Vad är frihetens arketyp

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 18 okt 2011 09:32

Harald Davidsson skrev:Ja, den har också en dynamisk sida,

så frihet är något man också kan känna.

Kan frihet existera utan känslor ?
vi kanske säger att ett träd är fri,
men har vi egentligen inte känt efter vad vi tror ett träd känner ?

hur vet vi saker, hur vet du saker ?
du tänker inte när du tex mediterar ? utan du upplever, du tar emot det som finns.
är upplevelse en känsla eller tanke ? kanske ett mellanting ?

Igår upplevde jag mig fri, såg möjligheter.
Idag är jag dyster, fången och möjligheterna är borta. idag är jag inte fri.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 18 okt 2011 09:58

Marko skrev:

du tänker inte när du tex mediterar ? utan du upplever, du tar emot det som finns.

iden om frihet, dess arketyp kan existera utan känslor,

men människan kan inte existera utan känslor,

för dina känslor är i kontakt med det kosmiska vibrationsfältet som består av
själen, fjärde chakrat och av Gud Shiva i åttonde chakrat, Gid vishnu i tionde chakrat osv..

och dessa personifikationer förmedlar hela tiden sitt budskap till oss människor, som vi börjar förstå
då vi börjar förstå våra egna känslor och då slipper vi böcker som koranen, bibeln osv..

vi måste försöka länka in oss på själens språk,
sen kan vi slänga böckerna på soptippen,
lösa upp familjen och samhället och gruppen och flocken

och följa G U D,

utan våld,

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 18 okt 2011 10:29

Harald Davidsson skrev:
Marko skrev:

iden om frihet, dess arketyp kan existera utan känslor,

men människan kan inte existera utan känslor,

för dina känslor är i kontakt med det kosmiska vibrationsfältet som består av
själen, fjärde chakrat och av Gud Shiva i åttonde chakrat, Gid vishnu i tionde chakrat osv..

och dessa personifikationer förmedlar hela tiden sitt budskap till oss människor, som vi börjar förstå
då vi börjar förstå våra egna känslor och då slipper vi böcker som koranen, bibeln osv..

vi måste försöka länka in oss på själens språk,
sen kan vi slänga böckerna på soptippen,
lösa upp familjen och samhället och gruppen och flocken

och följa G U D,

utan våld,

Det är min uppfattning med, att alla dessa böcker, kunskaper kan röjas undan ur ens väg,
för jag ser samma sak som du, fast utan att benämna det som gud.
Lyssnar vi på personer som varit nära döden så berättar dom ofta att dom upplevde och förstod allting via sin existens/samexistens.
Dom fann livets syften, livets meningar och livets svar.. via upplevelsen.
Väl i livet igen så saknar dom ord för upplevelsen, dom saknar bilder, men dom har kvar känslan och upplevelsen.
i den hittar dom sina svar.

Jag utelämnar ordet GUD från detta. Om det dom upplever är gud eller inte det får väl var och en tolka som dom vill.
Jag tror dom fann friheteten via sina känslor. att vara ett med allt.

Teofil

Inläggav Teofil » 18 okt 2011 13:31

ide > arketyp > frihet > känsla >

så iden skapar > arketypen > friheten uppstår > känsla är resultatet

iden skulle jag vilja kalla vara den ursprungliga drömmen,
vilken genererar kaos, är kaos, den tomma rymden

vilket struktureras, avbildas via arketyper, intelligenta minnesbilder av ljud och ljus,
som tar ut sina roller, i handlingsfiltrerad ideologi och emotion,  
komplex som aldrig kan vara frihet,

friheten skulle vara att vakna upp, helt och fullt ur drömmen där arketypen är,
arketypen som illusion, men med psykodynamisk effekt, vilket skapar falsk realitet,
ett liv i gyttjan, då arketypen bara är en annan spegel, för betraktaren att skina i,

det krävs kaos för att föda en lysande stjärna, språkade nieszcte,
så stjärnan skulle utgöra arketypen, frihetens och kaosets helhetsbild,
ett vackert mönster i människans natur, hennes själ

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 22 okt 2011 14:54

Teofil skrev:ide > arketyp > frihet > känsla >

vilket struktureras, avbildas via arketyper, intelligenta minnesbilder av ljud och ljus,

arketypen som illusion, men med psykodynamisk effekt, vilket skapar falsk realitet,
ett liv i gyttjan, då arketypen bara är en annan spegel, för betraktaren att skina i,

om vi börjar från botten och går uppåt, jag kommer ihåg att jag stegade fram i mängden över Sergels Torg i Stockholms innerstad för över 20 år sedan, vad visste jag då, jag hade en psykologisk förklaringsmodell, jag visste inget om evil mantra puja, jag visste inte vad frihet var, men jag försökte då befira mig ut ur detta tjocka vansinne som flöt omkring på ytan runt min kropp i det sociala helvetet, för jag kunde ju känna vibrationerna och spänningarna, det fanns krafter som ville styra mig än hit än dit, och vart ville jag gå själv, jag trodde väl kanske inte längre då på att en kvinna skulle kunna hjälpa till med att ta mig uppåt, för jag visste att friheten inte var horisontell men vertikal, jag hade en massa hundralappar i fickorna, för jag jobbade som psykoanalytiker, men det fanns ingen vägledning att få från omgivningen, så tilll slut åkte jag ner till Indien för att möta arketyperna

Morningstar

Inläggav Morningstar » 22 okt 2011 15:25

---

Teofil

Inläggav Teofil » 22 okt 2011 18:52

Harald Davidsson skrev:
Teofil skrev:ide > arketyp > frihet > känsla >

om vi börjar från botten och går uppåt, jag kommer ihåg att jag stegade fram i mängden över Sergels Torg i Stockholms innerstad för över 20 år sedan, vad visste jag då, jag hade en psykologisk förklaringsmodell, jag visste inget om evil mantra puja, jag visste inte vad frihet var, men jag försökte då befira mig ut ur detta tjocka vansinne som flöt omkring på ytan runt min kropp i det sociala helvetet, för jag kunde ju känna vibrationerna och spänningarna, det fanns krafter som ville styra mig än hit än dit, och vart ville jag gå själv, jag trodde väl kanske inte längre då på att en kvinna skulle kunna hjälpa till med att ta mig uppåt, för jag visste att friheten inte var horisontell men vertikal, jag hade en massa hundralappar i fickorna, för jag jobbade som psykoanalytiker, men det fanns ingen vägledning att få från omgivningen, så tilll slut åkte jag ner till Indien för att möta arketyperna

Den här sociala helvetet löser sig om man behandlar andra väl, vad har du gjort för att svartmagi riktas mot dig,
jag tänker att shiva löser det hela, om namaha shivaya mantra måste hjälpa i en sådan situation, de här krafterna som styr ser jag som naturen självt, gunorna i rörelse, så en bhakti yoga är vägen på de lägre planen medan jnana yogan på de högre, så att man ger upp egot i bhakti i det sociala medvetandet på de lägre planen medan man förhåller sig till betraktande visdom på de högre, ondskan eller svartmagi brukar jag leda ner i högra foten ner i underjorden, att inte underskatta kroppens rörelser, att springa, dansa och skaka hela kroppen för att alstra av all elektromagnetism, friheten är aldrig individuell den hör inte till egot, genom individuation så hamnar man till i det kollektiva medvetna där man frigör, transcenderar samhället för att själv bli fri, så att motsätta sig det sociala medvetandet försätter ego i moment 22, så transcenderas ego trancenderas också moment 22, men som sagt detta är bara en id'e,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 23 okt 2011 10:38

Sailor.

du kan väl beskriva din psykos-upplevelse, få se ifall vi kan nysta upp den, för psykos skapas då individen är på väg upp till fjärde chakrat, för att öppna sitt hjärta,  sin emotionalitet, men samtidigt blir det sociala trycket från omgivningen övermänskligt, så istället för att börja utveckla ett vibrations-medvetande i fjärde chakrat, så hamnar individen på psyket, och alla är totalt förvirrade,

alltså psykos är en förnekelse av omgivningen att emotionalitet kan få börja öppnas mera fritt från en viss individ.
för ifall du når det fjärde chakrat permanent kan du aldrig mera utveckla några som helst mentala sjudommar

Teofil

Inläggav Teofil » 23 okt 2011 13:47

Harald Davidsson skrev:Sailor.

du kan väl beskriva din psykos-upplevelse, få se ifall vi kan nysta upp den, för psykos skapas då individen är på väg upp till fjärde chakrat, för att öppna sitt hjärta,  sin emotionalitet, men samtidigt blir det sociala trycket från omgivningen övermänskligt, så istället för att börja utveckla ett vibrations-medvetande i fjärde chakrat, så hamnar individen på psyket, och alla är totalt förvirrade,

alltså psykos är en förnekelse av omgivningen att emotionalitet kan få börja öppnas mera fritt från en viss individ.
för ifall du når det fjärde chakrat permanent kan du aldrig mera utveckla några som helst mentala sjudommar

Harald davidsson

Den yogiska väg du beskriver där man är på väg till hjärtat och öppnar center för center, är egentligen väldigt enkel,
då alla centers öppnas simultant, då energi flödar för snabbt är det inte möjligt att integrera i personligheten, det skapar bara falska mönster att hålla fast i, att då hålla fast vid tankar och ramverk under en inflation är det som skulle skapa en verklig schizofren psykos, förvirring.

Det sägs att neurotikern bygger luftslott, den psykotiske flyttar in i dem, medan psykoanalytikern kräver dem på hyra.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 23 okt 2011 15:05

---

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 24 okt 2011 09:09

sailaways skrev:

Upplevde det bara varaktigt nån timme, men det är samma spänningsfenomen du beskriver som "ska" returnernas till att den andra avlider. Det är INTE verkligheten. Men jag vet ju att du, i egenskap av gud, ser det som verkligt.
Samma sak som det här kan vi hitta mer jordsligt fast på en lägre nivå i mötet mellan två människor.

jag frågde dig faktiskt i all vänskaplighet ifall du kunde mera detaljerat beskriva din psykos-upplevelse, så kanske vi kan bena upp den, för jag har jobbat med många psykotiker och hade gott resultat på den tiden jag jobbade i Stockholm och hade patienter från Landstinget och kommunen och hade också då auktoritet att skriva intyg ifall nån var psykotisk eller ej, jag var också vän med Ronald David Laing i London som erbjöd mig att jobba tillsammans med honom och hans grupp, du kan läsa om Laings det kluvna jaget, han menar att psykosen är socialt betingad, att den kommer som en nödlösning på en omöjlig konfliktlösning mellan socialt och inre tryck. Men jag vet att ett försök att permanent nå det fjärde chakrat är orsaken till psykosen

när du väl befinner dig i ett expanderande vibrations-medvetande finns inga möjligheter kvar

att skapa psykos

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 24 okt 2011 09:18

Teofil skrev:

Harald davidsson

Den yogiska väg du beskriver där man är på väg till hjärtat och öppnar center för center, är egentligen väldigt enkel,
då alla centers öppnas simultant, då energi flödar för snabbt är det inte möjligt att integrera i personligheten, det skapar bara falska mönster att hålla fast i, att då hålla fast vid tankar och ramverk under en inflation är det som skulle skapa en verklig schizofren psykos, förvirring.

Det sägs att neurotikern bygger luftslott, den psykotiske flyttar in i dem, medan psykoanalytikern kräver dem på hyra.

vi pratar inte om samma sak,Teofil,
jag tycker du först ska försöka känna dina chakran genom ett besök  på nåt Brahminskt större temple och fråga dem
ifall de kan göra puja och stimulera sernsitiviteten i ditt chakra system,

då först förstår du vad jag pratar om

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 24 okt 2011 12:26

Harald Davidsson skrev:
sailaways skrev:

Upplevde det bara varaktigt nån timme, men det är samma spänningsfenomen du beskriver som "ska" returnernas till att den andra avlider. Det är INTE verkligheten. Men jag vet ju att du, i egenskap av gud, ser det som verkligt.
Samma sak som det här kan vi hitta mer jordsligt fast på en lägre nivå i mötet mellan två människor.

jag frågde dig faktiskt i all vänskaplighet ifall du kunde mera detaljerat beskriva din psykos-upplevelse, så kanske vi kan bena upp den, för jag har jobbat med många psykotiker och hade gott resultat på den tiden jag jobbade i Stockholm och hade patienter från Landstinget och kommunen och hade också då auktoritet att skriva intyg ifall nån var psykotisk eller ej, jag var också vän med Ronald David Laing i London som erbjöd mig att jobba tillsammans med honom och hans grupp, du kan läsa om Laings det kluvna jaget, han menar att psykosen är socialt betingad, att den kommer som en nödlösning på en omöjlig konfliktlösning mellan socialt och inre tryck. Men jag vet att ett försök att permanent nå det fjärde chakrat är orsaken till psykosen

när du väl befinner dig i ett expanderande vibrations-medvetande finns inga möjligheter kvar

att skapa psykos

Du är inte frisk harald, kan det vara så att du lider av en psykos, men enligt dig själv är det ju inte
möjligt för någon att drabbas av det om personen befinner sig över det fjärde chakrat, alltså enligt dig
själv så befinner du dig då fortfarande i de första chakran, för det är uppenbart att du har en psykos
harald och i all välmening, sök hjälp.

Du kanske kan ta kontakt med dina forna kollegor och be dem om en diagnos så att de kan hjälpa dig?

I all välmening ser jag inte att det ligger i detta forumets intresse att låta dig fortsätta skriva här,
då du inte är i stånd att göra korrekta beskrivningar utifrån din psykos, det är ju så att många
saknar sjukdomsinsikt, i klartext är det fel att låta dig husera som du gör för du gör mer skada
än nytta både för dig själv och andra.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 25 okt 2011 06:20

Zokrates skrev:
Harald Davidsson skrev:
sailaways skrev:

att skapa psykos

Du är inte frisk harald, kan det vara så att du lider av en psykos, men enligt dig själv är det ju inte
möjligt för någon att drabbas av det om personen befinner sig över det fjärde chakrat, alltså enligt dig
själv så befinner du dig då fortfarande i de första chakran, för det är uppenbart att du har en psykos

Du kanske kan ta kontakt med dina forna kollegor och be dem om en diagnos så att de kan hjälpa dig?

I all välmening ser jag inte att det ligger i detta forumets intresse att låta dig fortsätta skriva här,
då du inte är i stånd att göra korrekta beskrivningar utifrån din psykos, det är ju så att många
saknar sjukdomsinsikt, i klartext är det fel att låta dig husera som du gör för du gör mer skada
än nytta både för dig själv och andra.

ifall du sätter in ,Zokrates istället för Harald stämmer det till 100procent. För allt du säger om mig är

EN TOTAL PROJEKTION AV DIG SJÄLV, DIN ÅSNA

Du är inte frisk Zokrates, kan det vara så att du lider av en psykos, men enligt dig själv är det ju inte

än nytta både för dig själv och andra.[/quote]

Enligt en stor grupp av Brahminska präster är din paranoida psykopati på väg in idig själv och de förväntat sig
ett självmordsfrösök av dig inom två veckor, men som din så att säga vän har jag reda omtaLat riskerna så din omgivning i Fittja-trakten, som du uppenbarligen känner väl iallfall de muslimer du skändat djupeligen och jag tror att
du befinner dig i omedelbar fara, du bör tvångsintas på Säter

Morningstar

Inläggav Morningstar » 25 okt 2011 13:03

---

Återgå till "Tankar och känslor"