Mattematiskt hållbar sanning

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

förbryllad

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 00:23

Antic skrev:
förbryllad skrev:Du lyckades bli bannad från ett forum? Okej, vad dåligt. Jag tvivlar på att det hade att göra med att ditt inlägg var "mitt i prick" som du uttrycker det. Ok, försök sopa mig under mattan då. Det är ett väldigt oseriöst påstående faktiskt, att du gjorde så. För det första så är det oschysst att likna en människa vid en dammråtta. För det andra är du inte fysiskt kapabel till att sopa mig någonstans. Men jag tar det givetvis som ett skämt. 8)

Det inlägget borde fått pris, så bra var det. Forumet var ett tramsforum med nollor som sade sig kunna datorer men hellre drack maltwhiskey och talade om hur fint de hade det i forumet. Hela forumet var mer som en söndagsskola än ett forum för datorer där snittåldern säkert var 60 år eller äldre. ;)

Att "sopa under mattan" betyder att jag känner igen trollande alltför väl pga flera år på Flashback och moderator i flera andra forum. Inte att jag skulle sopa dig under mattan. :)

Däremot borde jag kanske tala om för dig att fler här gillar lite djupare diskussioner och får ut mycket av det. Om du då postar inlägg som är något helt annat så förstör du bara för de som faktiskt vill diskutera annat än XXX, ölkorv och hur du kan se tekniskt.

Med andra ord, en dåre bland kloka är inte alltid så lyckat. Inte tvärtom heller.

Sist, fysiskt kapabel?

You tell me.

Bild

Ok, jag erkänner att jag har skrivit lite lågstående inlägg på filosofiforum. Jag tror inte på riktigt att ölkorv + vitlök är något som går hem i mer intellektuella cirklar. Jag kan skriva mer seriöst. Ok, du är tuff.
Bless you and your mother.

Antic

Inläggav Antic » 21 maj 2014 00:26

Det där fick du en tumme upp för.

Bäst att logga ut för inatt. Godnatt på dig. :)

förbryllad

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 00:28

För övrigt är inte att ha varit moderator på flashback något att stoltsera med. Flashback är ett hemskt forum på de flesta vis och moderatorerna är för censur. Rolig bild. =D>

Antic

Inläggav Antic » 21 maj 2014 10:06

Håller med dig, men det finns en del bra saker med Flashback också, om man besöker rätt forumdel vill säga.

Som svar på det andra, var är bilden på dig? ;) :)

Det fanns ingen, och jag förstår dig.

förbryllad

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 18:45

Antic skrev:Håller med dig, men det finns en del bra saker med Flashback också, om man besöker rätt forumdel vill säga.

Som svar på det andra, var är bilden på dig? ;) :)

Det fanns ingen, och jag förstår dig.

Den här bilden summerar väl hur jag känner för dig. :lol:

http://m.memegen.com/amqeo4.jpg

Du har ännu inte gjort dig förjänt av en riktig bild på mig. :)

förbryllad

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 18:56

Men jag antar att du är gay vid det här laget och behöver något att, du vet...
Bilagor
bild008.jpg
(102.6 KiB) Inte nerladdad ännu

Antic

Inläggav Antic » 21 maj 2014 18:56

Du hade ingen bild nej.

Jag som hade sett fram mot att få se en lönnfet snubbe sittandes i en soffa med en ölkorv och en ölburk. ;)

Du vill in och leka lite med debattörerna här, synd då att du inte har IQ så det räcker? För då skulle du till och med kunna gå in och prata på riktigt med oss andra. Vore väl kul? Att dra ned de andra till din nivå kan vi köra i lekstugan?

(lägger till)

Oj vilken goding, är skägget äkta tro? :o

Väderkvarn

Inläggav Väderkvarn » 22 maj 2014 11:58

Väderkvarn skrev:Ok Vi tar en mattekluring till.
Hoppas jag får svar från fler medlemmar än förbryllad trots att jag tvivlar på det.

En mormoder, hennes söta dotter och hennes dotterdotter i sin tur kan detta år (2014) säga att summan av
deras åldrar är 100. Så nu är frågan vilket år föddes hon (dotterdottern) om varje ålder är en potens av 2?

harvara skrev:Finns flera svar. Frågan är otydlig. Vad spelar år 2014 för roll?
Formulera om frågan tydlig,t syns att du själv inte fattar den enkla ekvationen, sorry.

Nu var det så att jag inte komponerat uppgiften själv. Den var tagen från kängurutävlingen för gymnasienivå. Jag valde en av de enklare uppgifterna.

Här kommer lite hjälp på traven för att förstå uppgiften, vilken zokrates löste lätt och elegant.

Potenserna av 2 är 1, 2, 4, 16, 32, 64 128 osv , vi kan utelämna alla tal över 64 eftersom deras gemensamma ålder ska vara 100. Eftersom 64 och 32 måste vara med (annars lär vi inte komma upp till hundra) återstår 4 och barnbarnet är född 2010.

förbryllad

Inläggav förbryllad » 22 maj 2014 18:40

Antic skrev:Du hade ingen bild nej.

Jag som hade sett fram mot att få se en lönnfet snubbe sittandes i en soffa med en ölkorv och en ölburk. ;)

Du vill in och leka lite med debattörerna här, synd då att du inte har IQ så det räcker? För då skulle du till och med kunna gå in och prata på riktigt med oss andra. Vore väl kul? Att dra ned de andra till din nivå kan vi köra i lekstugan?

(lägger till)

Oj vilken goding, är skägget äkta tro? :o

Ja. Nöjd? Här är en riktig bild på mig.

Bild

förbryllad

Inläggav förbryllad » 22 maj 2014 18:44

Du har lågt IQ själv, annars skulle du inte hota med våld.

Återgå till "Tankar och känslor"