Hmmm...en bra ripost...Men det det tillförs ju energi hela tiden till generatorerna...Jag tror faktiskt liknande experiment utförts! Men det kan ju vara besvärligt att isolera försöksrummet för vågorna så att inga andra vågor interfererar... Och föresstenPilatus skrev:SigurdV skrev:Två vågor genereras kontinuerligt av två våggeneratorer vågorna utsläcker varandra: HAR vi då två icke existerande objekt som existerar samtidigt vid generatorerna?
Du ser motsägelsen? Hur upplöser man den tycker DU? (Jag går förstås MIN väg.)
Under förutsättning att experimentet kan arrangeras så som det beskrivs så kommer det alltid att lämna kvar något som kan detekteras.
Termodynamikens andra huvudsats sörjer för att experimentet inte kan genomföras utan förlust.
Det är viktigt eftersom det är enkelt att visa att problemet finns så länge minsta bit av de vågor som borde finnas i rummet med våg generatorer inte finns där: Alltså hur kan DELAR av vågorna bara försvinna spårlöst? På vilket sätt existerar de försvunna delarna?
...ÄR de existerande objekt som tillfälligtvis inte existerar i rummet eller inte??