Julian Assange, skyldig eller konspiration?
Moderator: Moderatorgruppen
Julian Assange, skyldig eller konspiration?
Vad tror du? Jag tror ingenting just nu.
Vänstern som har tagit Julians parti anser konspiration, de som anmält honom anser nått annat.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sven-e ... -1.1157403
http://www.dn.se/nyheter/sverige/borgst ... -1.1159480
http://www.dn.se/nyheter/sverige/julian ... -1.1157154
http://www.dn.se/nyheter/sverige/silber ... -1.1159531
(nu kan KalleAnka komma och börja rabiat gnällhaverera om han vill,
låt er inte skrämmas över hans dagis bjäbb gnäll utan ha en åsikt.)
Vänstern som har tagit Julians parti anser konspiration, de som anmält honom anser nått annat.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sven-e ... -1.1157403
http://www.dn.se/nyheter/sverige/borgst ... -1.1159480
http://www.dn.se/nyheter/sverige/julian ... -1.1157154
http://www.dn.se/nyheter/sverige/silber ... -1.1159531
(nu kan KalleAnka komma och börja rabiat gnällhaverera om han vill,
låt er inte skrämmas över hans dagis bjäbb gnäll utan ha en åsikt.)
Jag är ganska säker (99%+) på att det inte är frågan om någon konspiration. Jag känner en av de anmälande tjejerna, och kan omöjligt tänka mig att hon sålt sig till någon organisation som vill smutskasta Assange. Inte alls den typen av person. Men vad som egentligen har hänt vet jag inte, och jag har inte heller brytt mig om att fråga (enda jag fått höra är att hon upplever situationen jobbig, vilket är förståeligt..). Vad som står klart är väl att Assange har haft sex med båda tjejerna, i båda fallen frivilligt sex till att börja med, och att tjejerna på något sätt upplevt sig kränkta av honom. Sen är väl frågan hur illa det är vad som har skett. Personligen tror jag inte att det bara handlar om några små missförstånd eller petitesser, som andra vill antyda... (Verkar vara en populär åsikt att han blivit åtalad för något obetydligt övertramp pga överdriven feminism hos tjejerna i fråga)
Har man sagt a får man ta b, eller?
Tycker att oavsett vilket så är det bra att omvärlden får nys om den smått allvarligt sjuka anmälningshysterin vad gäller sexrelaterade händelser i Sverige. Jag ser det som att de infört en ångerrättsvecka på samlag, är du missnöjd och kvinna, anmäl! Var du full och vaknar dagen efter och ångrar nattens eskapism, anmäl! Är killen som flörtar inte din typ, anmäl för sexuella trakasserier! Kom den fule killen åt dig i kön, ergo sexuellt utnyttjande, anmäl!
Skall du skilja dig och vill ha ensam vårdnad, anmäl!!!
Herregud, tänk om jag hade gjort en polisanmälan alla gånger min fd. fru ville ha sex med mig och då mer eller mindre under olika hot om otrohet, skilsmässa, bl.a tvingade sig på mig och ibland krävde att jag skulle göra handlingar som jag ansåg motbjudande.... Skärp er, vi är inte mer än människor och får tyvärr lära oss att tåla lite, det är synd om människan, skrev Strindberg, men jag menar att människan är synd.
Tycker att oavsett vilket så är det bra att omvärlden får nys om den smått allvarligt sjuka anmälningshysterin vad gäller sexrelaterade händelser i Sverige. Jag ser det som att de infört en ångerrättsvecka på samlag, är du missnöjd och kvinna, anmäl! Var du full och vaknar dagen efter och ångrar nattens eskapism, anmäl! Är killen som flörtar inte din typ, anmäl för sexuella trakasserier! Kom den fule killen åt dig i kön, ergo sexuellt utnyttjande, anmäl!
Skall du skilja dig och vill ha ensam vårdnad, anmäl!!!
Herregud, tänk om jag hade gjort en polisanmälan alla gånger min fd. fru ville ha sex med mig och då mer eller mindre under olika hot om otrohet, skilsmässa, bl.a tvingade sig på mig och ibland krävde att jag skulle göra handlingar som jag ansåg motbjudande.... Skärp er, vi är inte mer än människor och får tyvärr lära oss att tåla lite, det är synd om människan, skrev Strindberg, men jag menar att människan är synd.
Se sanningen i vitögat, det förekommer en konspiration i det här landet, mot alla män, det har inget med feminism att göra, bara maktutövning i syftet att förslava dumskallesvenskarna än mer, ja de svenska männen är idiotförklarade i snart sagt hela omvärlden, de är de verkliga offren, inte kvinnorna som i stort sett får lov att snärja vilken man de vill så att han kan kastreras i rättsväsendets slaktkvarnar. Hade samma sak skett på Kuba, så hade världen fördömt det som ett despotiskt utslag av en grym barbarisk diktatur och alla sympatierna hade legat på männen.
Den svenska fjollan
Hon går ut på krogen, dricker alkohol, tar droger, har sex på toaletter med främlingar, skyddar sig inte, gör en jäkla massa aborter, försätter sig i situationer där risken för sexuell aktivitet är stor, tackar ja till sex, men kan mitt under ett samlag ångra sig varpå mannen från att ha varit en helt normal kille plötsligt förvandlas till en våldtäksman, ett as i samhällets ögon. Fan vi är ju inte mer än ett apdjur och tacka fan för att killen vill avsluta det han påbörjat, sterilisera kvinnorna redan vid deras första abort och sy igen dem där nere för gott så sållar vi väck rötäggen och slipper denna dystra hittepåstatistik vad gäller övergrepp, fan åklagarna har ju redan ett helvete med att hitta lämpliga brottsrubriceringar, så luddigt är det idag.
Eftersom de flesta är för dumma för att förstå vidden av detta, så räcker det inte med att säga att Sverige har uppfunnit fler sexbrott än något annat civiliserat land i världshistorien. Det räcker inte med att dra liknelsen att hade Italien infört samma lagar, så hade de gått man ur huse och gjort revolution, Fransmännen hade dragit ut giljotinerna ur museérna och låtit sina politiker gå en sista parad i rad mot döden, Tyskarna hade tamig fan krävt Hitler tillbaka, Ryssarna hade krävt mer vodka, Engelsmännen hade helt gått ur garderoberna, svennarna står fortfarande som frågetecken, vadå?
Det finns bara en förklaring, den är; Dum, dummare, dummast, svensk.
Hos polisen
-Hej, är det ni igen, och vad kan jag hjälpa er med denna gång?
-Jo, vi vill göra en anmälan.
-Angående...
-Jo, det är så att jAg träffade en mAn, Assange, han fick bo hemma hos mIg.
När vi fÖrst... pratade så kom vi överens om att jag skulle få följa med honom ut i vÄrlden,
och då fick han bo hos mIg och så, men sedan så hörde jAg att han sagt samma sak till Anna,
då förstod jAg att han bara utnyttjade mIg. Sedan så var det ju typ asså, ju inte seXet bra,
så efter första gången så hade jAg ingen större lust vA, att ha sex med honOm mer och så.:roll:
-Så ni vill göra en våldtäktsanmälan?
-Ja det vill jag, min väninna också, asså Anna och jAg har bestämt oss för att anmäla
honom.
-Har han slagit eller hotat nån av er?
-Nej.
-Ehum, ett ögonblick så ska bara kolla en sak.
Polisen ringer den jourhavande våldtäksinkvisatorn...
-Jo, jag har två unga damer här, ja du vet bollibompagenerationen,
de påstår att de vill anmäla Assange! för våldtäkt, nå vad säger du?
- Två tjejer, ja men då är det ju klart, då kör jag båda målen i ett så får deras historier
komplettera varandra så¨att samstämmigheten blir 100%, ehh, skall bara slå i kalkylatorns
våldtäktsmatris, plott plott plott, -Ja, fällande dom, ord står mot ord, 2 mot en, vinst
åklagaren, sannolikhet 99,9%, Vi kör på det, sa du Assange som i Wikileaks?
-Japp! :)
-Bra, tack då, ehh, ringer du eller jag media denna gång?
Den svenska fjollan
Hon går ut på krogen, dricker alkohol, tar droger, har sex på toaletter med främlingar, skyddar sig inte, gör en jäkla massa aborter, försätter sig i situationer där risken för sexuell aktivitet är stor, tackar ja till sex, men kan mitt under ett samlag ångra sig varpå mannen från att ha varit en helt normal kille plötsligt förvandlas till en våldtäksman, ett as i samhällets ögon. Fan vi är ju inte mer än ett apdjur och tacka fan för att killen vill avsluta det han påbörjat, sterilisera kvinnorna redan vid deras första abort och sy igen dem där nere för gott så sållar vi väck rötäggen och slipper denna dystra hittepåstatistik vad gäller övergrepp, fan åklagarna har ju redan ett helvete med att hitta lämpliga brottsrubriceringar, så luddigt är det idag.
Eftersom de flesta är för dumma för att förstå vidden av detta, så räcker det inte med att säga att Sverige har uppfunnit fler sexbrott än något annat civiliserat land i världshistorien. Det räcker inte med att dra liknelsen att hade Italien infört samma lagar, så hade de gått man ur huse och gjort revolution, Fransmännen hade dragit ut giljotinerna ur museérna och låtit sina politiker gå en sista parad i rad mot döden, Tyskarna hade tamig fan krävt Hitler tillbaka, Ryssarna hade krävt mer vodka, Engelsmännen hade helt gått ur garderoberna, svennarna står fortfarande som frågetecken, vadå?
Hos polisen
-Hej, är det ni igen, och vad kan jag hjälpa er med denna gång?
-Jo, vi vill göra en anmälan.
-Angående...
När vi fÖrst... pratade så kom vi överens om att jag skulle få följa med honom ut i vÄrlden,
och då fick han bo hos mIg och så, men sedan så hörde jAg att han sagt samma sak till Anna,
då förstod jAg att han bara utnyttjade mIg. Sedan så var det ju typ asså, ju inte seXet bra,
så efter första gången så hade jAg ingen större lust vA, att ha sex med honOm mer och så.:roll:
-Så ni vill göra en våldtäktsanmälan?
-Ja det vill jag, min väninna också, asså Anna och jAg har bestämt oss för att anmäla
honom.
-Har han slagit eller hotat nån av er?
-Nej.
-Ehum, ett ögonblick så ska bara kolla en sak.
de påstår att de vill anmäla Assange! för våldtäkt, nå vad säger du?
- Två tjejer, ja men då är det ju klart, då kör jag båda målen i ett så får deras historier
komplettera varandra så¨att samstämmigheten blir 100%, ehh, skall bara slå i kalkylatorns
våldtäktsmatris, plott plott plott, -Ja, fällande dom, ord står mot ord, 2 mot en, vinst
åklagaren, sannolikhet 99,9%, Vi kör på det, sa du Assange som i Wikileaks?

Jörgen skrev:Kul, rekoj, med en insider som kan berätta mera...
Jag tycker det skulle vara intressant i det här sammanhanget
att veta hur du vet att tjejen du känner är en av tjejerna.
Bland annat har det gått att få det bekräftat att det var hon genom åklagarmyndighetens hemsida, där man får upp anmälan om man söker på hennes namn. Sen har jag pratat med en person som håller nära kontakt med tjejen i fråga efter dessa händelser. Men jag har inte bett om att få höra några detaljer (och är inte heller intresserad av att göra det), så jag vet knappast mer om vad som hänt än information som går att hitta i media.
Som jag förstått handlar det bland annat om en bruten överenskommelse om att använda kondom. Ett tänkbart scenario (spekulationer) skulle till exempel vara att de har skyddat sex först, och att Assange senare satt på tjejen utan kondom efter hon somnat och vägrat avbryta samlag trots protester. Detta ska dock inte ha varit den enda typen av kränkande beteende, enligt en källa som känner tjejen. Ett rykte säger att tjejerna bett Assange att testa sig mot könssjukdomar och först efter att han vägrat detta ska de ha vänt sig till polisen för rådfrågning (som därpå spunnit iväg till att bli en våldtäktsanmälan...). Vad som begåtts kan vara värre eller mildare, jag vet inte.
Zokrates skrev:Se sanningen i vitögat, det förekommer en konspiration i det här landet, mot alla män, det har inget med feminism att göra, bara maktutövning i syftet att förslava dumskallesvenskarna än mer, ja de svenska männen är idiotförklarade i snart sagt hela omvärlden, de är de verkliga offren, inte kvinnorna som i stort sett får lov att snärja vilken man de vill så att han kan kastreras i rättsväsendets slaktkvarnar. Hade samma sak skett på Kuba, så hade världen fördömt det som ett despotiskt utslag av en grym barbarisk diktatur och alla sympatierna hade legat på männen.
Den svenska fjollan
Hos polisen
-Hej, är det ni igen, och vad kan jag hjälpa er med denna gång?![]()
-Jo, vi vill göra en anmälan.![]()
-Angående...![]()
-Så ni vill göra en våldtäktsanmälan?![]()
honom.![]()
-Har han slagit eller hotat nån av er?![]()
-Nej.![]()
-Ehum, ett ögonblick så ska bara kolla en sak.![]()
de påstår att de vill anmäla Assange! för våldtäkt, nå vad säger du?![]()
åklagaren, sannolikhet 99,9%, Vi kör på det, sa du Assange som i Wikileaks?![]()
Visst vore det illa om det gått till precis som du beskriver. Men nu finns det väl inte så mycket som talar för det. Min gissning är att du inte vet mer än jag om vad som egentligen har hänt (dvs inte speciellt mycket).
Jag ska inte påstå att jag känner tjejen väldigt väl, men då jag har umgåtts och pratat med henne har jag inte upplevt henne som extrem eller överkänslig. En ganska vanlig, vettig, social tjej, typ. Det är väl en av anledningarna till varför jag inte tror det handlar om någon obetydlig bagatell.
rekoj skrev:Visst vore det illa om det gått till precis som du beskriver. Men nu finns det väl inte så mycket som talar för det. Min gissning är att du inte vet mer än jag om vad som egentligen har hänt (dvs inte speciellt mycket).
Jag ska inte påstå att jag känner tjejen väldigt väl, men då jag har umgåtts och pratat med henne har jag inte upplevt henne som extrem eller överkänslig. En ganska vanlig, vettig, social tjej, typ. Det är väl en av anledningarna till varför jag inte tror det handlar om någon obetydlig bagatell.
Nej, vare sig du eller jag har facit ännu, men låt oss ta din variant på det du anar och har gett uttryck för.
På polishuset.
In kommer din vän, går fram till receptionen och ber att få råd.
Efter en stund kommer en kommisarie in och de går och sätter sig i ett rum.
Kommisarien
-Nå vad gäller det?
Din smarta kompis
- Jo, om en kille som man har sex med, tar av sig kondomen fast han lovat att ha den på, samt har lovat att göra ett HIV-test, men sedan inte gör det, men ändå har sex med mig, vad är det då?
Kommisarien
- Öhh, en våldtäkt kanske, eller någon form av sexuellt utnyttjande, kanske misshandel, vill du göra en anmälan?
Hur vi än vänder på skiten så är hon, en IDIOT. Jag tror att ju mer vi kommer att få veta, desto mer kommer det jag tror att bekräftas.
Konspiration, i den mening att de styrande är medvetna om vad de gör. De vet vilken effekt propaganda har, och de vet hur den ska utformas (läs tex dn). Men det ligger ju i deras intresse att göra det, eftersom gammelmedias överlevnad hänger på en skör tråd.
De behöver styra publik information (media) för att kunna fortsätta styra. Det är vad allt handlar om.
Att tjejerna skulle 'sålt' sig själva, visst, varför inte? De får säkert en god belöning på ett eller annat hemlighetsfullt sätt. De bryr sig också om sin överlevnad. Rekoj, du verkar säker på att din bekant inte har sålt sig, men du har inte diskuterat sakfrågan med henne? Jag är inte alls övertygad om att du kan vara så säker som du skriver i din första post.
De behöver styra publik information (media) för att kunna fortsätta styra. Det är vad allt handlar om.
Att tjejerna skulle 'sålt' sig själva, visst, varför inte? De får säkert en god belöning på ett eller annat hemlighetsfullt sätt. De bryr sig också om sin överlevnad. Rekoj, du verkar säker på att din bekant inte har sålt sig, men du har inte diskuterat sakfrågan med henne? Jag är inte alls övertygad om att du kan vara så säker som du skriver i din första post.
Icke konspiration, eftersom att vi (du och jag) är vanedjur. Det är en stor del av anledningen till 'jante'. Vi verkar inte vilja ha något annat än vad vi är vana vid, sannolikt för vår egen överlevnads skull. Vi kan tycka det är kul att prata om revolutionen, men när det väl kommer till kritan är det lättare att sitta kvar i sin stol, än att faktiskt våga take a stand - som just kan vara emot vad omgivningen tror, och framför allt tycker. Det sägs att när vi människor samlas i grupper, blir den samlade intelligensen ungefär hälften av den mest intelligenta individen i gruppen.. Dvs ganska primitivt.
Thus, man kan säga att vi konspirerar mot oss själva. Det är vi som väljer våra ledare..
Thus, man kan säga att vi konspirerar mot oss själva. Det är vi som väljer våra ledare..
Vi får väl göra Borgström lycklig (mannen som sket i att försvara kvicken och erkände sig vara en usel advokat) och införa en Lex Assange, som innebär att om en man har sex med en kvinna som begärt att han skall använda kondom, men sedan kör på oskyddat, är att jämställa med en våldtäkt.
Sedan inför vi en ny lag i jämställdhetens namn, kvinnor som sagt att de använder preventivmedel, spiral, p-piller, etc, men ändå mot mannens vilja blir gravida, gör sig skyldiga till grovt bedrägeri med ett minimistraff på 6 år och om det skett upprepade gånger, ett maxstraff på 14 års fängelse...samt minst en miljon i böter för sveda och värk i onödan.
När vi ändå är igång inför vi en till lag, alla som trots våra hårda sexlagar ens har sex i detta skitlandet och som inte separerar, döms för bedrägrägligt sexbeteende, upphovsrättsbrott genom olagligt försök till kopiering av DNA, försök till onödigt utnyttjande av samhällets framtida skatteresurser genom barnalstringsförsök.
Försök till skattesmitning, eftersom skatteintäkterna minskar med minst 350.000 kronor på varje familj som inte lever separata liv för varje decennium som går.
Sedan inför vi en ny lag i jämställdhetens namn, kvinnor som sagt att de använder preventivmedel, spiral, p-piller, etc, men ändå mot mannens vilja blir gravida, gör sig skyldiga till grovt bedrägeri med ett minimistraff på 6 år och om det skett upprepade gånger, ett maxstraff på 14 års fängelse...samt minst en miljon i böter för sveda och värk i onödan.
När vi ändå är igång inför vi en till lag, alla som trots våra hårda sexlagar ens har sex i detta skitlandet och som inte separerar, döms för bedrägrägligt sexbeteende, upphovsrättsbrott genom olagligt försök till kopiering av DNA, försök till onödigt utnyttjande av samhällets framtida skatteresurser genom barnalstringsförsök.
Försök till skattesmitning, eftersom skatteintäkterna minskar med minst 350.000 kronor på varje familj som inte lever separata liv för varje decennium som går.
- Harald Davidsson
Harald Davidsson skrev:det låter lite grand som den sexuella
inkvisitionen
och domarna är alltså
amazonkvinnorna.
Japp det är det och det svenska folket är så jävla väck i skallarna att de ber om mer och hela tiden propsar på hårdare lagar, fler förbud, mer repressalier. De är så jäkla korkade att de frivilligt gräver in sig i en återvändsgränd som inte står det forna Talibanstyret i Afghanistan långt efter i dumhet.
Folket kommer att kräva att mikrochipas, de kommer att begära nya sexpoliser i snygga naziuniformer, de kommer att proppsa på videoövervakning i sovrummen, kontrakt inför sexuella förbindelser liknande dem som finns i Iran, där kunden och den prostituerade gifter sig inför samlaget för att därefter skilja sig, det har i mitt tycke spårat ut helt och ingen är vaken nog att se sambandet mellan häxjakterna på medeltiden, hur konsekvenserna av det än idag går att spåra som fula ränder i vårt kollektiva psyke till men för kvinnorna. Denna skada riktad mot männens sexuella natur, kommer att sitta i under sekler framöver, it's payback time!
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
Återgå till "Politik och samhälle"