Prylar jag gillar, vill testa eller ha! ;-)

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Prylar jag gillar, vill testa eller ha! ;-)

Inläggav freddemalte » 03 mar 2012 12:06

Har du någon rolig, onödig eller bra pryl som du verkligen skulle vilja ha? Eller kanske någon sak du drömmer om att få testa eller äga?

För engen del skulle jag gärna provköra en Lamborghini Aventador
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher
Inlägg: 601
Blev medlem: 24 jan 2007 20:42
Ort: Jämshög

Inläggav Cosmic philosopher » 03 mar 2012 15:12

Hej freddemalte!

Kul initiativ!  

Nöjer du dig med att bara provköra den - vill du inte äga den (Lamborghinin Aventador) :wink:

Jag skulle vilja testa denna lite lyxiga leksak "pryl" och bli "lite bortskämd" - piporgeln i "Atlantic City Convention Hall" (i Atlantic City, New Jersey, USA)
"Det är så kul och nyttigt att leka,fantisera och jollra som ett barn ibland. Man kan inte ta livet på allvar utan att leka. Ur allvaret föds leken och ur leken föds allvaret"

Hälsar
Cosmic philosopher

http://www.facebook.com/mikael.johnsson1

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 03 mar 2012 15:40

Oj! Ja den ser minsann mäktig ut! Vilken känsla och vilket ljud! Vilken är den bästa du har spelat på?

Jo, jag nöjer mig med att testa den. Jag är inte hundra på att det är så roligt att äga den av följande skäl:

1) Jag skulle vänja mig vid den och därmed måste jag ju skapa nya ännu värre drömmar ;-)
2) Jag hade säkert varit stressad över att den skulle bli vandaliserad eller skadad
3) Den är nog inte billig i varken drift eller försäkring och roligare kan man ha för de pengarna
4) Så som jag vill köra den kan man bara köra den på speciella banor och inte på vanliga vägar och då kan man ju lika gärna provköra som att äga den
5) Det finns massor av andra bilmärken jag vill testa så som Aston Martin, Bentley, Ferarri, Lotus etc, så det håller inte att äga var och en av dem
6) Den är ganska så opraktisk att ha i vardagden, då är vår nya Volvo XC70 betydligt bättre rustad, trots sina ynka 215 hk ;-)
7) Jag avskyr känslan av att andra tror saker om mig och varför jag beter mig på ett visst sätt om det inte stämmer och om jag hade haft en sådan bil hade jag antgligen trott att andra tror att jag har den bara för att glänsa och synas, trots att jag avskyr att just "sticka ut". Hade jag haft en sådan bil hade det enbart varit för det egna nöjets skull och för att jag själv tycker att den ser extremt fint ut.
8) kommer inte på något mer . . .
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher
Inlägg: 601
Blev medlem: 24 jan 2007 20:42
Ort: Jämshög

Inläggav Cosmic philosopher » 03 mar 2012 16:24

freddemalte skrev:Oj! Ja den ser minsann mäktig ut! Vilken känsla och vilket ljud! Vilken är den bästa du har spelat på?


Jag har egentligen inte testas så många pip/kyrkorglar. Men den/de jag gillat bäst av de jag testat är förmodligen orgeln i Kyrkhults kyrka eller orgeln i Ceciliakapellet i Oskarshamn.

freddemalte skrev:Jo, jag nöjer mig med att testa den. Jag är inte hundra på att det är så roligt att äga den av följande skäl:

1) Jag skulle vänja mig vid den och därmed måste jag ju skapa nya ännu värre drömmar ;-)
2) Jag hade säkert varit stressad över att den skulle bli vandaliserad eller skadad
3) Den är nog inte billig i varken drift eller försäkring och roligare kan man ha för de pengarna
4) Så som jag vill köra den kan man bara köra den på speciella banor och inte på vanliga vägar och då kan man ju lika gärna provköra som att äga den
5) Det finns massor av andra bilmärken jag vill testa så som Aston Martin, Bentley, Ferarri, Lotus etc, så det håller inte att äga var och en av dem
6) Den är ganska så opraktisk att ha i vardagden, då är vår nya Volvo XC70 betydligt bättre rustad, trots sina ynka 215 hk ;-)
7) Jag avskyr känslan av att andra tror saker om mig och varför jag beter mig på ett visst sätt om det inte stämmer och om jag hade haft en sådan bil hade jag antgligen trott att andra tror att jag har den bara för att glänsa och synas, trots att jag avskyr att just "sticka ut". Hade jag haft en sådan bil hade det enbart varit för det egna nöjets skull och för att jag själv tycker att den ser extremt fint ut.


Instämmer med dig.
"Det är så kul och nyttigt att leka,fantisera och jollra som ett barn ibland. Man kan inte ta livet på allvar utan att leka. Ur allvaret föds leken och ur leken föds allvaret"



Hälsar

Cosmic philosopher



http://www.facebook.com/mikael.johnsson1

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 03 mar 2012 20:27

Helt ärligt, nej det finns ingen sak som jag vill äga utöver det jag äger.

Har sett folks liv, fattiga som rika, och att kliva in i en villa tillhörande mångmiljonär där allt är det senasete,
var hamnar vi ?, jo i diskussioner om hur man fixar en gammal dlink router eller varför den gått sönder.

det som ger är det vi gör tillsammans, ingen bryr sig om en sketen dlink router för 100kr,
men det ger en massa spännande samtal och funderingar.

Farsan glider omkring i sina nyaste mersedez benz, och husbilar och annat skit,
men när vi får tag i en fiat och leka med, ja då har vi skoj !

vad ska jag med en värsting bil och slott till ?
eller vad ska jag med en dlink eller fiat till ?

det är vad vi gör tillsammans som ger mervärdet. inte sakerna.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 03 mar 2012 20:34

Marko skrev:Helt ärligt, nej det finns ingen sak som jag vill äga utöver det jag äger.[...]
Ok, inget du vill testa?
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

monstret
Inlägg: 215
Blev medlem: 08 okt 2010 18:58

Inläggav monstret » 03 mar 2012 20:53

Jag vill testa en landsvägscykel i halvmiljonklassen som proffsen har med de nya växlarna som drivs elektriskt. Vill också ha en lvghoj men nöjer mig med en billigare om någon vill köpa en åt mig.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 03 mar 2012 20:57

Ok, inget du vill testa?


Nej, inte direkt : )

Det är roligt att se när andra njuter av sina saker,
men jag roas inte direkt av att plocka fram en galaxypad eller annat.

nyttovärdet kan vara roande eller nödvändigt.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 03 mar 2012 21:04

Marko skrev:Det är roligt att se när andra njuter av sina saker
Ok, vilken sak är roligast att se andra njuta av?
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 03 mar 2012 21:29

Ok, vilken sak är roligast att se andra njuta av?


Allt som ger dom något av glädje

Just nu målar min dotter om en tavla som hon gett mig,
det är roande för oss bägge, ska blir intressant att se vad hon lägger till och förändrar.

Jag är glad för att grabben har en bra minilaptop som han använder var dag.

Sen är jag glad när jag ser andra njuta, Din reaktion över tex ipad kan jag inte se, men jag upplever att du är lite glad över att ha den som verktyg/leksak och njuter av den. Hade jag sett din min så hade jag kanske flinat och tyckt att det var kul.

sen vet jag att många köper saker bara för att det är det nyaste, man hinner liksom inte lära sig att använda prylen innan något annat kommer (grannen är en sådan prylbög, han hinner aldrig njuta av det han köper) det ger inte heller mig något att tycka eller roa mig över och tycker att det bara är onödiga inköp.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 03 mar 2012 21:43

Marko skrev:
Ok, vilken sak är roligast att se andra njuta av?

Allt som ger dom något av glädje
Just nu målar min dotter om en tavla som hon gett mig,
det är roande för oss bägge, ska blir intressant att se vad hon lägger till och förändrar.

Jag är glad för att grabben har en bra minilaptop som han använder var dag.

Sen är jag glad när jag ser andra njuta, Din reaktion över tex ipad kan jag inte se, men jag upplever att du är lite glad över att ha den som verktyg/leksak och njuter av den. Hade jag sett din min så hade jag kanske flinat och tyckt att det var kul. sen vet jag att många köper saker bara för att det är det nyaste, man hinner liksom inte lära sig att använda prylen innan något annat kommer (grannen är en sådan prylbög, han hinner aldrig njuta av det han köper) det ger inte heller mig något att tycka eller roa mig över och tycker att det bara är onödiga inköp.
Roligt att läsa hur du ser på tillvaron Marko! En trevlig livssyn synes det mig! Japp, jag skriver på iPaden just nu! Den har verkligen gjort mycket av mina bestyr både enklare och roligare ;-)

Så nog hade du haft anledning att le lite om du såg mig nu!

Min dotter är, om möjligt, ännu mer glad för sin iPad! Hon är extremt snabb på att lära sig alla finesser på den!
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Segway

Inläggav freddemalte » 04 mar 2012 23:17

Nu, vid närmare eftertanke, skulle jag nog även vilja testa en Segway!
De ser ganska roliga ut!
Bild
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 05 mar 2012 13:03

Funderar på vad man kan göra för roligt med skapandet.

hur ser framtidens leksaker ut ?

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 05 mar 2012 15:01

Kanske det kommer prylar från spelvärlden till verkliga världen
I world of warcraft så samlar man på sina mounts, det är populärt att ha unika sådana. och användbart.

kanske vi kommer att se mounts i verkliga världen med, typ som denna raptor som transportmedel.

Bild

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher
Inlägg: 601
Blev medlem: 24 jan 2007 20:42
Ort: Jämshög

Inläggav Cosmic philosopher » 06 mar 2012 14:55

Det skulle vara fantastiskt roligt att testa denna leksak:


Bild


http://en.wikipedia.org/wiki/MIT_Daedalus
"Det är så kul och nyttigt att leka,fantisera och jollra som ett barn ibland. Man kan inte ta livet på allvar utan att leka. Ur allvaret föds leken och ur leken föds allvaret"



Hälsar

Cosmic philosopher



http://www.facebook.com/mikael.johnsson1


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster