Film just nu
Moderator: Moderatorgruppen
-
transversal
Film just nu
Har du kollat in det senaste på bioduken och vad tyckte du?
-
transversal
Finns ju även gratis på nätet, men kvaliten är ju inte alls lika bra, men den som är intresserad kan ju kolla ett par minuter för att bestämma sig om de vill se den.
http://movie25.com/oceans-2009_8432.html
http://movie25.com/oceans-2009_8432.html
-
transversal
Ja Inception är en juste film. Bra film att se på bio med effekter etc.
Håller på och spara, så just nu gäller videos som har blivit liggande i någon garderob, vilket medför att jag det senaste har sett National Treasure, Godzilla och Jurassic Park 2. Kan inte rekommendera någon av dem. De är alla tre kassa filmer. Såg däremot en rulle om salsakungen Hector Lavoe nyligen som var rätt intressant.
Håller på och spara, så just nu gäller videos som har blivit liggande i någon garderob, vilket medför att jag det senaste har sett National Treasure, Godzilla och Jurassic Park 2. Kan inte rekommendera någon av dem. De är alla tre kassa filmer. Såg däremot en rulle om salsakungen Hector Lavoe nyligen som var rätt intressant.
Jag och min son sog precis Skeleton key och avslutade med orginalet av The shining,
Vi kom fram till att bra film inte görs så ofta längre...
Filmerna du nämde är helt okey som underhållning. Jag är allätare och njuter även av tecknade filmer,
blir ju lätt så när man har en dotter som gillar barbie filmer, men jag blev lite förvånad när hon satte på en thriller häromdagen i medicacentret.. och fortsatte att titta en bra stund in i filmen.
Var den bra frågade jag, och det var den.. hmm vi utvecklas,
och jag avvecklas till att gilla barbie : D
Vi kom fram till att bra film inte görs så ofta längre...
Filmerna du nämde är helt okey som underhållning. Jag är allätare och njuter även av tecknade filmer,
blir ju lätt så när man har en dotter som gillar barbie filmer, men jag blev lite förvånad när hon satte på en thriller häromdagen i medicacentret.. och fortsatte att titta en bra stund in i filmen.
Var den bra frågade jag, och det var den.. hmm vi utvecklas,
och jag avvecklas till att gilla barbie : D
-
transversal
Jomen alltså, tecknat/animerat kan vara bra. Ser på en hel del sånt av "yrkesskäl". Eh. Madagaskarfilmerna är ju kul och Surf's Up är ju tokigt bra animerad. Disney för sig brukar ofta bli lite för kletigt, rent storymässigt, men sedan de har Pixar så är det ju bra nivå. Gamla disneyfilmer är ju ofta snuskigt fint gjorda. Handmålade bakgrunder och allt.
Jadå, filmer är en upplevelse var gång,
Franska filmer tycker jag ofta är grymt bra gjorda, och italienska med,
senat såg jag den sista delen i en skräck trilogin, Mother of Tears
Pans labyrinth är helt okey med.
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain är en kanonfilm man bara måste se,
Den har etsats fast i mitt sinnet...
Franska filmer tycker jag ofta är grymt bra gjorda, och italienska med,
senat såg jag den sista delen i en skräck trilogin, Mother of Tears
Pans labyrinth är helt okey med.
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain är en kanonfilm man bara måste se,
Den har etsats fast i mitt sinnet...
-
transversal
Hoppas den inte är som Cornelius konserten som hölls under Stockholms musikfestival här i augusti.
Vad fick man höra? Brev till kolonien, Jag hade en gång en båt, Brev till fatumeh, Dansa samba med mig, Deidres Samba lyrics osv.
Inga polaren Pär, inget om Ann-Katarin, sportiga Marie. Ja tror fan inte ens man fick höra om Fredrik åkare hans pedofila dragelser var väl för mycket för packet som nu kommit att kalla karln för nationalskald.
Nej fy fan det var att spotta på minnet enligt mig. Och det är så man omintetgör ansträngningar som kulturen gör också. Avdramatiserar det med att selektivt välja representation.
Och så de sjöng med..... jävla cirkus.
Men visst skall till och se filmen bums också
Vad fick man höra? Brev till kolonien, Jag hade en gång en båt, Brev till fatumeh, Dansa samba med mig, Deidres Samba lyrics osv.
Inga polaren Pär, inget om Ann-Katarin, sportiga Marie. Ja tror fan inte ens man fick höra om Fredrik åkare hans pedofila dragelser var väl för mycket för packet som nu kommit att kalla karln för nationalskald.
Nej fy fan det var att spotta på minnet enligt mig. Och det är så man omintetgör ansträngningar som kulturen gör också. Avdramatiserar det med att selektivt välja representation.
Och så de sjöng med..... jävla cirkus.
Men visst skall till och se filmen bums också
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Återgå till "Kultur - konstarterna"