Bye bye Facebook

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

HerrFunderare

Bye bye Facebook

Inläggav HerrFunderare » 12 dec 2011 18:04

Vem behöver Facebook när den här sidan finns?
Kanske inte så ni andra på den här sidan känner, men jag har verkligen fått den känslan efter att ha varit medlem här några dagar.
...tror rent av att jag firar en vecka här snart...kanske jag ska fira med att slänga ut en komplimang till....*skrattar*
Men då ska jag komma ihåg att inte skriva namnet på personen i ämnesraden (liten, men charmig vink till Marko)

På den här sidan lär man känna folk på ett djupare och mer intellektuellt plan än man gör på facebook.
Facebook kanske är trevligt om man vill hålla koll på sina kompisar, men den här sidan är verkligen toppen.

Tack alla ni som kladdar ner era tankar och känslor på den här sidan.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 12 dec 2011 18:21

Av ren nyfikenhet - får jag fråga hur du har valt ditt nick HerrFunderare?
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 12 dec 2011 21:42

Facebook ger inte så där himla mycket,
Det jag gör där är mest som du, tittar runt en kort stund för att se att inget nytt direkt har hänt,
Linux gruppen är ett gäng tonåringar som jag bråkar lite med, inga kvalitativa inlägg där, mest lite tjaffs om vilken version som är bäst och så... Vet inte ens varför jag är medlem på den sidan.
Myspace var bättre, men dom tog bort alla grupper och alla samlade dokument som vi skapade där.
Vi hade en del bra samarbete, men nu är det mest artister där som vill göra reklam. så det dog ut.

Google+, lite mer fart där, men inte så roligt, svårt att hitta folk som man kan prata öppet med.

FF har de öppna själarna som strider med god moral : ), känsliga goda varelser här : )

Bäst gillar jag en grupp på hi5, är inte aktiv men läser där väldigt ofta, en grupp där samma medlemmar pratat och lärt känna varandra sen 2006. det är väl ett tiotal filosoferande personer som kan varandra innan och utantill. (Några av dem åker och träffar varandra tvärs över jordklotet för att ta en kaffe ihop, det är awesom !)

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 12 dec 2011 21:58

Skogsälvan skrev:Av ren nyfikenhet - får jag fråga hur du har valt ditt nick HerrFunderare?

Hej på dig!!
Dels så är jag en funderare, sedan driver jag även en sida som heter just Funderingar.
Sedan hette även min tredje bok Dunderbars ytterligare funderingar

Annars, så tycker jag bara det är fyndigt med :P

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 dec 2011 12:21

Nu blev jag nyfiken. Är det du som har skrivit den bloggen som jag läste... hmm... nu blir jag ju lite ställd eftersom jag inte vet om du egentligen vill vara anonym här - men det var ju en dunderhärlig sida! Vilken humor! Är det sant att du sprang runt med en vattenpistol så där  :lol: ? Helt underbart, ju! Älskar sån där harmlös civil olydnad :)

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 13 dec 2011 12:45

HerrFunderare skrev:
Skogsälvan skrev:Av ren nyfikenhet - får jag fråga hur du har valt ditt nick HerrFunderare?

Hej på dig!!
Dels så är jag en funderare, sedan driver jag även en sida som heter just Funderingar.
Sedan hette även min tredje bok Dunderbars ytterligare funderingar

Annars, så tycker jag bara det är fyndigt med :P

Googlar man på Funderingar får man fram en väldig massa sidor som kallar sig så, ofta med tillägg av ett namn före. Så det smög sig att få fram ditt nman IRL/AFK den vägen.

Fast via boktiteln gick det.  :D

Man kan både ta sig och vara en funderare.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 13 dec 2011 14:56

Det verkar som om det inte gick så bra att vara anonym på den här sidan *Skrattar*
jag försökte och det höll sig i alla fall i nästan en vecka.
Vet inte helt vad det är som gör att jag avslöjar mig själv så lätt, eller att ni kom på att det är jag som är jag :P

Men, ja, det är jag som har skrivit boken Dunderbar, som drev bloggen www.dunderbar.com förut för några år sedan.

Nu undrar jag ju lite hur det kommer sig att du vet vem jag är?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 13 dec 2011 15:01

HerrFunderare skrev:Det verkar som om det inte gick så bra att vara anonym på den här sidan *Skrattar*
Vet inte helt vad det är som gör att jag avslöjar mig själv så lätt, eller att ni kom på att det är jag som är jag :P

Men, ja, det är jag som har skrivit boken Dunderbar, som drev bloggen www.dunderbar.com förut för några år sedan.

Nej, det vet jag iofs inte. Jag har bara ett namn på den person som skrev den aktuella boken. Fock jag genom att googla på den. Du  nämnde ju namnet på den.

Eru kristianstad-bo? Känner du min brorsa som bor i Ovesholm och är musiker m.m. Åke Egevad? Själv heter jag Göran E o bor i Lund.

Ha det gött.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 dec 2011 19:41

Bor din brorsa i Ovesholm, Algot? Hur skulle du beskriva den orten?

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 13 dec 2011 20:00

Nope, jag bor inte i Kristianstad.
jag och frugan har bott i Hässleholm, men nu bor vi i Landskrona

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 dec 2011 20:06

Eftersom du inte dementerar - det där med hängtuttarna var sjukt roligt också, rent genialiskt :)

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 14 dec 2011 08:35

Jag kommer inte ihåg allt jag skrev i den bloggen eller böckerna.
Jag är sådan som lever mycket i nuet.
En del saker kommer jag givetvis ihåg, men långt från allt jag har skrivit.

Hängtuttarna...menar du den där om hur det vore att snubbla på sina egna bröst?
Eller när jag skrev om tjejen som använde sina bröst som halsduk?

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 14 dec 2011 08:39

Algotezza skrev:
HerrFunderare skrev:Det verkar som om det inte gick så bra att vara anonym på den här sidan *Skrattar*

Nej, det vet jag iofs inte. Jag har bara ett namn på den person som skrev den aktuella boken. Fock jag genom att googla på den. Du  nämnde ju namnet på den.

Eru kristianstad-bo? Känner du min brorsa som bor i Ovesholm och är musiker m.m. Åke Egevad? Själv heter jag Göran E o bor i Lund.

Ha det gött.

/Algotezza

Om du googlar på Dunderbar, får du fram min första bok med.
Jag kan ju säga som så, jag heter Christian Cederholm

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 dec 2011 09:22

HerrFunderare skrev:
Algotezza skrev:

Ha det gött.

/Algotezza

Om du googlar på Dunderbar, får du fram min första bok med.
Jag kan ju säga som så, jag heter Christian Cederholm

Kände du brorsan - tyckte nämligen det verkar som du kom från Kristianstad med tanke på hur din bok presenterades när jag googlat fram den.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 14 dec 2011 11:09

Nope jag känner inte din brorsa.
Jag har bott i Hässleholm, men jag kommer från Tidaholm uppe i västergötland från början

Återgå till "Tankar och känslor"