Inläggav Antic » 28 apr 2014 09:11
En dag för cirka 22 år sedan när jag var 30 år så slog det mig.
- Men allt är ju en lek? Vi leker att nån är president, vi leker att vi använder papperlappar att betala saker med. Så leker vi att det finns något som vi kallar för politik. Och när vi ändå är igång och leker så kan vi leka att vi har så avancerade saker som myndigheter, räkningar, monotona arbeten, klasskillnader, agendor, avgaser, mass-styre, demonstrationer, ideologier och mode.
Och när jag tänkt någon dag på detta så såg mina tankar ut så här.
- Helt sjukt, människorna är ju stendumma och lika hjärntvättade som i nazi tyskland. Hur kan någon ta något en sån här sjuk lek på minsta allvar?
Sedan dess har jag aldrig kunnat ta något i samhället (sandlådan) på minsta allvar och sett folk som hjärntvättade. Hjärntvättade av sitt eget tänkande där de lever sina inlärda teaterroller i det vansinne de själva skapat som även snabbt kommer kål på dem. Att se en klunga politiker eller medelsvenssons är lika komiskt som tragiskt och det känns som att stå där som ensam åskådare 1939 i Hitlers Tyskland där massorna skrek Sieg Heil för full hals i trans utan att tänka en enda kritisk tanke och vara en av de få människor som såg vansinnet och även visste vad som skulle komma.