Högre kunskap

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
tomtartroll
Inlägg: 61
Blev medlem: 06 apr 2011 14:42

Högre kunskap

Inläggav tomtartroll » 02 nov 2012 22:36

När vi kommer till fasen högre kunskap, måste man fråga sig vet du vad du talar om,
har du sakt ett enda sant ord, när vi vet att är det inte en fråga om tro, för du måste analysera vad av det här som är sant och vad som är osanning, jag ifrågasätter allt,
kanske får man inte reda på allt, men det måste vara minna erfarenheter saker som
jag upplevt, utan stimuli eller eller i ett psykotiskt tillstånd, utan inblandning av andra som tolkar dig, det är detta att när du får exakt kunskap från källan
porten av visdom, du måste analysera vad du ser vad du utgår ifrån, är svaret splitring, där din Akileshäl är splitring, att sätta samman lite här och lite där
från i sin tur av splittrade sinnen, det brukar vara lite av det bästa te,s buddismen lite av filosoferna, psykoanalytikerna, allt i det evigt skapande nuet. Vi måste se höra smaka känna lukta varsla, lätt är faktum många är förgiftade av att leka gud
förgiftade av materialism, förgiftade av andligt, AV hat hämnd eller andra affekter.
Detta att följa någon, passar inte alla, vad som ligger till grund till detta är att ta ansvar i nuet för sitt eget liv, målet med kärlek, är vårt ansvarstagande, vi kan inte skylla på andra eller påstå att jag gjorde bara vad andra sa, vuxenhet är detta
som i pubertal ålder smälta samman med eller ifrågasätta, vuxenhet, och vad
det innebär, att vara uppmärksam högre kunskap är inte bättre än lägre
det handlar om hur du använder dina energien, var du står och energi-lagen att det du ger ut får du tillbaks dubbelt upp. Jag menar att vi väljer fasen "lidande" bakom det ligger religioner, system, skam, skuld, filosofiska och psykologiska ståndpunkter, alternativa medicinska kurser, guruer, lamor, präster,vetenskapsmän fysiker mystiker media, olika skolor osv. Jag frågar, med inställningen, att jag ifrågasätter, jag måste ifrågasätta det jag ser framför mig, kan jag vara ett med det, eller är det jag ser ett sekulariserat samhälle, det vill säga splittrat, är det min inställning, kommer allt jag ser vara splittrat, trotts det förtränger jag detta, jag har genom omständigheternas makt hamnat där jag är.
I vilken fas jag än befinner mig i ger jag inte avkall på den position i samhället jag nått fram till, om den inte tar mig uppåt. Dom här rollerna grundläggs i dagis-skola, gymnasier, akademisk, högskola, utbildning, barnen i de flesta fall uppmuntras inte, att ifrågasätta de skolsystem
de är en del av, känner te,x skolungdomar att de inte kommer få ett arbete, då blir många kriminella, om fasen är pubertal då finns
det många som skulle behöva en mentor, fader, som leder unga in i vuxenheten och naturligt ledas in i det evigt skapande nuet, tack kan vi förstå det psykofysiska skeendena kan vi ta trappstegen upp till ett nytt förståendeplan, bortom dualismen vi når klarhet om energins vägar, inom oss
och hur energien färdas i naturen,och mellan människor jag menar att det fins ingen skillnad, vi är inte separerade från träd växter blommor vår kropp är uppbygd av vind, vatten, jord, eld,
vårt psyke av, elektriska impulser = eld, lungor= vind osv, psyket är inte skilt från det fysiska allt är hjälpmedel och kartor för energisystemet,
Andlighet är psykofysisk först förståelsen av sinnena. Att lära känna energisystemen är att förstå det psykofyssiska universum, vi lär oss det av våra föräldrar,i bästa fall, och i leken som är mikro i mackro, universalt, bygstenarna i ett helt psyke börjar läggas, det psyke som skall upptecka världen, ej skild från det energisystemet, har sina lagar och oftast oskrivna regler, dessa lär vi oss i kontakt med vuxna i den sociala gemenskapen, hur ser dessa lagar ut att vara i flödet, var ett modeord för ett tag sedan gäller det än, att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt för att gå till det kosmiska perspektivet som handlar om att hanterar svart materia, det finns verklig ondska och konsten att rikta denna energi, konsten att stå emot denna energi finns också,
oftast kan du säga bu, och om det inte hjälper säg bu, igen för att ta detta allvarligt
det finns inte en rätt väg eller en falsk, det fins ett psyke, och hur det formas
det är en ny upptäckt som gäller den svarta energin, bortom kosmos eviga energi
gällde big bang, och där kosmos slutade fans tomhet, eller ingenting i det eviga perspektivet, i det universala evigt skapande nuet, ingår svart energi, sedan hur kosmos balanserar sig självt går inte att säga, jag har en ödmjukhet inför mysteriet
hur kosmos evigt vibrerar,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,högre kunskap är ett förståelse plan det handlar om att handla exakt, och i nuet absolut inte tveka, om effekten av det blir gynnsam för dig,eller andra, mystikerna pekar på en uppochner-vänd triangel, vi förstår här att
det inte handlar om högre eller lägre faser novisen gör sina misstag och strävar efter ökad förståelse, dvs en ny fas, högre kunskap det är återigen frågan att vara på rätt plats rätt tidpunkt vid rätt tillfälle, du styr ditt liv du far inte omkring, utan kontroll och fångas av omständigheternas makt, som leder till ett förgiftat sinne, shamanen
vet detta och handlar, med direkt verkan, han vet exakt när han skall rycka in och när han skall avstå från inblandning, det handlar inte om att korrigera sina misstag
eller skapa sjukdom, som en flykt undan livet, och dess ibland hårda kanter
det handlar om att vara direkt medveten i det evigt skapande nuet
fort,s följer tack

Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 39 och 0 gäster