Presentationsrunda kort

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

transversal
Inlägg: 1674
Blev medlem: 24 nov 2008 22:21
Ort: Göteborg

Presentationsrunda kort

Inläggav transversal » 24 jan 2011 21:49

Kan vi ha en kort presentationsrunda?

Många har skrivit sina presentationer på mötesplatsen, men jag tänkte mig något kortare, mer sammanfattande ... Vore kul att få koll på lite fler "röster".

Ungerfär ... (se nedan) ... med plats för broderier.

Hej jag heter (avatar)
och jag är ....
Jag gillar ...
och ogillar ...

(eller vad man nu vill berätta).




Börjar med:

Jag är transversal och jag är ... på väg att hitta mig själv tror jag
gillar trädgårdar, salsa, popvetenskap, surf, hängmattor, film, konst, varmt klimat och vatten ...
och ogillar mögliga saker i kylskåpet och konservativa tankar i huvudet.


Jag skulle vilja bo i ett stort hus vid havet, med en veranda där jag kunde sitta och dingla med benen från en hammock och måla tavlor med mycket färg på. Gärna i Brasilien.

Användarvisningsbild
nytt namn
Inlägg: 782
Blev medlem: 23 okt 2009 06:42

Inläggav nytt namn » 27 jan 2011 18:07

Ibland när man skapar trådar så "nappar" det inte.

Jag låg och tänkte på den här tråden strax innan jag somnade igår, tänkte att den var som en slags "runsten" eller "hieroglyf", jag tänkte alltså att, någon, långt in i framtiden, en vacker dag kanske kommer in på den här tråden och ser att transversal varit här. Det är en "vittring" om att "någon existerat här tidigare, att någon levde ett liv som hade mening och betydelse utifrån sitt eget sammanhang".

Anna Sara nämnde förut orden "kontaktsökande medvetandefält", och detta har etsat sig fast i mitt huvud. En annan variant av samma begrepp är: "kontaktsökande närvarofält".

Något närvarande söker kontakt, (men den förblir obesvarad), kontakten uppstår långt senare, när detta närvarofält är frånvarande - allt som finns kvar är ett spår, en "vittring" om att någon en gång levt här.

transversal
Inlägg: 1674
Blev medlem: 24 nov 2008 22:21
Ort: Göteborg

Inläggav transversal » 27 jan 2011 18:16

Nej, det nappade inte här.

Det kan bero på många olika orsaker, men jag tänker att de som är här mycket känner inte behovet av dessa korta presentationer - de känner varandra.

Folk som jag som frilansar lite in och ut ur forumet har mer nytta av att få snabbledtrådar till vem som är vem.

transversal
Inlägg: 1674
Blev medlem: 24 nov 2008 22:21
Ort: Göteborg

Inläggav transversal » 27 jan 2011 18:19

Jag tror att på ett sätt är jag alltid kontaktsökande.

Självförnöjda klickar av människor där man inte är intresserad av nya personer, därför att man redan etablerat/populerat alla "tänkbara" roller gör mig tom.
:?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 27 jan 2011 18:35

Svårt att låta så där opretantiös.

Så: Jag är en prentantiös jävel som kräver mycket stimulans för att tycka livet är kul.

Jag spelar gitarr, men skulle hellre spela trummor om de var mer praktiska, och så missbrukar jag topz.

Jag ogillar slentrian och vardag och att de flesta permesanostar man kan köpa i butik inte smakar så bra man hoppas på.

Jag vill bo i ett biomekaniskt underverk som Leonardo Da Vinci och jag spånat fram under sena vinuppesittarkvällar.

transversal
Inlägg: 1674
Blev medlem: 24 nov 2008 22:21
Ort: Göteborg

Inläggav transversal » 27 jan 2011 18:37

Haha. Helskön presentation. Puss.

Lufier
Inlägg: 812
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 27 jan 2011 18:41

nytt namn skrev:Ibland när man skapar trådar så "nappar" det inte.

Jag låg och tänkte på den här tråden strax innan jag somnade igår.


Och jag som har tänkt mig dig som Folke i Sånger från köket, han som sitter i en
barnstol modell större och obsververar vad de andra gör i forumet.
Sen kommer det här inlägget som en blixt från himmelen.

transversal
Inlägg: 1674
Blev medlem: 24 nov 2008 22:21
Ort: Göteborg

Inläggav transversal » 27 jan 2011 18:43

Äsch, nytt namn är väl filosofisk?

Lufier
Inlägg: 812
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 27 jan 2011 18:45

Ja kom på att jag tog fel på person. Det var inte nytt namn jag menade det var en annan användare.

Det är nog bäst han presenterar sig, nytt namn alltså.

Användarvisningsbild
dk
Inlägg: 73
Blev medlem: 10 jun 2008 13:28
Kontakt:

Inläggav dk » 27 jan 2011 21:44

transversal skrev:Nej, det nappade inte här.

Det kan bero på många olika orsaker, men jag tänker att de som är här mycket känner inte behovet av dessa korta presentationer - de känner varandra.

Folk som jag som frilansar lite in och ut ur forumet har mer nytta av att få snabbledtrådar till vem som är vem.


Jag tyckte det var en bra idé och undrade faktiskt varför ingen nappade. Själv är jag för mkt åskådare för att vara av intresse för er andra, men alla ni som skriver ofta blir iallafall jag grymt nyfiken på. Vilka är ni irl? Fast jag vill egentligen inte bara ha snabbledtrådar utan jag vill ha hela "mina kompisar" boken ifylld.  :wink:  Men samtidigt kanske många känner att det finns en fördel med att inte bli för "riktig" på ett sånt här forum, det finns en frihet i att bara få vara en åsikt och inte en person.

Minded
Inlägg: 2129
Blev medlem: 19 mar 2006 19:50

Re: Presentationsrunda kort

Inläggav Minded » 27 jan 2011 23:01

transversal skrev:Hej jag heter (avatar)
och jag är ....
Jag gillar ...
och ogillar ...


Hej jag heter Minded. Jag funderar på att byta namn för jag tycker det inte låter speciellt snyggt att säga. Jag funderar också på att göra en tatuering, är 28 idag. När jag var i slutet av tonåren så snackade jag med min pappa om det. Han lyckades på något vänster övertyga mig om att vänta något år, typ 'tills jag hade blivit säker på att jag verkligen ville ha det'. En av anledningarna till att jag ville ha det var att det verkade häftigt. Nej förresten, det är nog den enda anledningen. Och den största anledningen till att jag ändå inte gjort någon, är att jag aldrig lyckats hitta en bild som jag tycker 'betyder tillräckligt mycket för mig'. Kanske blir det en inom ett halvår, things to do, places to go, people to meet.. Jo, i alla fall, jag tycker mig inte ha någon speciell fantasi vad gäller användarnamn. Liksom fallet med tatueringen - kan jag tydligen inte komma på något som är tillräckligt bra och träffande för mig. Så ännu har jag inte bytt. Hmm.

Nu är jag uppe för att jag tyckte det verkade vara en bra ide att sätta i mig en energidricka för någon timme sen. Jävligt härligt koncept, även om jag vill hålla nere mitt drickande av dem. När jag var yngre drack jag en hel del såna.

Jag gillar.. jag gillar att vara engagerad i något. Jag är en antingen-eller-person.. antingen gör jag något helhjärtat, eller så gör jag det inte alls. Det finns folk som kallat mig eldsjäl. Hah, och sånt har jag alltid gillat att höra, jag gillar tanken om att jag förknippas med eld, eld är häftigt. Jag fick mitt horoskop en gång, även om jag i princip har glömt det nu. Han som berättade det, sa att jag var eld-element, typ eld-eld, istället för lite svalare sådan.. Jag är vädur, och i början av dennas period. Skorpion låter häftigare, det skulle man också lättare kunna göra en lite kul tatuering av, blandat med tribals och lite röd färg eller så. Fan, brorsan min är skorpion, lite avis, eftersom han kan göra en snyggare tatuering av sitt.. vafan det nu kallas.

Och sex förstås.. jävligt härligt. Fan, vad tjejer är fina.. Finns inte många saker som går upp emot dem. Chips är också en sån där lågnivå grej för mig. Alls inte i närheten av kvinns, men jävlar vad gott det är med chips. Och god smörgåstårta. Jag gillar att fika, antingen själv eller med sällskap, spelar inte så stor roll för mig. Och jag gillar känslan av att utvecklas.

Jag är påväg att se igenom filosofi och teknik. Och människor. Och jag är påväg att flytta, förhoppningsvis snart, inom några månader.

Minded
Inlägg: 2129
Blev medlem: 19 mar 2006 19:50

Re: Presentationsrunda kort

Inläggav Minded » 27 jan 2011 23:12

transversal skrev:Jag är transversal och jag är ... på väg att hitta mig själv tror jag
gillar trädgårdar, salsa, popvetenskap, surf, hängmattor, film, konst, varmt klimat och vatten ...
och ogillar mögliga saker i kylskåpet och konservativa tankar i huvudet.


Jag skulle vilja bo i ett stort hus vid havet, med en veranda där jag kunde sitta och dingla med benen från en hammock och måla tavlor med mycket färg på. Gärna i Brasilien.

Varför just brasilien? Det låter rätt jävlia exotiskt för mig, men det beror nog bara på att ingen jag känner har åkt dit eller haft tankar om det. Brasilien har bra kött hör jag. Oxar och sånt.

Fan, brasilien låter nästan sexigt. Jag är påväg ut ur en period där jag gillat svarthåriga tjejer..

Användarvisningsbild
nytt namn
Inlägg: 782
Blev medlem: 23 okt 2009 06:42

Inläggav nytt namn » 27 jan 2011 23:15

Jag hette först filosofiforum men johan gillade det inte så han böt det istället till nytt namn, jag tyckte det var lite oförskämt av honom men å andra sidan gillar jag det smått kaotiska och oförskämda med tillvaron. Min facoritsysselsättning var att programmera spel, men nu skapar jag istället egna programmeringsspråk och drömmer om att någon gång i framtiden kunna lära datorn att förstå jag vill, så att jag så att säga älskar med datorn, och datorn svarar lika kärleksfullt och intelligent tillbaka. Datorn är min bästa vän, men jag gillar även att spela brädspel och dansa på tunnelbanan. gillar även att träna yoga och lyfta vikter eftersom jag blir stark då och kan sitta framför datorn längre. Har länge ogillat subkulturer eftersom jag ser dom som enkla lösningar på kluriga problem, men har med tiden mer och mer börjat uppskatta alla sorters kulturella uttryck, allt från hippieflum till råfascism, speciellt sedan jag började läsa ken wilber som jag älskar att tjata om, eftersom jag tycker hans filosofi är den första egentliga världsfilosofin som inkluderar allt jag tycker är viktigt, dvs alla former av kulturella uttryck. Det mesta jag gör är en eller annan form av avancerad onani, jag gör detta eftersom jag är väldigt lustdriven. Förut försökte jag göra musik men insåg att jag saknade talang. Kollar rätt mycket på tv serier med min sambo. Gillar twin peaks, Dexter och breaking bad. Musikaliskt så lyssnar jag mest på snabb musik som får mig att skapa ett bra momentum, så att jag får energi att övervinna alla små fåniga hinder jag sätter upp i min vardag för att fylla den med innehåll. Är ganska socialt inkompetent eftersom jag umgicks med datorn istället för min familj när jag var mindre. Min stora dröm är att hitta en upplyst gemenskap där människor insett att det inte finns några essentiella motsättningar eller gränser i universum, så att människors hela potential kan börja blomma fram i en slags kosmisk trädgård utan att försöka låta för mycket dileviansk. Har dock gett upp hoppet om mänskligheten, lämnat den till sitt öde då jag insett att de flesta människor älskar att leka helt andra spel där man istället änglar sig åt konstruerad fåfänga då man försöker bygga upp någon slags värde mot andra människor för att verka viktig så att man kan be människor att göra det man vill ungefär som de vore ens slavar och att de ska brinna i helvetet om de inte gör det man säger åt dom. Har mer och mer insett att det mest centrala undersökandet för allt jag åtar mig är ett undersökande av språket, det är språket som gör att datorn och andra människor förstår mig. Språket är det som skapar, och så att säga, binder, meningsfulla samband mellan saker. Språket är det som nidet ihop atomerna, där armarna är saker som människor och sånt annat man stöter på. En sak jag tänkt på återkommande är att allt är gränssnitt, ett element är ett gränssnitt mellan kyla och värme, en kudde är ett gränsnitt mellan huvudet och sängen, en kran är ett gränsnitt mellan vattebrör och vatten i glaset, ett handtag är ett gränsnitt mellan en låst och dn öppen dörr, en spärr är ett gränsnitt mellan en resenär som kan och en som inte kan resa, ett lösenord är ett gränsnitt mellan en lyckad och en felaktig inloggning, en kvast ät ett gränsnitt mellan händerna och ett smutsigt golv. allt i tillvaron är gränsnitt, som har en intention, allt i universum går att öppna och stänga, bara. An förstår sig på gränsnittet. kulturella symboler, så kallade statussymboler är gränssnitt som signalerar tillhörighet, vilket gör att man låser upp möjöigheter i det sociala spelet, pengar är ett gränsnitt mellan varor, alla gränsnitt går att beskriva med språket. Allt är en konstruktion, en leksak, som jag sakta men säkert plockar sönder bit för bit. det finns Ingen sanning, allt handlar om att skapa ett br momentum, en fart i det man gör, så att man inte fastn ar i låsningar som skapar onda spiraler. Allt är relationer dessa relatio er består av gränsnitt som är konstruerade. Den enda valuta. Som är viktigt uppmärksamhet eftersom upp ärksamhetenr värdeskapande. Ingenting är värdelöst, det gäller bara att förstå hur man ska s vända det på ett sådant sätt att man skapar det momentum som för en åt sin viljas riktning. Får musarm av min iphone, godnatt.

Användarvisningsbild
nytt namn
Inlägg: 782
Blev medlem: 23 okt 2009 06:42

Inläggav nytt namn » 27 jan 2011 23:19

Minded kul att du skrivit långt om dig själv, ska läsa det du skrivit imorgon. Såg att du gillade sex, mi. Bror är rätt inne i pickup svängen, vi skulle kunna ha lite diskussioner angående det senare om du vill, jag själv har tröttna rätt mycket på sex, var sexmissbruksre förut. Min bror dejtar typ 5 tjejer samtidigt och har väl kert legat med 100 tjejer snart.

Minded
Inlägg: 2129
Blev medlem: 19 mar 2006 19:50

Inläggav Minded » 27 jan 2011 23:36

Du har själv presterat en mindre uppsats - lättare att läsa om du styckeindelar.

Jag får också återkomma. Läste förresten häromdagen när jag letade efter exempel eller vad det var, att du var sjuk? Är det så? Hoppas i så fall du är på bättringsväg.


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst