Hur man byter sin Avatar/personliga bild.

Dela med dig av egen litteratur, musik och konst.

Moderator: Moderatorgruppen

Marko
Avstängd

Hur man byter sin Avatar/personliga bild.

Inläggav Marko » 27 okt 2011 17:14

Denna lilla film gjorde jag för de som vill ändra sin avatar, men inte riktigt vet hur man ändrar storlek på bilder så att de fungerar forumets 120x140 pixlar.

Hoppas det funkar: (kolla i fullskärmsläge och pausa när det går för fort)
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/NTElz_-alb8?rel=0" frameborder="0"></iframe>
Powertools finns inte till vista eller windows7,
Microfts forum länkar till en klon som fungerar i win7 och vista på sidan:
http://imageresizer.codeplex.com/

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 27 okt 2011 21:50

Kolla kolla :)

Så fint av dig! Jag fick ta lite hjälp av lufier också. Jag är liksom snudd på den här nivån som min brorsa berättade ett exempel om när han var datorlärare. En elev räckte upp handen, hade fått instruktioner att röra musen neråt till den nådde en viss punkt på skärmen och hon frågade "Vad gör jag när bordet tar slut?"...  :lol:

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/gQLtCoh5EaI" frameborder="0"></iframe>
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Lufier

Inläggav Lufier » 27 okt 2011 21:58

Vad fin avataren blev.  :D
Är det Lodjur :?:
Vad fort du arbetade på datorn Marko!!   :shock:
En gång ska du vara en av dem som levat för längesen

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 27 okt 2011 22:04

Lol, det är bra att du inte tar fram skamstruten bara för att du inte trixar till det i en dator.

En som suttit hela sitt liv med en dator, kan inte klaga på de som använder den som ett verktyg som bara ska fungera,
Det är fortfarande på tok för svårt att göra enkla saker enkelt i en dator.

Bild

Steve jobs hade en bra filosofi, att göra så enkela gränsritt som bara möjligt.
Då får man börja fundera på hur farmor fungerar framför en dator. och sen göra program utefter det : )

Lufier är en liten hacker han med, tror han e italienare.. dom e grymt duktiga på teknologi och tänka i nya banor som inte andra har tänkt ut. och det märktes lite när vi chattade sist : )

vacker katt : )

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 27 okt 2011 22:09

Lufier skrev:Vad fort du arbetade på datorn Marko!!   :shock:

hehe, nej jag arbetar egentligen sakta,
jag gör oftast runt 10 captures för att det ska sätta sig, så man slipper få med en massa småfel.
så det går nog bara synligt snabbt. ett trick att se ut som att man arbetar fort är att speeda upp filmen lite,

Tittare orkar inte med mer än max tre minuter film, sen stoppar dom eller snabbspoolar eller i värsta fall klagar på att man är seg :D

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 27 okt 2011 23:11

Marko skrev:En som suttit hela sitt liv med en dator, kan inte klaga på de som använder den som ett verktyg som bara ska fungera,
Det är fortfarande på tok för svårt att göra enkla saker enkelt i en dator.

Bild

Såg denna reklamskylten igår när jag spelade GtaIV, kom att tänka på den i samband med din bild.
Bild

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 okt 2011 01:01

GTA : )
Det är ett roligt spel, råna och misshandla, köra som en biltjuv... Har missat den skylten i GTA, vem hinner med att se sånt när man far omkring som en dåre... Get a live... ibland funderar man ju på det, skaffa ny fruga, nya ungar, ett jobb, volvo och en sommarstuga, och en massa bekanta som man socialicerar med.

Datorn min är snäll, men hon kramas för sällan...

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 okt 2011 01:09

Marko skrev:GTA : )
Det är ett roligt spel, råna och misshandla, köra som en biltjuv... Har missat den skylten i GTA, vem hinner med att se sånt när man far omkring som en dåre... Get a live... ibland funderar man ju på det, skaffa ny fruga, nya ungar, ett jobb, volvo och en sommarstuga, och en massa bekanta som man socialicerar med.

Datorn min är snäll, men hon kramas för sällan...

Det är dock inte så roligt i verkligheten, orsaka skador för mångmiljonbelopp för småslantar,
kan man byta avatar så kan man byta liv. :)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 okt 2011 05:57

Japp,
Bytte avatar ett par gånger, fick inget nytt liv, måste vara något fel på dom..
Byta liv, får fundera en stund..

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 okt 2011 11:29

Det här får mig att tänka på min första avatar http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... ht=byracka

:lol: Det går ju inte helt bra med mitt avatarande, men den här bilden tycker jag om och känner igen mig i.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Återgå till "Galleri"