar i stället. Här är dag för dag som visar hur aktiviteten stegrades under Jan månad för att nu vara lugnare. Tror det hade mycket med den livliga SM tråden att göra. Det behövs heta ämnen. Tilläggas bör också att det endast är mätt trafik via indexsidan. De som går direkt till forumet eller besöker andra sidor registreras ej, och det är nog många som klickar via länkar i de email som berättar om nya inlägg. Nåja, får väl klä av mig naken och springa ut i någon direktsänd TVsändning och vifta med forumets adress.

Bild

Johan

Fann
Inlägg: 482
Blev medlem: 28 nov 2003 14:34

Inläggav Fann » 09 feb 2004 11:15

Bara en småtråkig statistik-reflektion... Om jag förstår staplarna rätt är det ingen jättestor variation på antalet besök, de ligger runt 50 per dag så där. När det är så få blir det ju stor skillnad rent visuellt om det är fyra-fem fler besökare nån dag... Sedan tycks det vid en hastig blick på siffrorna över antal visningar på olika inlägg förhålla sig på det viset att de står i direkt proportion till antalet inlägg. Cirka 10 gånger fler visningar än antal svar verkar vara genomgående. Min slutsats är att det är ungefär 10 personer som följer varje tråd och om dessa tittar på varje nytt inlägg i en viss tråd blir det ganska fort väldigt många visningar om det är många svar. Man kan lura sig av statistik och tro att massor med visningar betyder att massor med nya människor tar del av något. Så behöver det ju inte vara. Den springande punkten är snarare antal svar. Sen är det väl så att ju större svarsfrekvens desto större aktivitet. Ju mer det händer desto mer händer det... Jag menar jag tror inte du behöver klä av dig naken i denna vinterkyla. Vill du ha höga tittarsiffror gäller det väl snarare att skriva på ett sånt sätt att många svarar...

etna
Inlägg: 29
Blev medlem: 18 jan 2004 16:13

Inläggav etna » 09 feb 2004 11:41

Fann skrev: Vill du ha höga tittarsiffror gäller det väl snarare att skriva på ett sånt sätt att många svarar...


Det här är receptet för att få många besökare, och besökare som inte bara tittar utan också skriver, det tror jag absolut.

mvh etna

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

Inläggav Angelina » 09 feb 2004 15:12

Det började gå uppåt när jag gick med....åh, nej, det var så lite så, inte behöver ni tacka....:oops:...skojar bara, kul att mer folk kommer hit.
:D

MrTambourineMan
Inlägg: 545
Blev medlem: 29 okt 2003 21:02
Ort: Göteborg

Inläggav MrTambourineMan » 13 mar 2004 15:58

Det är härlig fart och fläkt på forumet i dessa dagar.


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 24 och 0 gäster