Jag Angelina, är här, på detta viset.

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Angelina

Jag Angelina, är här, på detta viset.

Inläggav Angelina » 11 okt 2003 21:34

Hej.
Angelina heter jag och tycker om allt som förbryllar och uppmanar till aktivt ooch kreativt tänkande.
Jobbar med eget företag som designer, konstnär, musiker, artist, bla, bla, bla...:roll:
Bor i Luleå, tillbakflyttad sedan ett år efter 6 år huvudstaden.
Ser fram emot filosofiska tankeutbyten här. :)
Mina kläder:
http://www.pinkeye.se
Min konst:
http://www.pinkeye.se/bebelina

zmåne

Inläggav zmåne » 19 okt 2003 21:36

Hej Angelina det är mitt första besök på Fil.forum. Jag är också egeföretagare. Har flera yrken bl.a skådespelerska, hypnosterapeut Reiki och Reiki Karuna Master. Jag är intresserad av människan och hennes andliga utveckling. :shock: :D :)

Angelina

Inläggav Angelina » 19 okt 2003 23:51

Hej Zmåne, vi har en del gemensamt då. :) Healing har jag alltid varit fascinerad av , men inte gett mig in på det själv. Har många gånger varit sugen på att gå en kurs i reikki healing, men min ekonomi har inte tillåtit detta ( dyra kurser!).

Magnus

Inläggav Magnus » 28 okt 2003 23:17

Hej Angelina!

Vill bara berömma dig för dina otroliga kreativa, snygga bilder och som det verkar sköna inställning till livet. Är själv konstnär (även om jag inte kan leva på det just nu) och gillar att titta och inspireras av andra kreativa själar.
...du gjorde mig glad!!! :D

Min käre vän Johan som är skapare av detta forum har oxå gjort ett otroligt bra arbete för vi ska kunna möta likasinnade genom detta filosofiska forum. Inspireras och förundras... :roll:

Världen behöver kreativa och nytänkande(om du så vill gammalt tänkande!) varelser som inte är är rädda för att bryta nya stigar!

Ser fram i mot lite inspirerande diskussioner framöver!!! :)

Kram

Angelina

Inläggav Angelina » 30 okt 2003 20:53

Tack Magnus, det var värmande ord. Har du några konstnärliga alster online?
:D

Magnus

Inläggav Magnus » 30 okt 2003 21:28

Hej Angelina!

Tyvärr så har jag inte skapat någon hemsida än... måste se till att få till en snart!!! :? Det blir så nu att jag skickar när folk är intreserade.
Inväntar just nu svar från 2 gallerier i Sthlm om hopp att få ställa ut. Det är snart 2.5 års sen jag hade min sista utställning här i Gävle, så det är dax nu!!! :)

Hur går det själv!?

Vilka ämnen ligger dig varm om hjärtat när det gäller detta forum!?

:)

Angelina

Inläggav Angelina » 31 okt 2003 01:32

Tja, har hållt på rätt mycket med klädskapandet på sistone så måleriet har fått ligga i träda ett tag, men nu har jag faktiskt tagit mig tid att börja igen. Nu är det abstrakta målningar som gäller, det är härligt att var fri från det föreställande ett tag.
Har en butik här i centrala Luleå som säljer både mina kläder och min konst. Jag har inte kommit till att försöka ställa ut på andra orter än, det verkar väldigt krångligt, och dyrt.
Det var ett galleri i Sthlm för något år sedan som ville att jag skulle ställa ut där, men det skulle kosta ca 4000kr för en månad och det hade jag inte råd med.
Så du bor i Gävle? Jag är född där och har fortfarande havla släkten där, de flesta i Andersberg.
Filosofi är nog det som intresserar mig mest, fast jag gör ju avstickare ibland.

Magnus

Inläggav Magnus » 01 nov 2003 00:52

Själv så har det varit abstrakt en längre tid, tycker som du att det skönt att vara fri från det föreställande. Det finns sådana möjligheter i den abstrakta världen. Tidigare så var jag superrealistisk, till den grad att jag försökte lura betraktaren att det den såg var verklighet. Med airbrusch var det möjligt att göra otroligt realistiska bilder. Nu är jag någonstans mellan abstrakt grafiskt pop måleri. :)

På sistone har jag läst böcker av Dalai Lama, mycket givande om kärlek, lycka och etik. Kan jag stark rekommendera.

Jäpp!!! bor i Gävle, Johan och jag hade en bokhandel i mitten av 90-talet om alla dessa livets stora frågor, musik, föreläsningar och en oas för Gävleborna. Tyvärr så klarade vi inte mer en 2 år men kul var det!! :D

Trevlig helg!!! :)

Angelina

Inläggav Angelina » 01 nov 2003 19:19

Så detta forum har alltså sin bas i Gävle, kul! Om vi har (o)tur så kanske vi träffas någon gång, eftersom jag reser dit då och då för att hälsa på pappa , farmor mfl. :lol:
Mm, min abstrakta konst gränsar nog lite till pop-grafik just nu den med. Mycket klara färger, neon, uv-baserade.

Angelina

Inläggav Angelina » 17 jan 2004 18:55

Innan jag tar itu med sadotyperna ;), så tänkte jag bjuda in er till mitt egna forum som jag just gjorde:
http://bebelina.conforums.com

Jan

Bebelinas hemsida

Inläggav Jan » 24 maj 2005 00:21

Synd att inte besökare kan svara på inläggen.
Din dröm om de tre skeppen tror jag betydde att du trots dina misslyckanden inte helt förlorat hoppet.
Ännu finns det oförstörda möjligheter.
Så - lycka till!

:wink:
Vi är inte ensamma

A

Inläggav A » 29 maj 2005 13:35

Angelina! Vad fin musik du gör!!

EDIT: Den är otrolig! Fortsätt :D

Angelina

Inläggav Angelina » 01 jun 2005 22:22

Nämen oj, och hej, har denna tråd kommit upp igen... :)
Ska ändra så att besökare också får skriva..intressant och positiv tolkning.
Musiken...tro det eller ej, men ett litet bolag i Usa ska faktiskt ge ut den...http://www.c367.com
Trodde knappt det var sant...
:lol:

Återgå till "Mötesplatsen"