freddemalte skrev:Detsamma mullback, ha det fint i Thailand.
Är det, vid stort behov av operation, fanatiskt att lita mer på en kirurg, utbildad i invärtes medicin, än på bön till en transcendent Gud? Eller vad är det du ville förmedla med ditt inlägg? Hängde inte med helt. Klargör gärna.
Du förstår nog inte poängen, inte Pilatus heller.
Jag säger inte att vetenskap är dålig, bara att man skall inte ha en övertro på den. Vetenskap är både intressant och fascinerande, men det är religion också. Jag har i flera inlägg idiotförklarat både vetenskaps och religionsfanatiker och gillar ingen av dem. Bättre då att vara öppen och neutral.
Jag har flera gånger förklarat varför jag köpt bibliska eller filosofiska förklaringar och det är inte pga att jag förkastar någon vetenskap för sakens skull utan för att dessa gett mig betydligt mera logik, som att liv kommer av liv till exempel.
Jag skulle inte skriva "var öppen" om jag inte var det själv eller verkligen menade det.
Och om jag inte är ärlig med det jag postar här, hur skulle jag då kunna vara ärlig mot mig själv? Och skulle då något jag postade vara något värt? Nej, inte ens för mig.