Några nya låtar

Dela med dig av egen litteratur, musik och konst.

Moderator: Moderatorgruppen


Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20996
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Rena rama lama rama ding dong song

Inläggav Algotezza » 19 aug 2010 19:09

"Our Sweet Lama": http://www.ubetoo.com/algotezza/33858

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

anko
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 aug 2010 15:37

Inläggav anko » 20 aug 2010 09:54

Jag gillar musiken. Den kan man lyssna på lite när som :)

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20996
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 20 aug 2010 11:24

anko skrev:Jag gillar musiken. Den kan man lyssna på lite när som :)


Kul!

Skall berätta lite mer om tankarna bakom senare.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20996
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Celebrating the Alliance

Inläggav Algotezza » 30 aug 2010 20:52

"Alliance BlahBlah Bluez": http://www.ubetoo.com/algotezza/34257

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20996
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Ny låt

Inläggav Algotezza » 27 sep 2010 09:07

Take a Walk on the Mild Side

http://www.ubetoo.com/algotezza/35116


/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20996
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Musik med ljud bl.a. från Hardebergaspåret i Lund i somras

Inläggav Algotezza » 27 sep 2010 12:40

"All along the Nature Path": http://www.ubetoo.com/algotezza/35117

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20996
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Min kluvna hyllning till Ranelid

Inläggav Algotezza » 28 sep 2010 07:56

"116 sekunder (Ranelidandets 12 Apostlar)": [www.ubetoo.com]

Björn Ranelid är en person som jag på en gång finner värd att ta på allvar och oerhört patetisk (i betydelsen både lite löjlig och något känslig/känslosam). Mitt andliga syskon, med andra ord.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20996
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Ny låt

Inläggav Algotezza » 29 sep 2010 21:12

"Remember the Vuvuzela (I Know what they Did this Summer)": http://www.ubetoo.com/algotezza/35239

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20996
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Synkronicitet

Inläggav Algotezza » 29 sep 2010 21:13

Algotezza skrev:"116 sekunder (Ranelidandets 12 Apostlar)": [www.ubetoo.com]

Björn Ranelid är en person som jag på en gång finner värd att ta på allvar och oerhört patetisk (i betydelsen både lite löjlig och något känslig/känslosam). Mitt andliga syskon, med andra ord.

/Algotezza


I somras hade jag för ett annat forums räkning roat mig med en ranelidinspelning och en samplingssynth, gjort en mp3-fil av det. Häromdagen tänkte jag jag skulle göra en Ranelidlåt av det (den som finns i inlägget ovan). Jag har tidigare skrivit en parodi på hans sätt att skriva som jag kallade Ranelidande.

Jag hade även gjort ett litet tolvtonsstycke i våras, en liten kromatisk trudelutt som använde skalans alla tolv toner, inte bara de gängse sju. Jag tänkte kombinera ihop ranelidssamplingen med denna lilla trudelutt som jag redan hade som fil.

Vad skulle jag kalla det? Något med tolv då låten var gjord med tolv toner. Tolv=> Tolv apostlar hade ju Jesus. Så jag kallade den Ranelidandets tolv apostlar.


Denna idé hade jag kläckt en kväll ( i söndagskväll) och jag tänkte göra låten dagen efter på förmiddagen (måndagen) när jag hade tid. På kvällen satte vi igång TV:n och där fanns Ranelid och just som vi startat TV:n började han prata om Jesus tolv apostlar. Synkronicitet! Gud gillade min idé och blinkade åt mig? Eller var det omvänd kausalitet, orsak efter verkan i kronologin?

Slumpen finns ju inte, bara det oförutsägbara - tills vi kan förutsäga det.

"Där oförutsägbarheten avlägsnas (genom intuitionen), upphör den så kallade 'slumpen' att existera", för att travestera Martinus.


/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20996
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Ny låt

Inläggav Algotezza » 14 okt 2010 06:37

"Something for You - Autumn Hymn": http://www.ubetoo.com/algotezza/35727

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20996
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Nya låtar

Inläggav Algotezza » 12 nov 2010 14:26

Algotezza aka Algotezza


Återgå till "Galleri"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster